معرفی اولین ربات دوپای چند حالته جهان به نام Tron 1

شرکت LimX Dynamics ربات Tron 1 را به عنوان اولین ربات دوپای چند حالته در جهان معرفی کرده است. به گزارش تک‌ناک، این ربات چند حالته دارای سه نوع پای قابل تعویض است، که شامل پای نوک‌دار، پای شبیه به پاهای انسان و پای چرخ‌دار می‌شود. Tron 1 می‌تواند به‌ راحتی از موانع عبور و […] نوشته معرفی اولین ربات دوپای چند حالته جهان به نام Tron 1 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  2
معرفی اولین ربات دوپای چند حالته جهان به نام Tron 1

شرکت LimX Dynamics ربات Tron 1 را به عنوان اولین ربات دوپای چند حالته در جهان معرفی کرده است.

به گزارش تک‌ناک، این ربات چند حالته دارای سه نوع پای قابل تعویض است، که شامل پای نوک‌دار، پای شبیه به پاهای انسان و پای چرخ‌دار می‌شود. Tron 1 می‌تواند به‌ راحتی از موانع عبور و به‌ صورت خودکار یا با کنترل بی‌سیم کار کند.

این ربات برای تحقیقات در زمینه کنترل حرکت و هوش تجسمی ساخته شده است و قیمت آن از 15,000 دلار آمریکا شروع می‌شود.

ربات Tron 1 به عنوان اولین ربات دوپای چند حالته معرفی شد

این ربات چند حالته توسط شرکت رباتیک چینی LimX Dynamics ساخته شده است که ربات‌های چهارپا و انسان‌نما تولید می‌کند.

ربات Tron 1 نسخه تجاری ربات یک‌بار ساخته‌شده P1 Biped این شرکت است. اوایل امسال، ویدیویی از ربات P1 منتشر شد که در حال عبور از زمین ناهموار جنگلی بود.

ربات Tron 1 نیز می‌تواند ضربه‌ها را تحمل کند، چرا که برای استفاده مهندسان به‌ عنوان پلتفرم آزمایشی برای کنترل حرکت ربات‌های انسان‌نما و تحقیقات در زمینه هوش تجسمی طراحی شده است.

یک پای این ربات به نام Point-Foot به شکل نوک لاستیکی گرد است که عملکرد سریعی دارد. پای دیگری به نام Sole برای تقلید بهتر از راه رفتن انسان طراحی شده است.

همچنین این ربات یک پای چرخ‌دار نیز دارد که به آن اجازه می‌دهد روی زمین صاف با چرخ‌های موتوری حرکت کند و با قفل کردن چرخ‌ها، از آنها به عنوان پا برای عبور از موانع استفاده نماید.

اولین ربات دوپای چند حالته جهان به نام Tron 1 معرفی شد

سیستم شناسایی سخت‌افزار ربات چند حالته Tron 1 تشخیص می‌دهد که کدام پا نصب شده است و نرم‌افزار کنترل حرکت را تغییر می‌دهد.

کاربران می‌توانند ربات را به‌ صورت زنده با کنترل از راه دور بی‌سیم یا با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون برای عملیات خودکار کنترل کنند.

از نظر مشخصات پایه، ربات Tron 1 بدنه‌ای از آلومینیوم و پلاستیک، ۸۵۴ میلی‌متر ارتفاع، وزنی کمتر از ۲۰ کیلوگرم و پردازنده اینتل Core i3 نسل دوازدهم دارد و می‌تواند با هر ۱.۵ ساعت شارژ باتری لیتیومی خود، بیش از دو ساعت کار کند.

پورت‌های این ربات به کاربران امکان می‌دهد تا لوازم جانبی مانند دوربین‌ها، واحدهای رادار/لیدار و بازوهای رباتیک را به آن اضافه کنند.

نوشته معرفی اولین ربات دوپای چند حالته جهان به نام Tron 1 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow