«هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین» معرفی شد؛ گوشی انقلابی با نمایشگر سه‌گانه

گوشی‌های تاشو به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین دسته‌بندی گوشی‌های هوشمند در دنیای تکنولوژی بوده و شرکت‌ها به دنبال نوآوری‌های بیشتری در این زمینه هستند. در تازه‌ترین اتفاق و در حالی که همه نگاه‌ها به اپل و رویداد رونمایی آیفون 16 معطوف شده است، هواوی به عنوان یکی از پیشروان صنعت […]

۲۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  4
«هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین» معرفی شد؛ گوشی انقلابی با نمایشگر سه‌گانه

گوشی‌های تاشو به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین دسته‌بندی گوشی‌های هوشمند در دنیای تکنولوژی بوده و شرکت‌ها به دنبال نوآوری‌های بیشتری در این زمینه هستند. در تازه‌ترین اتفاق و در حالی که همه نگاه‌ها به اپل و رویداد رونمایی آیفون 16 معطوف شده است، هواوی به عنوان یکی از پیشروان صنعت فناوری، با معرفی گوشی سه‌تاشو جدید خود با نام «میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین» (Mate XT Ultimate Design)، تحولی در بازار گوشی‌های هوشمند به وجود آورده است. این گوشی به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش سه‌تاشو معرفی شده و با طراحی منحصر به فردش توجه همگان را به خود جلب کرده است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا مشخصات و ویژگی‌های این محصول را با هم مرور کنیم.

صفحه نمایش سه‌گانه و کیفیت تصویر بی‌نظیر

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این گوشی، صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سه‌گانه آن است. زمانی که گوشی به صورت کامل بسته است، یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس را در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که برای استفاده‌های روزمره مناسب است. با باز کردن گوشی تا نیمه، صفحه نمایش به 7.9 اینچ با کیفیت 2K تبدیل می‌شود که تجربه کار با یک تبلت کوچک را فراهم می‌کند. اما شگفت‌انگیزترین حالت زمانی است که گوشی به طور کامل باز می‌شود و به یک تبلت بزرگ 10.2 اینچی با وضوح 3K تبدیل می‌شود. این انعطاف‌پذیری در ابعاد صفحه نمایش، گوشی جدید هواوی را به یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها برای انواع کاربری‌ها تبدیل کرده است.

هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین

هواوی در طراحی این صفحه نمایش از فناوری LTPO OLED استفاده کرده که به واسطه نرخ تنظیم نور 1440 هرتزی PWM dimming و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز، تجربه بصری بسیار جذاب و پاسخگویی سریع به دستورات لمسی را ارائه می‌دهد. همچنین، این صفحه نمایش از مواد انعطاف‌پذیر چندجهته ساخته شده که در مقایسه با دستگاه‌های تاشو سنتی، 25 درصد مقاومت بیشتری در برابر خم شدن دارد. این ویژگی موجب می‌شود که گوشی در طول زمان دچار آسیب‌های ناشی از باز و بسته شدن مکرر نشود.

ساختار مقاوم و طراحی منحصر به فرد

هواوی در طراحی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین از ساختاری مقاوم با استفاده از ترکیبات چندلایه بسیار مستحکم بهره برده است. این ساختار از مواد سیال غیرنیوتنی تشکیل شده که به افزایش مقاومت دستگاه در برابر ضربات کمک می‌کند. یکی دیگر از نوآوری‌های هواوی در این گوشی، استفاده از شیشه UTG (شیشه فوق‌نازک) با بزرگ‌ترین ابعاد در صنعت گوشی‌های هوشمند است. این شیشه دارای دو برابر مقاومت در برابر ضربات بوده و اطمینان خاطر بیشتری به کاربران می‌دهد.

هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین

ضخامت گوشی در حالت باز شده تنها به 3.6 میلی متر می‌رسد که آن را به یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو در بازار تبدیل کرده است. این ضخامت کم در کنار وزن 298 گرمی، تجربه‌ای راحت و خوش‌دست را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

قدرت پردازش بالا و دوربین‌های قدرتمند

هواوی برای این گوشی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های خود در زمینه دوربین استفاده کرده است. میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین دارای سه دوربین در پشت بدنه خود است که عبارتند از: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت دیافراگم متغیر بین f/1.4 تا f/4.0، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 12 مگاپیکسلی با زوم 5.5 برابری و دیافراگم f/3.4. همچنین، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در حفره بالای سمت چپ نمایشگر تعبیه شده که هم در حالت بسته و هم در حالت باز قابل استفاده بوده و برای مکالمات ویدیویی و ثبت عکس‌های سلفی با کیفیت مناسب طراحی گردیده است.

هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین

قابلیت عکاسی XMAGE که هواوی در این گوشی گنجانده، تجربه‌ای جدید از عکاسی با گوشی هوشمند را ارائه می‌دهد. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا حتی در شرایط نوری نامناسب نیز عکس‌هایی با وضوح بالا، رنگ‌های طبیعی و جزئیات دقیق بگیرند.

باتری با ظرفیت بالا و شارژ سریع

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین، باتری آن است. این گوشی از یک باتری 5600 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که به گفته هواوی، نازک‌ترین باتری سیلیکون کربنی با ظرفیت بالا در جهان است و ضخامت آن تنها 1.9 میلی متر می‌باشد. این باتری به لطف پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی با کابل و 50 واتی به صورت بی‌سیم، در کمترین زمان ممکن شارژ می‌شود و می‌تواند نیازهای کاربران را برای استفاده طولانی مدت برآورده کند.

هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین

سیستم عامل و قابلیت‌های اضافی

میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین با سیستم عامل HarmonyOS 4.2 عرضه می‌شود که به عنوان یک پلتفرم اختصاصی هواوی، تجربه‌ای روان و بدون نقص از کار با گوشی را فراهم می‌کند. همچنین، این گوشی از قابلیت دو سیم‌کارته پشتیبانی می‌کند که به کاربران امکان استفاده همزمان از دو شماره تلفن مختلف را می‌دهد.

هواوی در کنار این گوشی، یک کیبورد تاشو نیز معرفی کرده که با اتصال به گوشی، تجربه‌ای مشابه با استفاده از یک کامپیوتر دسکتاپ را فراهم می‌کند. این کیبورد به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی تایپ کنند و به کارهای اداری و حرفه‌ای خود بپردازند.

هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین

اتصالات و امکانات شبکه

در بخش اتصالات، میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین به جدیدترین فناوری‌های ارتباطی مجهز است. این گوشی از 5G پشتیبانی می‌کند که امکان اتصال به شبکه‌های نسل پنجم را فراهم می‌کند. همچنین از وای-فای 6، بلوتوث نسخه 5.2، NFC و USB 3.1 نیز پشتیبانی می‌کند که دسترسی سریع و بدون نقص به اینترنت و سایر دستگاه‌های جانبی را تضمین می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

هواوی گوشی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین را در دو رنگ مشکی و قرمز به بازار عرضه خواهد کرد. این گوشی در سه نسخه با ظرفیت‌های مختلف حافظه داخلی عرضه می‌شود. نسخه 16 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 19999 یوان (حدود 2808 دلار)، نسخه 16 گیگابایت رم به همراه 512 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 21999 یوان (حدود 3089 دلار) و نسخه 1 ترابایتی با همین میزان رم با قیمت 23999 یوان (حدود 3370 دلار) به فروش می‌رسند. این گوشی هم‌اکنون در چین قابل سفارش است و از 20 سپتامبر (30 شهریور) نیز فروش عمومی آن آغاز خواهد شد.

هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین

جمع‌بندی

هواوی میت ایکس XT آلتیمیت دیزاین با طراحی نوآورانه و ویژگی‌های پیشرفته خود، یکی از برجسته‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار است. این گوشی با صفحه نمایش سه‌تاشو، مقاومت بالا، دوربین‌های قدرتمند و باتری با ظرفیت بالا، به کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به فناوری پیشنهاد می‌شود. از طرف دیگر، با وجود قیمت بالا، این گوشی می‌تواند برای کسانی که مشکل بودجه نداشته و به دنبال تجربه‌ای متفاوت و پیشرفته هستند، انتخابی مناسب باشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow