همه چیز درباره قابلیت آیفون میرورینگ

iOS 18 امکانات نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای را- به‌ویژه در زمینه بهره‌وری و حریم خصوصی- برای آیفون معرفی کرده است. با این حال، بهترین ویژگی نرم‌افزاری جدید اپل در سال جاری برای آیفون نیست؛ بلکه برای مک بوده و نام آن «آیفون میرورینگ» (iPhone Mirroring) است. آیفون میرورینگ چیست؟ آیفون میرورینگ یک ویژگی جدید سیستم عامل macOS …

۱۹ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  4
همه چیز درباره قابلیت آیفون میرورینگ

iOS 18 امکانات نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای را- به‌ویژه در زمینه بهره‌وری و حریم خصوصی- برای آیفون معرفی کرده است. با این حال، بهترین ویژگی نرم‌افزاری جدید اپل در سال جاری برای آیفون نیست؛ بلکه برای مک بوده و نام آن «آیفون میرورینگ» (iPhone Mirroring) است.

آیفون میرورینگ چیست؟

آیفون میرورینگ یک ویژگی جدید سیستم عامل macOS Sequoia است که به شما امکان می‌دهد از آیفون خود بر روی مک استفاده کنید. وقتی قابلیت آیفون میرورینگ را روی مک خود اجرا می‌کنید، مک شما به‌طور خودکار به آیفونتان متصل شده و یک نسخه دیجیتالی از آن را روی دسکتاپ نمایش می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از صفحه‌کلید، ماوس و ترک‌پد مک خود با این نسخه دیجیتالی آیفون تعامل داشته باشید. به عبارت دیگر، می‌توانید به‌طور کامل با آیفون خود کار کنید بدون اینکه حتی آن را از جیبتان بیرون بیاورید.

چه کارهایی می‌توانم با آیفون میرورینگ انجام دهم؟

وقتی نسخه دیجیتالی آیفون شما روی دسکتاپ مک نمایش داده می‌شود، تقریباً می‌توانید هر کاری که با خود آیفون انجام می‌دهید، در مک هم انجام دهید. می‌توانید صفحات مختلف آیفون را جابه‌جا کنید، هر اپلیکیشنی را باز کرده یا آن اپلیکیشن را مستقیماً روی دسکتاپ مک خود اجرا کنید. این نسخه دیجیتالی دقیقاً شبیه آیفون واقعی شما است، حتی ترتیب اپلیکیشن‌ها، ویجت‌ها و تصویر پس‌زمینه‌اش نیز مشابه است.

آیفون میرورینگ حس جادویی دارد. این قابلیت روان و سریع است و به شما این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی که منحصراً برای آیفون هستند را مستقیماً روی مک خود اجرا کنید. برای مثال، اگر اپلیکیشن پیام‌رسان مورد علاقه شما نسخه‌ای برای مک ندارد، می‌توانید آیفون میرورینگ را در مک اجرا کنید، اپ پیام‌رسان را در نسخه دیجیتالی آیفون باز کنید و با استفاده از صفحه‌کلید مک به پیام‌های دریافتی پاسخ دهید.

اما آیفون میرورینگ به همین جا ختم نمی‌شود. وقتی اعلان (نوتیفیکیشن) جدیدی روی آیفون دریافت کنید، آن اعلان در مرکز اعلان‌های مک شما نیز ظاهر می‌شود. این بدان معنی است که وقتی پشت میز کار هستید، دیگر نیازی به بررسی آیفون برای مشاهده اعلان‌ها ندارید؛ آنها بلافاصله روی کامپیوترتان نمایش داده می‌شوند.

چرا باید از آن استفاده کنم؟

چندین موقعیت وجود دارد که آیفون میرورینگ می‌تواند مفید باشد. اولین مورد زمانی است که در خانه کار می‌کنید و می‌خواهید سریعاً از یک اپلیکیشن روی آیفون استفاده کنید، اما گوشی شما در دسترس نیست. به‌جای جستجوی آیفون (شاید در اتاق خواب در حال شارژ باشد)، می‌توانید به‌راحتی آیفون میرورینگ را اجرا کرده و کار خود را انجام دهید.

یکی دیگر از موارد عالی کاربرد، وقتی است که در یک مکان عمومی مثل کافی‌شاپ کار می‌کنید. سارقان عاشق کافی‌شاپ‌ها هستند، زیرا مردم اغلب لپ‌تاپ و گوشی خود را روی میز قرار می‌دهند. یک سارق حرفه‌ای دزدی یک آیفون بسیار راحت تر از دستگاه لپتاپ است. حالا، شما می‌توانید آیفون خود را به‌طور ایمن در جیبتان نگه دارید و هرگاه نیاز به دسترسی به آن داشتید، به‌سادگی نسخه دیجیتالی‌اش را روی مک باز کنید.

مورد استفاده دیگر که اواخر امسال عرضه می‌شود، این است که در آپدیت نرم‌افزاری آینده، آیفون میرورینگ امکان کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) فایل‌ها، مانند اسناد، فیلم‌ها و عکس‌ها، بین مک و آیفون را فراهم می‌کند. برای مثال، فرض کنید می‌خواهید نسخه PDF کارت پروازتان را روی آیفون ذخیره کنید. اکنون می‌توانید آیفون میرورینگ را روی مک اجرا کنید و فایل PDF را از دسکتاپ مک به نسخه دیجیتالی آیفون بکشید و فایل بلافاصله به آیفون واقعی شما اضافه می‌شود. دیگر نیازی به ارسال ایمیل به خودتان برای انتقال فایل‌ها نخواهید داشت.

آیفون میرورینگ یکی از آن قابلیت‌های نادر نرم‌افزاری است که وقتی برای اولین بار از آن استفاده می‌کنید، واقعاً شگفت‌زده می‌شوید و این ویژگی است که هر کاربر مک باید از آن بهره‌مند شود.

الزامات استفاده از آیفون میرورینگ

برای استفاده از آیفون میرورینگ، به یک مک مجهز به تراشه اپل سیلیکون یا مک اینتل با تراشه امنیتی T2 که از macOS Sequoia پشتیبانی می‌کند، و همچنین یک آیفون با iOS 18 نیاز دارید.

منبع: fastcompany

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow