هوش مصنوعی در صنعت اجاره ویلا ؛ برترین کسب‌وکارهای اجاره خانه و ویلا در سطح جهانی

کم‌کم، هوش مصنوعی هم وارد ادبیات عمومی همه ما می‌شود و دیگر در هر سن‌وسال و هر کسب‌وکاری که باشیم، نامش را بیشتر می‌شنویم. درک آن هم با مشخص‌شدن کاربردهایش در زمینه‌های مختلف، در حال ساده‌ترشدن است. رد پای این فناوری جذاب در صنعت اجاره ویلا و اقامتگاه هم دیده می‌شود. هوش مصنوعی که همه‌چیز […] منبع خبر هوش مصنوعی در صنعت اجاره ویلا ؛ برترین کسب‌وکارهای اجاره خانه و ویلا در سطح جهانی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  3
هوش مصنوعی در صنعت اجاره ویلا ؛ برترین کسب‌وکارهای اجاره خانه و ویلا در سطح جهانی

کم‌کم، هوش مصنوعی هم وارد ادبیات عمومی همه ما می‌شود و دیگر در هر سن‌وسال و هر کسب‌وکاری که باشیم، نامش را بیشتر می‌شنویم. درک آن هم با مشخص‌شدن کاربردهایش در زمینه‌های مختلف، در حال ساده‌ترشدن است. رد پای این فناوری جذاب در صنعت اجاره ویلا و اقامتگاه هم دیده می‌شود. هوش مصنوعی که همه‌چیز را به شکل قابل توجهی تغییر می‌دهد و شکل و شمایل جدیدی از زندگی در سایه رفاه را برایمان فراهم می‌کند، پا به حوزه رنتال (RENTALS) یا اجاره سوئیت و اقامتگاه هم گذاشته است. کسب‌وکارهای معروفی مانند ایربی‌ان‌بی (Airbnb) که از پیشتازان و اثرگذاران این بازار بوده و هستند هم لزوم جدی‌گرفتن هوش مصنوعی را در رقابت با همتایان‌شان کاملاً احساس کرده‌اند. در ادامه می‌خواهیم از رهبران بازار صنعت اجاره اقامتگاه و کاربرد هوش مصنوعی در فعالیت‌هایشان بگوییم.

هوش مصنوعی و دنیای کسب‌وکارهای فعال در زمینه اجاره اقامتگاه و ویلا

هوش مصنوعی نوعی فناوری جذاب است که به رایانه‌ها اجازه می‌دهد تا با دقت بیشتری از داده‌ها استفاده و آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنند. نتیجه چنین روندی، رسیدن به توانایی تصمیم‌گیری‌های دقیق از سوی رایانه است. با هوش مصنوعی، رایانه‌ها الگورتیم‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و توصیه‌های جذابی برای ما در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کنند. با این اوصاف، حتماً متوجه هستید که کاربرد هوش مصنوعی در دنیای کسب‌وکارهای اجاره اقامتگاه، چقدر مفید است. پلتفرم‌های معروفی مانند ایربی‌ان‌بی که سال‌هاست در صدر جدول بهترین وب‌سایت‌های اجاره ویلا و سوئیت و انواع اقامتگاه ایستاده‌اند، از کارکردهای این فناوری غافل نبوده‌اند و از آن برای رسیدن به مزایای رنگارنگی مانند موارد زیر بهره می‌برند:

·  ایجاد تمایز در میان رقبا

·  بهینه‌سازی روند قیمت‌گذاری

·  مدیریت بهتر تجربه مشتریان

·  تسهیل فرایند رزرو اتاق و اقامتگاه

با هوش مصنوعی هم کسب‌وکارهای اجاره اقامتگاه می‌توانند فرایندهای خود را سریع‌تر از همیشه پیش ببرند و هم کاربران راحت‌تر و سریع‌تر از قبل، به نتیجه و تصمیم‌گیری نهایی می‌رسند. با وجود داده‌های عظیم و بزرگی که به‌سادگی و سرعت، از سوی فناوری هوش مصنوعی تجزیه‌وتحلیل و ارزیابی می‌شوند، کسب‌وکارها بهتر از سلایق و رفتارهای مشتریان خود باخبر می‌شوند. در نتیجه، روند رزرو اتاق و ویلا را برایشان بهینه می‌کنند و اطلاعاتی در اختیارشان می‌گذارند که پاسخی دقیق به خواسته‌ها و سوالات آن‌ها بدهد. در ادامه با شماری از بهترین‌های بازار، آشنا می‌شوید. این سامانه‌های اجاره سوئیت، ویلا و…، دست روی دست نگذاشته‌اند تا موج جدید فناوری، آن‌ها را در اقیانوس گسترده رقابت‌ها غرق کند. این‌ها با بهره‌مندی از هوش مصنوعی در مسیر بهینه‌سازی تجربه‌های شیرین برای کاربران خود قدم برداشته‌اند.

ایربی‌ان‌بی (Aibnb)

ایربی‌ان‌بی از شاخص‌ترین بازیگران بازار اجاره اقامتگاه‌های مختلف در دنیاست. این پلتفرم آنلاین از هوش مصنوعی یا همان ای‌آی (AI) برای امور گوناگونی از جمله مدیریت تجربه مشتریان استفاده می‌کند. با وجود فناوری مذکور، امکان تجزیه‌وتحلیل رفتارهای مشتریان از نقطه‌نظر جمعیت‌شناختی یا رفتارشناسی، بسیار ساده‌تر می‌شود. شناخت دقیق‌تر کاربران به معنای ارائه خدمات دقیق‌تر و شخصی‌سازی به آن‌هاست. با وجود چنین خدماتی، مشتریان این پلتفرم حفظ می‌شوند و به شمارشان مدام اضافه هم می‌شود.

وی‌آربو (Vrbo)

وی‌آربو که یکی دیگر از سامانه‌های رزرو اقامتگاه در دنیاست، اصلی‌ترین رقیب ایربی‌ان‌بی به حساب می‌آید. این پلتفرم هم با ارائه انواع اقامتگاه، رضایت مشتریان را جلب می‌کند. ضمناً با تمرکز بر استفاده از هوش مصنوعی در حوزه قیمت‌گذاری، قدم‌های موثری در رفاه بیشتر کاربران در این زمینه، برداشته است. امکان مشاهده تمام هزینه لازم برای اقامت در انواع ویلا، خانه، اتاق و… در وی‌آربو وجود دارد و با وجود هوش مصنوعی، روند قیمت‌گذاری را بهینه کرده است. این سامانه براساس داده‌های موجود درباره تقاضا، زمان‌های اوج یا افت درخواست رزرو اقامتگاه و فاکتورهای دیگر، قیمت‌گذاری را در مسیری منصف و دقیق پیش می‌برد.

بوکینگ‌دات‌کام (Booking.com)

این مورد هم رقیب سرسخت دیگری برای ایربی‌ان‌بی است و از چهره‌های معروف بازار کسب‌وکار برای رزرو اقامتگاه به‌شمار می‌رود. بوکینگ‌دات‌کام نامی آشنا و بین‌المللی برای مسافران است. این سامانه هم توجه خود در به‌کارگیری هوش مصنوعی را معطوف به روند رزرو و مراحل ثبت درخواست کاربران کرده است. هوش مصنوعی می‌تواند ورودی و تحلیل داده‌ها را خودکار کند تا کارکنان بتوانند به اقدامات مهم‌تر دیگری بپردازند.  در بوکینگ دات کام، این فناوری در بهینه‌سازی هزینه و منابع به شکل کارآمدی کمک کرده است.

اکس‌پدیا (Expedia)

اکس‌پدیا هم از آن گزینه‌هایی است که با حضور موثر خود توانسته بازار رقابت را در زمینه کسب‌وکارهای اجاره اقامتگاه، حسابی گرم کند. تنوع اقامتگاه‌هایی که این پلتفرم به کاربران پیشنهاد می‌دهد از ویژگی‌های شاخص آن است و تلاش کرده که از هوش مصنوعی، برای سامان‌دادن به تجربه مشتریان استفاده کند. نگاهی به داده‌های قدیمی ثبت‌شده از مشتریان از یک سو، و در نظرگرفتن ترجیحات آن‌ها به طور دقیق‌تر، اکس‌پدیا را به بستر بهتری جهت ارائه خدمات رزرو اقامتگاه تبدیل می‌کند.

تریپ‌ادوایزر (Tripadvisor)

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که تریپ‌ادوایزر را از سایرین متمایز می‌کند، نظرات ثبت‌شده کاربران در این سامانه است. مطالعه و مرور این نظرات می‌تواند راهی برای رسیدن به تصمیم‌گیری بهتر برای سایرین باشد. با وجود الگوریتم‌هایی که هوش مصنوعی پیشنهاد می‌دهد، جمع‌بندی این نظرات بسیار بهینه‌تر از قبل می‌شود و نگاهی جامع نسبت به تجربه‌های مسافران پیشین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هوم‌توگو (Home to Go)

Home to Go با تمرکز بر ارائه تجربه‌ای سریع و راحت برای مسافران، امکانات متنوعی از فیلترهای جستجوی پیشرفته تا نظرات کاربران را در اختیار می‌گذارد. این برند با ایجاد ارتباط بین مسافران و میزبانان محلی، دسترسی به انواع ویلا، سوئیت و کلبه در مناطق مختلف از جمله شهرهای پرطرفدار و مناطق روستایی را ممکن می‌سازد. هدف  Home to Go ارائه تنوع اقامتگاه و تضمین بهترین قیمت‌ها برای سفرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت است. همچنین، این پلتفرم با جمع‌آوری پیشنهادهای اقامتگاه‌های مختلف، به کاربران امکان مقایسه و انتخاب مناسب‌ترین گزینه‌ها را می‌دهد.

نگاهی به آینده بازار اجاره ویلا و سوئیت زیر سایه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی

با وجود فناوری‌های روبه رشدی مانند هوش مصنوعی و کاربردشان در دنیای کسب‌وکارهای اجاره هتل، اقامتگاه و ویلا، تغییرات چشم‌گیری را در آینده شاهد خواهیم بود. در واقع، با وجود امکانات تحلیلی بهتر در این حوزه، داده‌های فراوانی که درباره اقامتگاه‌ها، تجربه کاربران و سوابق مسافران وجود دارد، به سروسامان بهتری می‌رسند. سرعت رزرو و شکل و شمایل آن هم بهتر پیش خواهد رفت و مسافران تجربه‌های جدیدتر و خوشایندتری از استفاده از چنین سامانه‌هایی خواهند داشت. البته مثل همیشه، چالش‌هایی هم وجود دارد، مثلاً:

·  دغدغه حفظ حریم شخصی درباره داده‌های کاربران همچنان حل‌نشده است.

·  تکیه بیش از حد به داده‌ها و تحلیل ماشینی می‌تواند درصد خطا و اشتباه در برخی موارد را بالا ببرد.

·  احتمالاً پای مشکلات حقوقی و قضایی هم در استفاده از داده‌های متنوع به میان می‌آید و مشکلاتی ایجاد می‌کند.

فرصت‌ها و برند های موفق در ارائه خدمات اجاره ویلا و اقامتگاه در ایران

شاید نگاهی به حوزه‌های بین‌المللی رزرو اقامتگاه و سوئیت یا هتل و… در دنیا، این حس را در شما ایجاد کرده که مثل بسیاری از زمینه‌های دیگر، با محدودیت‌ها و جاماندگی‌هایی روبه‌رو هستیم. اما باید بدانید که اصلاً این‌طور نیست. ایران هم به‌مدد حضور مجموعه‌های پویایی مانند اتاقک با خدمات مختلف در حوزه اجاره سوئیت، اقامتگاه و…، توانسته پابه‌پای دنیا پیش برود و در سال‌های آتی، بیشتر از نام‌هایی چون این مجموعه فعال و روبه‌رشد می‌شنوید.

همانطور که در جهان سایت HomeToGo اولین گزینه برای اجاره ویلا و سوئیت به شمار می‌رود، در ایران نیز این خدمات با بهترین شرایط توسط سایت اتاقک ارائه می‌شود. در این برند، امکان رزرو انواع اقامتگاه فراهم است و خدماتی مانند اقامتگاه‌های پرایم (گزینه‌های پرطرفدار با امکانات ویژه، نظافت مطلوب، میزبان خوب و امکان رزرو آنی)، اقامتگاه‌های آنی (با امکان رزرو بی‌معطلی و فوری) و اقامتگاه‌های شبانه (امکان رزرو اقامتگاه در هر ساعتی از شبانه‌روز) را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این نام پرطرفدار را به‌خاطر داشته باشید؛ از آن، بیشتر و بیشتر خواهید شنید.

منبع خبر هوش مصنوعی در صنعت اجاره ویلا ؛ برترین کسب‌وکارهای اجاره خانه و ویلا در سطح جهانی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow