مک مینی جدید با تراشه M4 کوچک‌ترین رایانه رومیزی اپل خواهد بود

شرکت اپل در سال 2024 برنامه‌های بسیار بزرگ و جذابی برای معرفی محصولات جدید خود دارد و سری آیفون 16 تنها بخشی از این برنامه‌های وسیع است. بر اساس گزارش‌های جدید، این شرکت فناوری بزرگ به زودی قصد دارد نسخه جدیدی از رایانه رومیزی مک مینی را معرفی کند که از تراشه پردازشی پیشرفته M4 […]

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 03:59
 0  2
مک مینی جدید با تراشه M4 کوچک‌ترین رایانه رومیزی اپل خواهد بود

شرکت اپل در سال 2024 برنامه‌های بسیار بزرگ و جذابی برای معرفی محصولات جدید خود دارد و سری آیفون 16 تنها بخشی از این برنامه‌های وسیع است. بر اساس گزارش‌های جدید، این شرکت فناوری بزرگ به زودی قصد دارد نسخه جدیدی از رایانه رومیزی مک مینی را معرفی کند که از تراشه پردازشی پیشرفته M4 استفاده می‌کند و تمرکز زیادی بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی دارد. مارک گورمن، خبرنگار معروف بلومبرگ، در گزارشی تأیید کرده است که رایانه رومیزی جدید اپل به کوچک‌ترین مدل این خانواده تبدیل خواهد شد و اولین تغییرات عمده در طراحی آن از سال 2010 به این سو خواهد بود. با دیجی رو همراه باشید.

بنا بر این گزارش، دستگاه جدید به طور قابل توجهی کوچک‌تر از مدل قبلی خواهد بود و ابعاد آن به اندازه یک دستگاه استریمینگ اپل تی‌وی خواهد بود. در حالی که جعبه اپل تی‌وی عرضی در حدود 3.7 اینچ دارد، مک مینی جدید به طور مشابه به اندازه‌ای کوچک خواهد بود که حمل و نقل آن به مراتب ساده‌تر از گذشته خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که این اولین بار است که اپل از نسل مشابه تراشه‌های خود برای تمام محصولات مک استفاده می‌کند. تراشه پردازشی M4 به گونه‌ای طراحی شده است که از ویژگی‌های هوش مصنوعی به طور کامل پشتیبانی کند و این ویژگی‌ها به زودی در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهند شد. اپل با بهره‌گیری از تراشه M4 در تلاش است تا دستگاه‌های خود را کوچک‌تر و فشرده‌تر از قبل کند. با این حال، گورمن تأکید کرده است که با وجود اینکه رایانه جدید کوچک‌ترین مدل اپل خواهد بود، همچنان از نظر ارتفاع، بلندتر از نسخه فعلی خواهد بود که 1.4 اینچ ارتفاع دارد.

مک مینی

مک مینی جدید با پوشش آلومینیومی عرضه خواهد شد. گزارش‌ها همچنین ادعا می‌کنند که مک مینی جدید به طور کلی شبیه به یک آیپد پرو در قالب یک جعبه کوچک خواهد بود. این رویکرد به اپل این امکان را می‌دهد که از مصرف انرژی کمتر تراشه‌های ساخت خود بهره‌برداری مناسبی داشته باشد. قیمت فعلی مک مینی در بازار 599 دلار است، اما هنوز مشخص نیست که آیا نسخه جدید به دلیل هزینه‌های تولید احتمالاً بالاتر، افزایش قیمت خواهد داشت یا اپل قیمت فعلی را برای مشتریان حفظ خواهد کرد.

اپل برنامه‌های متعددی برای معرفی محصولات جدید مک در ماه‌های آینده دارد که به‌روزرسانی مک مینی تنها نقطه آغاز این برنامه‌ها است. این به‌روزرسانی‌ها شامل عرضه آی‌مک‌ها و مک بوک پروهای جدید با تراشه M4 در اواخر امسال، مک بوک ایرها در بهار سال آینده و مدل‌های جدید مک پرو و مک استودیو که برای نیمه دوم سال 2025 برنامه‌ریزی شده‌اند، خواهند بود. این برنامه‌ها بخشی از چرخه مداوم به‌روزرسانی سخت افزار شرکت اپل به شمار می‌آیند.

این اخبار باعث ایجاد موجی از هیجان و انتظار در میان کاربران شده است. با اینکه اپل به طور کلی یک برند مقرون‌به‌صرفه محسوب نمی‌شود، اما باید دید که آیا این غول کوپرتینویی می‌تواند چنین دیدگاهی را در مک مینی جدید تغییر دهد یا نه. این معرفی ممکن است همزمان با عرضه سری آیفون 16 و iOS 18 انجام شود. علاوه بر این، مک بوک ایر M3 به تازگی در هند معرفی شده و قیمت آن حدود 1368 دلار است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow