همه آنچه باید از افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس از شامگاه چهارشنبه 7 شهریور با رقابت ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان و با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد. به گزارش تکناک، ستاد برگزاری این مسابقات همانند رقابت های المپیک تمهیدات ویژه ای را برای برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه تدارک دیده است تا شبی خاطره انگیز را... نوشته همه آنچه باید از افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
همه آنچه باید از افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید

هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس از شامگاه چهارشنبه 7 شهریور با رقابت ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان و با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد.

به گزارش تکناک، ستاد برگزاری این مسابقات همانند رقابت های المپیک تمهیدات ویژه ای را برای برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه تدارک دیده است تا شبی خاطره انگیز را برای میهمانان حاضر در این مراسم و بینندگان تلویزیونی رقم بزند.

محل برگزاری مراسم افتتاحیه

برخلاف افتتاحیه المپیک پاریس که بر روی کشتی و در رود سن برگزار شد افتتاحیه 3 ساعته پاراالمپیک قرار است در یکی از معروف ترین خیابان‌های جهان برگزار شود.

میدان کونکورد محل اصلی برگزاری افتتاحیه بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک است و از آن به عنوان یکی از میدان‌های مشهور جهان نام برده می شود.این میدان از محله‌های اعیان نشین در پاریس است که در انتهای شرقی خیابان شانزلیزه قرار دارد و اماکن مهمی چون وزارت دریاداری فرانسه، هتل معروف کریلیون و سفارت آمریکا در آن واقع شده است.

البته گستردگی مراسم افتتاحیه محدود به میدان کنکورد نخواهد بود و تا خیابان شانزه لیزه نیز امتداد خواهد یافت. خیابانی زیبا در فرانسه با شهرت جهانی که ۱۹۱۰ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌شود.

این خیابان با شکوه که میدان کنکورد را به میدان شارل دو گل و دروازه پیروزی پاریس وصل می‌کند، قسمتی از تاریخ پاریس به حساب می‌آید.

تعداد میهمانان حاضر در افتتاحیه

برای حضور در مراسم افتتاحیه پیش بینی حضور 65 هزار تماشاگر شده است. در کنار ۱۸۵۹ ورزشکار بخش زنان و ۲۵۴۱ ورزشکار مرد نزدیک به 45 هزار نیروی امنیتی و غیرامنیتی در این مراسم حاضر خواهند بود.

برای حضور در مراسم افتتاحیه پیش بینی حضور 65 هزار تماشاگر شده است.

سنت شکنی فرانسوی‌ها

تیری رگول مدیر مراسم‌های کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک در ارتباط با مراسم افتتاحیه گفت: ورزشکاران شرکت کننده در افتتاحیه از میدان کلمانسو که نزدیک کاخ گرندپاله است به سمت میدان کنکورد رژه می‌روند.

او ادامه داد: در مورد این بخش از مراسم افتتاحیه که یکی از اصلی ترین بخش‌های آن به حساب می‌آید، اقدام به یک سنت شکنی کرده ایم به اینگونه که برای نخستین بار تیم پناهندگان مقابل تماشاگران رژه خواهد رفت.

این در حالی است که تا پیش از این و طبق یک سنت همیشگی، یونانی‌ها که نقش بنیانگذار بازی‌های المپیک را داشتند و اولین گروه در مراسم رژه بودند اما برگزارکنندگان بازی‌های ۲۰۲۴، به خاطر مشکلات سیاسی و امنیتی و ایجاد بستری برای توجه به تیم پناهندگان، این شرایط را ایجاد کردند تا اعضای این تیم به عنوان اولین کاروان رژه بروند.

جشنواره موسیقی در شب افتتاحیه

بخش اعظمی از مراسم افتتاحیه به اجرای موسیقی اختصاص خواهد داشت. در این مراسم برخی از خوانندگان محبوب و مشهور فرانسوی از جمله «سلین دیون» اجرا خواهند برنامه خواهند داشت.

همچنین گفته شده چهره هایی چون جکی چان بازیگر رزمی کار 70 ساله هنگ کنگی و ژان فرانسوا کلرووی فضانورد ۶۵ ساله فرانسوی نیز در حمل مشعل بازی ها به محل مراسم افتتاحیه مشارکت خواهند داشت.

مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس به دلیل نوآوری های میزبان بسیار مورد توجه قرار گرفت و باید صبر کرد و دید فرانسوی ها این تجربه موفق را درمورد پارالمپیک نیز تکرار خواهند کرد یانه.

 

 

نوشته همه آنچه باید از افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بدانید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow