نقص‌های 5G می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا از گوشی‌های کاربران جاسوسی کنند

محققان با کشف نقض‌های موجود در 5G اعلام کردند این آسیب پذیری می‌تواند مورد سوء استفاده هکرها قرار گرفته و به آنها اجازه دهد تا از گوشی‌های هوشمند کاربران جاسوسی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان با کشف یک سری نقص‌های امنیتی در بیس باند 5G اعلام کردند این […] منبع خبر نقص‌های 5G می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا از گوشی‌های کاربران جاسوسی کنند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 02:59
 0  2
نقص‌های 5G می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا از گوشی‌های کاربران جاسوسی کنند

محققان با کشف نقض‌های موجود در 5G اعلام کردند این آسیب پذیری می‌تواند مورد سوء استفاده هکرها قرار گرفته و به آنها اجازه دهد تا از گوشی‌های هوشمند کاربران جاسوسی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان با کشف یک سری نقص‌های امنیتی در بیس باند 5G اعلام کردند این آسیب‌ها می‌تواند باعث هک شدن گوشی کاربران شده و از این طریق هکرها می‌توانند از کاربران جاسوسی کنند. این نقص امنیتی به تراشه گوشی‌های هوشمند مربوط بوده که از طریق آن شبکه‌های موبایل متصل می‌شوند. محققانی از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا طی کنفرانس امنیتی سایبری یافته‌های خود را در مورد آسیب‌های امنیتی در 5G اعلام کردند. آنها با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل به نام موفق به کشف آسیب پذیری‌هایی در تراشه‌های سامسونگ، کوالکام و مدیاتک شدند. به گفته این محققان آسیب پذیری موردنظر هم اکنون در گوشی‌هایی نظیر اوپو، سامسونگ، وان پلاس، موتورولا و گوگل استفاده شده است. این محققان با هدف استفاده سایر محققان و جستجوی آسیب‌پذیری‌های 5G کد را به صورت عمومی در گیت هاب منتشر کردند.

یکی از استادیاران ایالت پنسیلوانیا در این مورد می‌گوید با کشف اخیر آنها موفق به شناسایی آسیب پذیری باندهای 5G شدند که می‌تواند باعث فریب گوشی‌ها شده و از این طریق به یک برج مخابراتی جعلی متصل شود. سپس از این طریق حملات هکرها آغاز خواهد شد. این محققان در آزمایشات خود موفق شدند امنیت 5G را به طور کامل دور زده و به طور مخفیانه حمله‌ای را انجام دهند.

محققان در نهایت اعلام کردند پس از کشف این آسیب پذیریها با فروشندگان تراشه‌های معیوب تماس گرفته و از آنها درخواست کردند تا به برطرف کردن ایرادات مورد نظر بپردازند. پس از این مورد کریس لانگ لویس، سخنگوی سامسونگ در بیانیه اعلام کرد این شرکت برای گوشی‌های هوشمند آسیب پذیر وصله‌های نرم‌افزاری منتشر کرده تا از این طریق فروشندگان بتوانند مشکل مورد نظر را حل و فصل کنند. متیو فلگال سخنگوی گوگل نیز از برطرف کردن نقص‌های امنیتی خبر داد. شرکت‌هایی نظیر مدیاتک و کوالکام نیز تاکنون عکس‌العملی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند.

منبع خبر نقص‌های 5G می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا از گوشی‌های کاربران جاسوسی کنند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow