ناسا دو فضانورد را از پرواز بعدی SpaceX حذف کرد

ناسا اخیراً تصمیم گرفته است دو فضانورد را از خدمه‌ بعدی پرواز  اسپیس‌ایکس حذف کند تا امکان بازگشت دو فضانورد دیگر که در ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفتار شده‌اند، فراهم شود. به گزارش تکناک و به نقل از سایت Phys.org این تغییر در برنامه‌های ناسا به دلیل مشکلات فنی در کپسول بوئینگ استارلاینر است. نیک هاگ... نوشته ناسا دو فضانورد را از پرواز بعدی SpaceX حذف کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
ناسا دو فضانورد را از پرواز بعدی SpaceX حذف کرد

ناسا اخیراً تصمیم گرفته است دو فضانورد را از خدمه‌ بعدی پرواز  اسپیس‌ایکس حذف کند تا امکان بازگشت دو فضانورد دیگر که در ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفتار شده‌اند، فراهم شود.

به گزارش تکناک و به نقل از سایت Phys.org این تغییر در برنامه‌های ناسا به دلیل مشکلات فنی در کپسول بوئینگ استارلاینر است.

نیک هاگ و الکساندر گوربنوف، دو فضانورد ناسا، قرار بود در ماه سپتامبر با موشک اسپیس‌ایکس به آزمایشگاه مداری پرتاب شوند و در ماه فوریه همراه با سونی ویلیامز و بوچ ویل‌مور به زمین بازگردند. اما ناسا پرواز ویلیامز و ویل‌مور با کپسول بوئینگ را به دلیل نقص‌های فنی آن، از جمله مشکلات پیشران و نشت هلیوم، بسیار خطرناک تشخیص داد و تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کرد.حالا این دو فضانورد در ایستگاه فضایی گرفتار شده اند.

فضانوردان ناسا سونی ویلیامز و بوچ ویلمور در فضا گیر کرده‌اند.
فضانوردان ناسا سونی ویلیامز و بوچ ویلمور در فضا گیر کرده‌اند.

دو فضانورد حذف‌شده از پرواز اسپیس‌ایکس، زنا کاردمن و استفانی ویلسون هستند. با این حال، ناسا اعلام کرده است که این دو ممکن است در مأموریت‌های آینده فرصت پرواز را داشته باشند.

ایالات متحده از زمان بازنشستگی شاتل‌ها، برای انتقال خدمه به ایستگاه فضایی به روسیه وابسته بوده است. این وابستگی تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشت، زمانی که اسپیس‌ایکس شروع به انتقال فضانوردان کرد. با وجود این، دو کشور همچنان به تبادل صندلی‌های پروازی ادامه می‌دهند.

در ماه آینده، دن پتیت از ناسا به ایستگاه فضایی پرتاب خواهد شد، در حالی که تری دیسون از ناسا با کپسول‌های روسی به زمین بازخواهد گشت. ناسا حدود یک دهه پیش تصمیم گرفت به شرکت‌های خصوصی برای انتقال فضانوردان تکیه کند، با این امید که در دوران پس از شاتل، دو شرکت آمریکایی بتوانند این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

ویلیامز و ویل‌مور که اولین خدمه بوئینگ بودند، در ماه ژوئن به ایستگاه فضایی رسیدند و قرار بود یک هفته در آنجا بمانند. انتظار می‌رود کپسول آن‌ها تا جمعه آینده به زمین بازگردد و در بیابان نیومکزیکو فرود آید.

نوشته ناسا دو فضانورد را از پرواز بعدی SpaceX حذف کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow