مولد ویدئوی هوش مصنوعی آمازون رونمایی شد

آمازون در رویداد Accelerate بک مولد ویدیوی هوش مصنوعی جدید را رونمایی کرده است که به‌طور خاص برای تبلیغات طراحی شده است. به گزارش تکناک،این ابزار به تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به تخصص در ساخت ویدیوبه‌سرعت و تنها با استفاده از عکس به‌صورت خودکار ویدیوهای تبلیغاتی بسازند، . با این حال، این سرویس […] نوشته مولد ویدئوی هوش مصنوعی آمازون رونمایی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  2
مولد ویدئوی هوش مصنوعی آمازون رونمایی شد

آمازون در رویداد Accelerate بک مولد ویدیوی هوش مصنوعی جدید را رونمایی کرده است که به‌طور خاص برای تبلیغات طراحی شده است.

به گزارش تکناک،این ابزار به تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به تخصص در ساخت ویدیوبه‌سرعت و تنها با استفاده از عکس به‌صورت خودکار ویدیوهای تبلیغاتی بسازند، . با این حال، این سرویس فعلاً فقط برای تبلیغات محدود شده و در دسترس عموم کاربران نیست.

این حرکت آمازون به‌طور مستقیم در رقابت با رقیب دیرینه خود، گوگل، است که قبلاً اقدام به معرفی فناوری‌های مشابه در حوزه تولید محتوای ویدیویی کرده بود. ابزار جدید آمازون در مرحله فعلی تنها برای تعداد محدودی از تبلیغ‌کنندگان آمریکایی فعال است و هنوز به‌صورت عمومی عرضه نشده است.

ویژگی‌های ابزار تولید ویدیو آمازون

این ابزار با نام “تولیدکننده ویدیو”(Video generator) از هوش مصنوعی برای تبدیل تصاویر محصولات به ویدیوهایی که ویژگی‌های آن محصول را نمایش می‌دهند، استفاده می‌کند. این ویدیوها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مشتریان جذاب باشند و داستان محصول را به شکل مؤثرتری روایت کنند.

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد:

“ویدیوهای تولیدشده توسط این ابزار، با بهره‌گیری از بینش‌های منحصربه‌فرد خرده‌فروشی آمازون، محصولات را به‌صورت زنده و مرتبط با نیازهای مشتریان به نمایش می‌گذارند.” این شرکت همچنین اعلام کرده است که استفاده از این ابزار برای تبلیغ‌کنندگان هیچ هزینه اضافی در بر ندارد و به‌مرور زمان بهبودهایی در آن اعمال خواهد شد.

جِی ریچمن، معاون بخش تبلیغات آمازون (Amazon Ads)، در بیانیه‌ای گفت:

“تولیدکننده ویدیو یکی دیگر از نوآوری‌های معنا‌دار ماست که از قدرت هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محتوای خلاقانه و باکیفیت استفاده می‌کند. ما به‌طور فعال در حال کار بر روی توسعه این فناوری هستیم تا تبلیغ‌کنندگان بتوانند تبلیغاتی با جلوه‌های بصری خیره‌کننده و عملکرد بالا ایجاد کنند.”

ویژگی‌های جدید دیگر: Live Image و GIF‌های انیمیشنی

به‌همراه معرفی مولد ویدئوی هوش مصنوعی آمازون قابلیت جدید دیگری به نام Live Image را نیز رونمایی کرد. این ویژگی، انیمیشن‌های GIF کوتاه چند ثانیه‌ای از تصاویر ثابت تولید می‌کند. این ابزار نیز در مرحله بتا قرار دارد و بخشی از مجموعه‌ای از ابزارهای تصویری مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون است که مخصوص بازاریابان طراحی شده است.

آمازون هنوز هیچ نمونه ویدیویی از ابزار جدید خود منتشر نکرده و اطلاعات فنی کمی در این رابطه ارائه داده است. هنوز مشخص نیست که ویدیوهای تولیدشده توسط این ابزار چه مدت زمانی داشته و با چه رزولوشنی تولید می‌شوند.

رقابت در زمینه تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی

گسترش آمازون به سمت تولید ویدیوهای مبتنی بر هوش مصنوعی همزمان با عرضه فناوری‌های مشابه توسط دیگر شرکت‌ها انجام می‌شود. در ماه جاری، استارتاپ‌های Runway و Luma API‌های تولید ویدیوهای مولد خود را معرفی کردند. همچنین، گوگل اعلام کرد که مدل ویدیویی پرچم‌دار خود، Veo، را در سرویس YouTube Shorts ادغام می‌کند.

Adobe نیز وعده داده است که قابلیت تولید ویدیو را تا پایان سال جاری به مجموعه Creative Suite خود اضافه کند. علاوه بر این، OpenAI در حال آماده‌سازی برای ارائه فناوری تولید ویدیوی خود با نام Sora است که انتظار می‌رود در پاییز امسال به‌صورت محدودی عرضه شود.

ریسک‌های استفاده از ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی

همانند همه سیستم‌های هوش مصنوعی مولد، ابزارهای تولیدکننده ویدیو نیز با خطراتی همراه هستند. این مدل‌ها بر اساس حجم زیادی از محتوای ویدیویی آموزش داده می‌شوند تا الگوهای موجود در این محتواها را شناسایی و از آن‌ها برای تولید کلیپ‌های جدید استفاده کنند.

اما مشکلی که وجود دارد این است که برخی شرکت‌ها مدل‌های خود را با ویدیوهای دارای حق‌کپی‌برداری آموزش می‌دهند، بدون آنکه مجوزهای لازم را از صاحبان اثر دریافت کنند. اگر این مدل‌ها تصاویری را که دارای حق‌کپی‌برداری هستند، بازتولید کنند، کاربران این مدل‌ها ممکن است در معرض دعاوی حقوقی مربوط به نقض حقوق مالکیت معنوی قرار گیرند.

آمازون یکی از چندین شرکتی است که اعلام کرده در صورتی که مشتریانش به دلیل استفاده از محتوای تولیدشده توسط مدل‌های این شرکت با اتهام نقض حق‌کپی‌برداری مواجه شوند، از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

این شرکت در چارچوب سیاست‌های خود در زمینه جبران خسارت، متعهد به حفاظت از کاربران خود در برابر این نوع دعاوی است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا ابزار تولیدکننده ویدیو و ویژگی Live Image نیز تحت این سیاست قرار می‌گیرند یا خیر.

آینده تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی

به‌نظر می‌رسد که هوش مصنوعی مولد به‌سرعت در حال تغییر چشم‌انداز صنعت فیلم و تلویزیون است. طبق مطالعه‌ای که در سال 2024 توسط اتحادیه Animation Guild، نماینده انیماتورها و کارتونیست‌های هالیوود، سفارش داده شده است، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2026 بیش از 100 هزار شغل در صنعت سرگرمی ایالات متحده تحت تأثیر هوش مصنوعی مولد قرار گیرد. این تحولات نشان می‌دهند که ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی، نقش بزرگی در آینده این صنعت خواهند داشت و احتمالاً تغییرات عمیقی را به‌همراه خواهند آورد.

نوشته مولد ویدئوی هوش مصنوعی آمازون رونمایی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow