همه چیز درباره چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال یکی از نوین ترین روش های چاپی می باشد، در این روش از چاپ جوهر به صورت مستقیم روی سطح مورد نظر چاپ می شود و برای چاپ با تیراژ پایین از لحاظ سرعت بالا روشی مناسب می باشد؛ در این روش دستگاه چاپ به کامپیوتر وصل می باشد که شما می توانید […] منبع خبر همه چیز درباره چاپ دیجیتال پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  2
همه چیز درباره چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال یکی از نوین ترین روش های چاپی می باشد، در این روش از چاپ جوهر به صورت مستقیم روی سطح مورد نظر چاپ می شود و برای چاپ با تیراژ پایین از لحاظ سرعت بالا روشی مناسب می باشد؛ در این روش دستگاه چاپ به کامپیوتر وصل می باشد که شما می توانید طرح خود را روی کامپیوتر اجرا کنید و سپس آن را چاپ کنید، این نوع از روش چاپی جایگزینی برای روش چاپ سنتی می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید.

در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی درباره چاپ دیجیتال و محصولاتی که می توان برای چاپ آن ها از این روش استفاده کرد صحبت کنیم پس همراه ما باشید.

ویژگی ها و مزایای چاپ دیجیتال چیست؟

پیشرفت فناوری

این نوع از روش چاپی روز به روز با پیشرفت فناوری ارتقا پیدا می کند و باعث می شود که بتوانیم از تمام جوانب آن استفاده کنیم.

سرعت بالا

در این نوع از روش چاپی به دلیل اینکه مراحل کمتری در فرآیند چاپ وجود دارد باعث می شود که این نوع از روش چاپی با سرعت بالا انجام پذیرد.

مقرون به صرفه بودن

این نوع از روش چاپی به دلیل نبود صفحات اضافه هزینه چاپ کمتری مخصوصا در تیراژ پایین را دارد و شما می توانید با خیال راحت با در نظر گرفتن بودجه خود این روش چاپ را انتخاب کنید.

کیفیت بالا

چاپ دیجیتال به دلیل اینکه یکی از روش های چاپی نوین می باشد از کیفیت چاپ بالایی روی تمام سطوح برخوردار است که شما می توانید از این روش چاپی کیفیت بالا برای چاپ روی سطوح مختلف استفاده کنید.

نبود محدودیت چاپ

چاپ دیجیتال را شما می توانید در هر تیراژی که مد نظرتان می باشد استفاده کنید اما استفاده از چاپ دیجیتال در تیراژ کمتر نتیجه قابل توجه تری را ارائه می دهد.

چاپ روی تمام سطوح

در روش چاپ دیجیتال می توان روی تمام سطوح اعم از لباس، کاغذ و… چاپ را انجام داد.

تاریخچه چاپ دیجیتال

در سال 1938 اولین عکس با روش الکترو استاتیکی چاپ شد و این آغاز چاپ دیجیتال بود. در سال 1969 شخصی که در آزمایشگاهی مشغول فعالیت بود به این نتیجه رسید که می توان با استفاده از لیزر تصاویر را به روی کاغذ منتقل کرد، همین موضوع باعث شد در سال 1972 پرینتر اختراع شود؛ این پرینتر از گازهای هلیون و نئون به جای لیزر استفاده می کرد و در آخر در سال 1976 اولین پرینتر برای چاپ ساخته شد.

 

کاربردهای چاپ دیجیتال چیست؟

در این قسمت از مقاله می خواهیم شما را با کاربردهای چاپ دیجیتال آشنا کنیم که می تواند به شما برای تصمیم گیری درباره این نوع روش چاپی برای محصولاتتان کمک کند. در قسمت زیر برخی از کاربردهای چاپ دیجیتال را برای شما آورده ایم:

  1. این نوع روش چاپی در تیراژ محدود با سرعت بالا انجام می شود.
  2. در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی مانند چاپ روی چوب و سرامیک می توان از این نوع روش چاپی بهره گرفت.
  3. در چاپ کارت شناسایی، کارت های بانکی و… از این روش چاپی می توان استفاده کرد.
  4. چاپ روی پارچه نیز با این روش چاپی امکان پذیر است.
  5. در حوزه نشر و چاپ کتاب می توان از این روش استفاده کرد.
  6. در حوزه بسته بندی محصولات و جعبه می توان این روش چاپی را به کار گرفت.
  7. و…

محصولات چاپ دیجیتال

در ادامه به معرفی محصولات چاپ دیجیتال می پردازیم که شما می توانید با توجه به نیاز خود از این محصولات استفاده کنید البته زمانی که می خواهید در نمایشگاهی شرکت کنید و نیاز به غرفه سازی داشتید می توانید از این محصولات بهره بیشتری بگیرید.

استند ایکس تبلیغاتی

استند ایکس تبلیغاتی سازه ای از جنس آلومینیوم می باشد و از بنری روی آن تشکیل شده است که توسط گیره هایی به پایه این سازه متصل گردیده است؛ شما می توانید روی این سازه اطلاعات مربوط به نمایشگاه ها، گردهمایی ها و… را به وسیله چاپ دیجیتال چاپ کنید و در مکان های مختلف از آن استفاده کنید؛ استند ایکس تبلیغاتی به راحتی قابل حمل و نصب می باشد. این سازه یکی از محبوب ترین سازه ها برای غرفه سازی در نمایشگاه ها می باشد که می توان از آن استفاده کرد.

 

میز کانتر تبلیغاتی

یکی از محصولات چاپ دیجیتال، میز کانتر تبلیغاتی می باشد که در غرفه سازی و برای فروش محصولات بسیار کاربرد دارد زمانی که شما بخواهید محصولات خود را ارائه دهید می توانید محصولات را روی این میز کانتر قرار دهید و حتی می توانید در نمایشگاه های مختلف کاتالوگ، بروشور و دیگر ابزار تبلیغاتی برند خود را روی این میز کانتر قرار دهید و از آن استفاده کنید. این میزهای کانتر به صورت تک نفره و دو نفره قابل سفارش هستند که می توان بر اساس نیاز از آن ها استفاده کرد.

 

استند پاپ آپ تبلیغاتی

پاپ آپ تبلیغاتی یکی از محصولات چاپ دیجیتال و جزوی از سازه های نمایشگاهی می باشد که در عین اینکه یه سازه محسوب می شود شما می توانید از آن به عنوان بک گراند عکاسی نیز بهره بگیرید. استند پاپ آپ برخلاف ظاهری که دارد به راحتی قابل حمل است و افراد می توانند به راحتی آن را در هر مکانی که خواستند نصب کنند. روی پاپ آپ می توانید لوگو و برند خود را چاپ کنید و برای معرفی برند خود و مجموعه خود از آن استفاده کنید.

 

بنر تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی همان تابلوهای بزرگ و کوچکی هستند که ما در سطح شهر آن ها را مشاهده می کنیم البته این بنرها فقط در فضای باز استفاده نمی شوند بلکه در فضاهایی مانند نمایشگاه ها، سالن های همایش و… نیز نصب می شوند. زمانی که شما تصمیم می گیرید تبلیغاتی از کسب و کار خود انجام دهید می توانید اطلاعات مربوطه را روی بنر خود چاپ کنید و آن را در مکان مربوطه نصب کنید و بدین صورت به معرفی کسب و کار خود در هر زمان و مکانی بپردازید.

 

استند رول آپ تبلیغاتی

استند رول آپ یکی دیگر از سازه های نمایشگاهی می باشد که پایه آن از جنس آلومینیوم است و میانه آن یک بنر نصب می شود که این بنر توسط فنر موجود در استند جمع می شود. حمل این استند به دلیل خاصیت جمع شوندگی آن بسیار راحت است و نصب کردن آن نیز تخصص نمی خواهد و افراد در هر زمان و مکانی که بخواهند خودشان می توانند این استند را نصب کنند و از آن استفاده کنند و به تبلیغات مجموعه خود بپردازند و از چاپ دیجیتال برای چاپ اطلاعات رو این استند استفاده کنند.

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست در چیست؟

چاپ افست یکی از سیستم های چاپ است که هر کدام از چهار رنگ قرمز، آبی، زرد و مشکی به صورت کاملا جداگانه روی سطحی به نام زینک ساخته می شود و سپس روی کاغذ چاپ می شود؛ این نوع چاپ در برابر رطوبت مقاوم است و در حجم بالا چاپ انجام می پذیرد و کیفیت بالایی دارد و در چاپ بروشور، کاتالوگ، پاکت و… می توان از این نوع چاپ بهره گرفت؛ این چاپ برای تیراژهای پایین مقرون به صرفه نمی باشد و زمان چاپ نیز در این نوع روش طولانی است، همچنین افراد بدون داشتن تخصص نمی توانند چاپ باکیفیتی در این روش ارائه دهند.

در چاپ دیجیتال طرح مورد نظر در کامپیوتر اجرا می شود و توسط جوهر به صورت مستقیم روی سطح چاپ می شود، مراحل چاپ دیجیتال کمتر می باشد و این موضوع حائز اهمیت است که در چاپ دیجیتال می توان اطلاعات را تغییر داد؛ از چاپ دیجیتال در چاپ کتاب، مجلات، پوشاک، سازه های نمایشگاهی و… می توان استفاده کرد. اما یکی از معایب چاپ دیجیتال این مورد است که توانایی چاپ بر روی برخی از کاغذها را ندارد در چاپ تیراژ بالا مقرون به صرفه نمی باشد.

اما در اینجا سوالی مطرح می شود که به راستی ما باید چه نوع چاپی را استفاده کنیم افست یا دیجیتال؟ پاسخ این سوال به عوامل متععدی مانند تیراژ مورد نظر، زمان، جنس و سایز کاغذ، رنگ و… بستگی دارد که شما باید با توجه به نیاز خود و با بررسی این موارد درست ترین تصمیم را بگیرید.

صبح آگهی ارائه دهنده محصولات چاپ دیجیتال

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در چاپ دیجیتال و محصولات آن  توجه کرد این موضوع است که شما باید برای سفارشات خود مجموعه ای معتبر و باتجربه را انتخاب کنید تا بتوانید با خیال راحت سفارشات خود را به آن ها بسپارید، منظور از این گفته آن است که اگر شما سفارشات خود را به مجموعه ای بسپارید که سابقه ای در این حوزه ندارد ممکن است محصولی که در نتیجه تحویل می گیرید مطابق با خواسته شما نباشد و از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و در نهایت شما متضرر می شوید.

کانون آگهی و تبلیغات صبح آگهی همان مجموعه ای است که شما به دنبالش هستید در این مجموعه با استفاده از دستگاه های پیشرفته چاپ دیجیتال محصولات چاپ می شوند و شما می توانید در نهایت محصولی با کیفیت بالا و طراحی خاص داشته باشید و در هر زمان و مکانی که می خواهید با خاطری آسوده از آن ها استفاده کنید. بدین منظور شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم با شماره تماس 66172617-021 با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

salb-techna

منبع خبر همه چیز درباره چاپ دیجیتال پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow