میکرونمایشگر با ردیابی مردمک چشم روشنایی صفحه را تنظیم می‌کند

فناوری جدیدی از میکرو نمایشگرها برای بهبود تجربه‌ی کاربری و کاهش خستگی چشم استفاده و با ردیابی مداوم حرکت چشم، روشنایی صفحه را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، در‌حالی‌که نمایشگرهای هد‌آپ (HUD) برای مصرف‌کنندگان چندان رایج نیستند، در‌حال‌حاضر بخش مهمی از صنایع نظامی و پزشکی هستند. مشکل اصلی HUDها در این صنایع هزینه نیست؛... نوشته میکرونمایشگر با ردیابی مردمک چشم روشنایی صفحه را تنظیم می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
میکرونمایشگر با ردیابی مردمک چشم روشنایی صفحه را تنظیم می‌کند

فناوری جدیدی از میکرو نمایشگرها برای بهبود تجربه‌ی کاربری و کاهش خستگی چشم استفاده و با ردیابی مداوم حرکت چشم، روشنایی صفحه را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، در‌حالی‌که نمایشگرهای هد‌آپ (HUD) برای مصرف‌کنندگان چندان رایج نیستند، در‌حال‌حاضر بخش مهمی از صنایع نظامی و پزشکی هستند. مشکل اصلی HUDها در این صنایع هزینه نیست؛ بلکه خستگی چشم است.

وقتی به میکرونمایشگرهای داخل هدست‌های معمولی خیره می‌شوید، روشنایی و کنتراست ثابت می‌ماند. در همین حال، مردمک‌ها بر‌اساس واکنش فیزیولوژیکی و احساسی شما هم به محتوایی که تماشا می‌کنید و هم دنیای اطراف شما، بزرگ‌تر یا کوچک‌تر می‌شوند.

به‌عنوان مثال، اگر چیزی در فیلم ببینید که شما را تحت‌تأثیر قرار دهد و مردمک‌هایتان گشاد شود، ناگهان هدست به‌طور آزاردهنده‌ای روشن به‌نظر می‌رسد و ممکن است وسوسه شوید آن را از سرتان جدا کنید.

تامزهاردور می‌نویسد که شرکت کوپین سازنده‌ی میکرونمایشگرهایی است که در بسیاری از بخش‌های نظامی و پزشکی استفاده می‌شود. این شرکت فناوری NeuralDisplay را توسعه داده است که حسگرهای ردیابی چشم را در پشت میکرونمایشگر تعبیه می‌کند و از نرم‌افزار سفارشی برای تنظیم روشنایی و کنتراست صفحه‌نمایش در لحظه استفاده می‌کند تا هرگز به‌اندازه‌ای روشن نشود که شما را آزار دهد.

به‌گفته‌ی مدیران کوپین، حسگرهای ردیابی چشم در پشت صفحه‌نمایشی که کاربر به آن نگاه می‌کند، قرار دارند و نیاز به ردیاب‌های چشم جداگانه که از برق بیشتری استفاده می‌کنند و زمان تأخیر بیشتری برای برقراری ارتباط با یافته‌های خود به دستگاه دارند، حذف می‌کند.

در اینجا، نرم‌افزار اندازه و سرعت تغییر مردمک را بررسی می‌کند و در کمتر از نیم میلی‌ثانیه (۵۰۰ میکروثانیه) به‌طور خودکار روشنایی و کنتراست صفحه را کم یا زیاد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که کاربر حتی متوجه تغییر نخواهد شد.

میکرو نمایشگر با ردیابی مردمک چشم

مایکل موری، مدیرعامل کوپین، گفت که انگیزه‌ی توسعه‌ی NeuralDisplay زمانی در وی به‌وجود آمد که با نیروی هوایی ملاقات کرد و متوجه شد که برخی از خلبان‌ها به‌دلیل تغییرات در درک روشنایی، در نگه‌داری هدست‌های خود در طول نبرد مشکل داشتند. خلبانان دشمن را می‌دیدند و مردمک‌هایشان گشاد می‌شد. بااین‌حال، به‌جای اینکه وقت بگذارند تا روشنایی را به‌صورت دستی تنظیم کنند، هدست‌های گران‌قیمت خود را جدا می‌کردند.

موری افزود که ارائه‌دهندگان محتوا تماشای فیلم روی هدست ویژن پرو اپل را مطالعه کرده و متوجه شده‌اند که درصد زیادی از مردم قبل از پایان تماشای فیلم به‌دلیل مشکل مشابه گشاد‌شدن مردمک و روشن‌تر‌شدن تصاویر، آن را رها می‌کنند. میکرو نمایشگر در صنایع میکرو نمایشگر در صنایع نظامی

در‌حالی‌که احتمالاً NeuralDisplay در ابتدا راه خود را به کاربردهای نظامی و پزشکی پیدا می‌کند، شکی نیست که می‌تواند تفاوت بزرگی در پذیرش HUD در محصولات مصرف‌کننده ایجاد کند.

با ساختن ردیابی چشم در میکرونمایشگر، هدست‌ها می‌توانند نازک‌تر و سبک‌تر و با مصرف انرژی کمتر باشند؛ در‌حالی‌که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند تا از خستگی HUD جلوگیری کنند.

اضافه‌کردن NeuralDisplay بی‌شک به همه‌ی کاربران اجازه می‌دهد تا از هدست‌ها برای مدت طولانی‌تر و با مزاحمت کمتری استفاده کنند.

نوشته میکرونمایشگر با ردیابی مردمک چشم روشنایی صفحه را تنظیم می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow