نسل چهارم کنترلرهای SSD رونمایی شد

شرکت فیسون (Phison) با معرفی کنترلر PS5023-E29T از آغاز به کار کنترلرهای SSD نسل چهارم با سرعت عملکرد بسیار زیاد خبر داد. به‌گزارش تک‌ناک،‌ فیسون نسل چهارم کنترلرهای SSD را رونمایی کرد. طبق خبرهای منتشر‌شده، این کنترلر PS5023-E29T نام دارد و در فرم‌فاکتورهای M.2-2280 و M.2-2230 مخصوص درایوهای نسل چهارم NVMe طراحی شده و تقریباً سریع‌ترین... نوشته نسل چهارم کنترلرهای SSD رونمایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  3
نسل چهارم کنترلرهای SSD رونمایی شد

شرکت فیسون (Phison) با معرفی کنترلر PS5023-E29T از آغاز به کار کنترلرهای SSD نسل چهارم با سرعت عملکرد بسیار زیاد خبر داد.

به‌گزارش تک‌ناک،‌ فیسون نسل چهارم کنترلرهای SSD را رونمایی کرد. طبق خبرهای منتشر‌شده، این کنترلر PS5023-E29T نام دارد و در فرم‌فاکتورهای M.2-2280 و M.2-2230 مخصوص درایوهای نسل چهارم NVMe طراحی شده و تقریباً سریع‌ترین کنترلر SSD مجموعه فیسون است که عملکرد خواندن متوالی پیشرفته‌تر از نمونه‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. همچنین، تنها کنترلر تجاری PS5020-X1 مخصوص SSDهای U.2 و U.3 به‌شمار می‌رود که تاحدودی از عملکرد خواندن بهتر و ظرفیت بیشتر برخوردار است.

به‌نظر می‌رسد طراحان فیسون در کل قصد دارند کنترل جدید را در بهترین سطح SSDهای کلاس M.2 NVMe استفاده کنند. این کاربرد به‌ویژه در SSDهایی با اندازه‌ی استاندارد (مثل M.2-2280) و درایوهای کم‌ارتفاع M.2 (مثل M.2-2230) همچون لپ‌تاپ و مینی پی‌سی‌ها و کنسول‌های دستی گیمینگ همچون کنسول Steam Deck به‌چشم می‌خورد.

شرکت فیسون در ماه ژانویه کنترلری به نام PS5027-E27T را عرضه کرد که از پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری شرکت TSMC بهره می‌برد؛ اما طبق اعلام این شرکت، کنترلر قبلی با سرعت نوشتن ۶,۷۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه در‌مقایسه‌باسرعت نوشتن ۶,۸۰۰ مگابایت‌برثاینه کنترلر PS5023-E29T سرعت کمتری داشت. ناگفته نماند که در بخش خواندن هر دو کنترلر با سرعت ۷,۴۰۰ مگابایت‌برثانیه در یک سطح قرار داشتند.

طراحان فیسون در کل قصد دارند کنترل جدید را در بالاترین سطح SSD های کلاس M.2 NVMe مورد استفاده قرار دهند.

اگرچه درایو M.2-2230 NVMe برای دستگاه‌های مجهز به SSD‌های نسل چهارم طراحی شده است، کامپیوترهای دستی کوچک و کنسول‌های Steam Deck که همچنان در نسل سوم باقی مانده‌اند، می‌توانند از فواید آن بهره ببرند.

شایان ذکر است که طبق اعلام شرکت فیسون در همایش حافظه و مموری ۲۰۲۴، کنترلر جدید PS5023-E29T از DRAM طراحی محدود مشابه با پردازنده‌ی E27T سود می‌برد که با CPU مدل ARM Cortex R5 کار می‌کند.

کنترلر E29T می‌تواند فلش‌های ناند TLC و QLC (سلول‌های سه‌سطحی و چهار‌سطحی) سه‌بعدی را پشتیبانی کند و به‌ویژه در فلش‌های TLC از سرعت بیشتر و دوام طولانی‌تری برخوردار باشد.

نوشته نسل چهارم کنترلرهای SSD رونمایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow