مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv | قیمت، عملکرد و قابلیت‌ها

مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv؛ قیاس دو دوربین حیرات‌انگیز سونی یکی از برترین برندهای تولیدکننده دوربین عکاسی و فیلم‌برداری در جهان است و خرید دوربین‌های این برند با توجه به تنوع مدل‌ها، باید با حساسیت کامل انجام شود. در واقع شما می‌توانید چندین دوربین مختلف از برند سونی را به هم […] منبع خبر مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv | قیمت، عملکرد و قابلیت‌ها پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv | قیمت، عملکرد و قابلیت‌ها

مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv؛ قیاس دو دوربین حیرات‌انگیز

سونی یکی از برترین برندهای تولیدکننده دوربین عکاسی و فیلم‌برداری در جهان است و خرید دوربین‌های این برند با توجه به تنوع مدل‌ها، باید با حساسیت کامل انجام شود. در واقع شما می‌توانید چندین دوربین مختلف از برند سونی را به هم قیاس کرده و در نهایت بهترین مدل را تهیه کنید. مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv می‌تواند در انتخاب شما تاثیر مثبتی بگذارد. دوربین سونی a7s iii و سونی a7 iv بدون شک جزو بهترین محصولات این برند ژاپنی مشهور هستند. برای آشنایی بیشتر و مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv؛ قیاس دو دوربین حیرات‌انگیز

مقایسه ویژگی‌های فنی دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv

دوربین سونی a7s iii و a7 iv هر دو از سری دوربین‌های بدون آینه سونی هستند، اما تفاوت‌های برجسته‌ای را می‌توان در بین این دو دوربین باکیفیت مشاهده کرد. اگر بخواهیم به طور کلی اشاره کنیم، باید بگوییم که ویژگی‌های فنی این دوربین‌ها تفاوت‌های مشهودی با یک‌دیگر دارند.

این تفاوت‌ها به شرح زیر هستند:

  • سیستم فوکوس: دوربین سونی مدلa7s iii دارای سیستم فوکوس خودکار پیشرفته‌تری است که از 759 نقطه فوکوس تشخیص فاز بهره می‌برد و برای فیلم‌برداری در شرایط کم‌نور بسیار ایده‌آل و جذاب عمل خواهد کرد. همچنین دوربین a7 iv با برخورداری از 693 نقطه فوکوس خودکار برای عکاسی و فیلم‌برداری کم‌نور انتخاب مناسبی به شمار می‌آید، اما دقت و سرعت a7s iii را ندارد
  • پردازش‌گر تصویر: دوربین سونی a7s iii از پردازش‌گر BIONZ XR برخوردار بوده که این پردازشگر سرعت بسیار زیادی دارد و البته به کاهش میزان نویز نیز کمک می‌کند. اما دوربین سونی مدل a7 iv که از همین پردازش‌گر بهره می‌برد، اما در مقایسه با دوربین a7s iii برای فیلم‌برداری حرفه‌ای کمی ضعیف‌تر است. چرا که دوربین a7s iii برای فیلم‌برداری حرفه‌ای طراحی شده و بهینه‌‌تر است
  • رزولوشن: مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv باید اشاره کرد که دوربین a7s iii از سنسور 12 مگاپیکسل بهره می‌برد که برای فیلم‌برداری 4k بهترین گزینه بوده و به منظور عملکرد در شرایط نوری ضعیف بهینه شده است. از سوی دیگرa7 iv دارای سنسور 33 مگاپیکسل است و برای عکاسی تفکیک‌پذیری بالاتر مناسب است

کیفیت تصویر و عملکرد

مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv نشان می‌دهد که هر یک از این دوربین‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای عکاسان و فیلمبرداران مختلف می‌توانند بهترین عملکرد و بیشترین کاربرد را داشنه باشند. از نظر کیفیت تصویر و عملکرد از این جهت این دوربین‌ها با هم متفاوت هستند.

مقایسه ویژگی‌های فنی دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv

دوربین سونی a7s iii با قابلیت عمیق‌تر در رنگ‌ها و گریدهای بالای رنگی به دلیل سنسور ۱۲ مگاپیکسلی‌ خود، امکان عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت بالایی را فراهم می‌کند. در شرایطی که a7 iii با داشتن سنسور ۳۳ مگاپیکسلی و قابلیت‌های مدرن روز دنیا، رنگ‌های بیشتری را در دامنه وسیعی از تصاویر ارائه می‌دهد.

سونی a7s iii با دامنه داینامیکی عالی‌اش (تا ۱۵ استاپ) در شرایط نوری چالش‌برانگیز عملکرد برتری دارد. این ویژگی به همراه قابلیت‌های ویدئویی4K در ۱۲۰ فریم بر ثانیه، آن را برای پروژه‌های سینماتوگرافی ایده‌آل می‌سازد. در مقابل، سونی a7 iv نیز دامنه داینامیکی خوبی ارائه می‌دهد، اما این محصول برند سونی به طور خاص‌تر برای عکاسی و ویدئوهایی با جزئیات بیشتر در نور روز مناسب‌تر است.

مقایسه ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv

مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 ivکه هر دو دوربین‌های فوق‌العاده‌ای برای فیلمبرداری و عکاسی هستند، کار بسیاری دشواری است. اما این دوربین‌ها برخی از ویژگی‌ها و آپشن‌های جذابی را در اختیار دارند که بهتر است بدانیم.

برای مثال دوربین سونی a7s iii توانایی فیلمبرداری 4K تا 120 فریم در ثانیه را دارد و از این نظر کیفیت بالایی را ارائه می‌کند. این دوربین برای شرایط کم نور بسیار مناسب است و دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند ویدیو 10 بیتی با دامنه داینامیکی بالا می‌باشد.

از سوی دیگر سونی a7 iv که از سنسور قدرت‌مندتری (33مگاپیکسل) بهره می‌برد، ممکن است کیفیت تصویر بسیار باکیفیت‌‌تری را برای عکاسی معمولی ارائه دهد، اما در فیلمبرداری 4K به 60 فریم محدود است.

همانطور که اشار شد، دوربین سونی a7s iii قابلیت عکاسی با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه را دارد و از نظر سرعت عکاسی پیوسته جزو بهترین دوربین‌های حرفه‌ای سونی است. سونی a7 iv نیز می‌تواند با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه عکاسی کند و جالب است بدانید کیفیت بالاتری هم دارد.

مقایسه ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv

طراحی و ارگونومی

همانطور که اشاره کردیم، مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 ivمی‌تواند به شما کمک کند که خرید موفق و محصولی باکیفیت داشته باشید. از جنبه راحتی استفاده، دوربین سونی a7s iii با طراحی ساده و کاربرپسند خود، تجربه‌ی مناسبی را ارائه می‌دهد.

منو و تنظیمات این دوربین حرفه‌ای به درست‌ترین شکل سازماندهی شده‌اند و برای فیلم‌برداری حرفه‌ای انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌آیند. در عوض کار با دوربین سونی مدل a7 iv با توجه به امکانات بیشتری که این محصول در عکاسی و فیلم‌برداری دارد، ممکن است اندکی پیچیده‌تر به نظر برسد.در زمینه ساختار بدنه نیز دوربین سونی a7s iiiبا توجه به استفاده از مواد باکیفیت و محافظت در برابر شرایط مختلف، استحکام بیشتری دارد.

قیمت و ارزش خرید

قیمت و ارزش خرید یکی از مباحث دارای اهمیت در مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 ivبه شمار می‌رود. از این نظر، دوربین سونی a7s iii قیمت نسبتا بیشتری در مقایسه با دوربین سونیa7 iv دارد. دوربین سونی a7s iii به عنوان یک دوربین فول ‌فریم با تمرکز بر فیلم‌برداری، ویژگی‌هایی چون حسگر قوی و قابلیت ضبط ویدئو با نرخ فریم بالا را دارد.

در مقایسه سونی a7 iv یک دوربین بسیار ایده‌آل برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور است که با در اختیار داشتن ویژگی‌های مختلف نظیر حسگر قدرتمند و دقیق، قابلیت فیلم‌برداری عالی و… یکی از مناسب‌ترین دوربین‌های برند سونی برای خریداری است.

محبوب‌ترین دوربین‌های برند سونی را در سایت فلاشیران تهیه کنید

اگر هدف شما از خرید دوربین، فیلم‌برداری حرفه‌ای است، پیشنهاد می‌کنیم که دوربین سونی a7s iii را انتخاب کنید. اما چنانچه قصد عکاسی روزمره و ثبت خاطرت شخصی خود را دارید، دوربین سونیa7 iv گزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای شما به شمار می‌آید.

محبوب‌ترین دوربین‌های برند سونی را در سایت فلاشیران تهیه کنید

همانگونه که اشاره کردیم، مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 ivاز چند جهت قابل بررسی است؛ به طور کلی هر دو دوربین سونی a7s iii و سونی a7 ivاز کیفیت بالا و همچنین قابلیت‌های جالب‌توجهی برخوردار هستند. در واقع این شما هستید که باید براساس قابلیت‌ها، بودجه و سلیقه خود برای خرید این دوربین‌ها اقدام کنید.

فلاشیران بدون تردید جزو بهترین و معتبرترین مجموعه‌های داخل کشور است که در زمینه عرضه دوربین و تجهیزات آن فعالیت دارد. کلیه محصولاتی که در مجموعه ما به فروش می‌‌رسند، از مشهورترین برندهای دنیا هستند. در واقع شما می‌توانید با اطمینان کامل از کیفیت این محصولات، از فلاشیران خرید کنید. با خرید از مجموعه ما، شما از مزایایی نظیر قیمت مناسب، کیفیت بالا، مشاوره رایگان و… برخوردار خواهید شد.

سوالات متداول

مشخصات فنی دوربین سونی a7 ivشامل چه مواردی است؟

از مشخصات فنی دوربین سونی a7 ivمی‌توان اندازه حسگر Full Frame، سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم در ثانیه، ارتباط WiFi و NFC، نمایشگر 3 اینجی متحرک، حساسیت ISO 100-25600، پردازنده Bionz XR و… اشاره کرد.

ویژگی‌های دوربین سونی a7s iii چه هستند؟

برخی از ویژگی‌های جذاب دوربین a7s iii شامل حسگر 12 مگاپیکسلی فول‌فریم، فیلم‌برداری UHD 4k با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، خروجی ۱۶ بیتی RAW به همراه گامای HLG و S-Log3، لرزشگیر ۵ محوره SteadyShot، فیلم‌برداری داخلی 10-Bit 4:2:2 و… می‌شوند.

salb-techna

منبع خبر مقایسه دوربین سونی a7s iii با سونی a7 iv | قیمت، عملکرد و قابلیت‌ها پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow