معرفی آلاچاتی؛ مقصد ساحلی جدید گردشگران در ترکیه + عکس

آلاچاتی، شهری در ساحل غربی ترکیه است که با شهر ازمیر حدود ۱ ساعت و با کوش آداسی حدود ۲ ساعت فاصله دارد. این شهر یکی از مقاصد ساحلی تازه شناخته شده میان گردشگران ایرانی در کشور ترکیه است که کمتر کسی خاطرات سفر به آن را دارد. اما در این مقاله می‌خواهیم این شهر […] منبع خبر معرفی آلاچاتی؛ مقصد ساحلی جدید گردشگران در ترکیه + عکس پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:59
 0  5
معرفی آلاچاتی؛ مقصد ساحلی جدید گردشگران در ترکیه + عکس

آلاچاتی، شهری در ساحل غربی ترکیه است که با شهر ازمیر حدود ۱ ساعت و با کوش آداسی حدود ۲ ساعت فاصله دارد. این شهر یکی از مقاصد ساحلی تازه شناخته شده میان گردشگران ایرانی در کشور ترکیه است که کمتر کسی خاطرات سفر به آن را دارد. اما در این مقاله می‌خواهیم این شهر را بیشتر معرفی کنیم و بگوییم که کوچه‌گردی و بازدید از خانه‌های قدیمی، آسیاب‌های بادی، شکم گردی و بسیاری تفریح دیگر هم در این شهر برای شما وجود دارد. اما قبل از بررسی این موارد اجازه دهید که ببینیم نحوه سفر به این شهر چگونه است.

آیا با تور به آلاچاتی سفر کنیم؟

به دلیل کوچک بودن شهر آلاچاتی و امکان بازدید از این شهر طی یک روز،‌ پیشنهاد ما بازدید از آلاچاتی در زمان اقامت در کوش آداسی یا ازمیر است. در واقع شما می‌توانید در سفر با تور کوش آداسی، گشت آپشنال آلاچاتی و چشمه را خریداری کنید. برای اطلاع از نحوه سفر، هزینه‌های تور کوش آداسی و خدمات این تور به صفحه خرید تور کوش آداسی مراجعه کنید. همچنین اگر به دنبال خرید سایر تورهای ترکیه مانند تور ازمیر، استانبول، وان یا آنتالیا هستید می‌توانید به سایت نهال گشت مراجعه کنید و وارد دسته بندی تورهای ترکیه شوید.

کوچه‌گردی؛ ناشناخته‌ترین تفریح در آلاچاتی

گرچه ثروتمندان ترکیه برای تعطیلات تابستانی و استراحت در ساحل‌ها به آلاچاتی سفر می‌کنند، اما آلاچاتی تنها به استراحت در ساحل‌ها محدود نمی‌شود. کوچه‌گردی یکی از تفریح‌های گردشگران در آلاچاتی است. می‌توانید برای تماشای خانه‌های قدیمی با عمر ۱۰۰ ساله شروع به قدم زدن کنید. بالکن‌هایی که دور تا دور آن گل آویزان است و درخت‌های میوه‌ای که از داخل خانه به درون کوچه خم شده‌اند، روح شاعرانه این شهر را به شما نشان می‌دهند. گل‌های صورتی آویزان شده از دیوار خانه‌ها شما را برای دیدن داخل این خانه‌های قدیمی بی تاب می‌کنند.

یک فرصت برای زندگی در ترکیه در دوره عثمانی

یکی از خانه‌های قدیمی این شهر بازسازی و تبدیل به هتل زیبای «Alacati Eski Ev Hotel» شده است. در این هتل شما می‌توانید معماری درون خانه‌های سنتی آلاچاتی را ببینید که به سبک معماری یونانی ساخته شده‌اند. در نگاه اول ترکیب رنگ سنگ‌های سفید دیوارها و در و پنجره‌های آبی رنگ، شما را شاد می‌کند. تمام دیوارها، حیاط، دور حوض و حتی راه پله‌های این خانه‌ی قدیمی با گل‌های قرمز و زرد پوشیده شده‌اند. دیواره‌های سنگی درون اتاق‌ها به شما حس زیستن در ترکیه زمان عثمانی را می‌دهد. مزیت‌های اقامت در هتل «Alacati Eski Ev Hotel»، خدمات و امکاناتی که این هتل برای شما فراهم می‌کند شامل موارد زیر است:

  • سرو صبحانه سنتی ترکیه‌ای
  • چای عصرانه رایگان
  • قرار گرفتن هتل در مرکز شهر آلاچاتی
  • اینترنت رایگان
  • روم سرویس
  • ترانسفر فرودگاهی
  • رستوران

ساحل‌های زیبا و معروف آلاچاتی کدام‌اند؟

جایزه بین المللی پرچم آبی ساحل ایلیکا به معنای تمیز و شفاف بودن آب‌های ساحل است. منطقه «Yildizburnu» در ساحل ایلیکا جایی‌ست که چشمه‌های آب گرم به سطح ساحل می‌رسند و به دلیل وجود منیزیم کلراید، پتاسیم کلراید و سدیم کلراید دارای خواص درمانی برای انواع بیماری‌ها مخصوصا رماتیسم است. شاید نتوانید تفریح‌های آبی سایر سواحل ترکیه را در این این ساحل تجربه کنید. اما آرامش و سکوت ساحل ایلیکا در میان ساحل‌های ترکیه منحصر به فرد است.

سوغاتی آلاچاتی چیست؟

آلاچاتی علاوه بر ساحل و معماری یونانی، عسل‌های معروفی نیز دارد. در بازارهای این شهر می‌توانید فروشگاه‌های مختلف عسل طبیعی را در کنار گیاهان دارویی ببینید. چرا که داروهای گیاهی این شهر نیز شهرت دارد. اگر به این سوغات علاقه دارید در ماه مارس به آلاچاتی سفر کنید. در این ماه چندین فستیوال مربوط به گیاهان دارویی، نحوه برداشت آن‌ها، آموزش درمان با گیاهان دارویی برگزار می‌شود.

چه تفریح‌های دیگری در آلاچاتی رایج است؟

  • Yel Degirmenleri: مکانی خوش منظره که به آسیاب‌های بادی چند صد ساله، مناظر شهر و خیابان‌های سنگ فرش شده شهرت دارد و برای عکاسی، گردشگران را به این مکان می‌آورند.
  • oasis aquapark: پارک آبی بزرگ با سرسره‌های مارپیچ و استخر موج دارای رستوران و دکه‌های بستنی فروشی
  • Kirli Çiki Sanat Galerisi: یک موزه هنری نقاشی، ظروف سفالی و سایر آثار هنری که درونش یک کافه دارد تا به راحتی و در کمال آرامش از آثار بازدید کنید.
  • Kum Beach: یکی از سواحل آلاچاتی که به دلیل تمیز و شفاف بودن آب برای شنا کردن مناسب است. همچنین گردشگران از سکوت و آرامش این ساحل بسیار تعریف کرده‌اند.
  • Spiaggia Grande: یکی از ساحل‌های آلاچاتی که برای آفتاب گرفتن مناسب است. چرا که تخت‌های مخصوص آفتاب گرفتن و سایه‌بان در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی دیگر از مزیت‌های این ساحل، نزدیک بودن به مرکز شهر است.
  • Alaçatı 11 Beach: این بهترین ساحل برای خانواده‌هاست. چرا که در آن می‌توانید از آلاچیق‌ها برای پیک نیک همراه با خانواده استفاده کنید. زمین مخصوص والیبال ساحلی، ورزش‌های آبی مانند موج سواری و کایت سواری نیز در این ساحل انجام می‌شود. به نسبت سایر ساحل‌ها آرامش کمتری دارد.
  • Alatia Spa: جایی که در کنار آب‌های درمانی ساحل آلاچاتی می‌توانید از خدمات اسپا و ماساژ برخوردار شوید.

کمی درباره شهرهای ناشناخته ترکیه

گردشگران ایرانی ترکیه را به شهرهای آنتالیا، وان، استانبول، کوش آداسی، ازمیر و مارماریس می‌شناسند. در حالی که بسیاری از مقاصد گردشگری دیگر در این کشور از چشم گردشگران پنهان مانده است. به عنوان مثال شهر «فتحیه» حال و هوایی شبیه به آنتالیا اما فضای منحصر به فرد خود را دارد. یا شهر چشمه، نزدیک‌ترین ساحل ترکیه جزایر یونان، گردشگران خاص خود را جذب می‌کند. به عنوان مثال آخر، شهر یوکسکوا یکی از بهترین مناطق برای خرید کردن است. در حالی که تمام گردشگران برای خرید به استانبول یا وان می‌روند. در نتیجه پیشنهاد می‌دهیم قبل از سفر به ترکیه، درباره انواع مقاصد گردشگری در این کشور مطالعه داشته باشید.

salb-techna

منبع خبر معرفی آلاچاتی؛ مقصد ساحلی جدید گردشگران در ترکیه + عکس پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow