همراه اول مالک ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا شد

همراه اول ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا که شامل سهام متعلق به سرآوا و برخی دیگر از سهامداران می‌شود را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان خرید و یکی از سهامداران عمده آن شد. به گزارش تکناک، طبق اطلاعیه‌ای که گروه دیجی‌کالا منتشر کرده است:«حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول، با خرید نقدی بخشی... نوشته همراه اول مالک ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
همراه اول مالک ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا شد

همراه اول ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا که شامل سهام متعلق به سرآوا و برخی دیگر از سهامداران می‌شود را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان خرید و یکی از سهامداران عمده آن شد.

به گزارش تکناک، طبق اطلاعیه‌ای که گروه دیجی‌کالا منتشر کرده است:«حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول، با خرید نقدی بخشی از سهام گروه دیجی‌کالا، از جمله سهام متعلق به شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» و قسمتی از سهامِ سهام‌داران دیگر، ۴۰درصد از سهام گروه دیجی‌کالا را در اختیار خواهد گرفت. ارزش‌گذاری توافق شده برای گروه دیجی‌کالا در این سرمایه‌گذاری ۳۰هزارمیلیارد تومان است.

بنیان‌گذاران دیجی‌کالا، حمید و سعید محمدی، همچنان ۲۲ درصد از سهام شرکت و دو عضو هیئت مدیره از پنج عضو را در اختیار خواهند داشت. در نهایت سرآوا پس از ۱۲ سال از مجموعه سهامداران دیجی‌کالا خارج می‌شود.

«حرکت اول»، بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول، ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا را با خرید نقدی سهام «سرآوا» و قسمتی از سهام سهامداران دیگر به دست خواهد آورد.

بر اساس اطلاعیه دیجی‌کالا، این گروه در این معامله، ۳۰ هزار میلیارد تومان (۵۰۰ میلیون دلار) ارزش گذاری شده که ۴۰ درصد آن برابر با ۱۲ همت است.

دیجی‌کالا اعلام کرده پس از مذاکره با سرمایه‌گذاران مختلف، با حرکت اول به توافق رسیده است.

طبق آنچه در سایت دیجی‌کالا اعلام شده است ۳۲.۳۶ درصد سهام این گروه در اختیار بنیانگذاران بود؛ بنابراین به نظر می‌آید همراه اول بخشی از سهام برادران محمدی را نیز خریده است.

طی توافق همراه اول و دیجی‌کالا، هیچ سهامداری به تنهایی کنترل شرکت را در اختیار نخواهد داشت. همچنین بنیانگذاران و تیم راهبری دیجی‌کالا «مدیریت اجرایی و راهبری شرکت، تدوین استراتژی کسب‌وکار و انتخاب مدیران ارشد» را برعهده خواهند داشت.

بر اساس اطلاعیه دیجی‌کالا مذاکرات واگذاری این سهام از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، اما اطلاعات منابع خبری حاکی از آن است که مذاکرات اولیه، بیش از ۲ سال پیش آغاز شده بود.

نوشته همراه اول مالک ۴۰ درصد از سهام دیجی‌کالا شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow