هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرد

محققان یک روش ارزیابی خودکار با کمک هوش مصنوعی ابداع کردند که می‌تواند نحوه مدیریت و شناسایی بیماری پارکینسون را متحول کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش پردازش ویدیویی ابداع شده توسط محققان دانشگاه فلوریدا مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به متخصصان مغز و اعصاب کمک خواهد کرد تا بتوانند […] منبع خبر هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرد

محققان یک روش ارزیابی خودکار با کمک هوش مصنوعی ابداع کردند که می‌تواند نحوه مدیریت و شناسایی بیماری پارکینسون را متحول کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش پردازش ویدیویی ابداع شده توسط محققان دانشگاه فلوریدا مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به متخصصان مغز و اعصاب کمک خواهد کرد تا بتوانند به راحتی پیشروی پارکینسون را در بیماران مورد ارزیابی قرار دهند. همچنین این سیستم ارزیابی می‌تواند کیفیت و نیاز به مراقبت زندگی این افراد را افزایش دهد.

سیستم جدید توسط دیگو گوارین دانشیار فیزیولوژی کاربردی در دانشگاه فلوریدا ساخته شده است. در این سیستم از یک یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل ویدیوهای ثبت شده از بیماران استفاده می‌شود. این ویدیوها شامل آزمایش ضربه زدن با انگشت برای بیماری پارکینسون است. افراد باید ۱۰ ضربه سریع با انگشت شست و انگشت اشاره بزنند.

گوارین در این مورد می‌گوید: با کمک بررسی ویدیوهای ثبت شده می‌توان تغییرات حتی کوچک را در حرکات دست تشخیص داد که از مشخصه‌های اصلی بیماری پارکینسون است. تشخیص بصری این مورد برای پزشکان بسیار دشوار است. اما این فناوری به شکل موثر می‌تواند ویدیوهای بیماران را در هنگام انجام آزمایش ثبت کرده و از نرم‌افزار برای تجزیه و تحلیل آن استفاده کند. سپس پزشک با توجه به نحوه حرکت بیمار می‌تواند تصمیم گیری کند.

بیماری پارکینگسون به عنوان یک نوع اختلال مغزی روی حرکت تاثیر گذاشته باعث کندی حرکت، سفتی عضلات، لرزش، عدم تعادل و هماهنگی اعضای بدن خواهد شد. اغلب علائم آن به تدریج آغاز شده و وضعیت با گذشت زمان بدتر می‌شود. پزشکان معمولا برای شناسایی و ارزیابی شدت بیماری از مجموعه ای از تمرین‌ها که توسط بیمار انجام می‌شود بهره می‌برند. اکنون محققان با کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به تجزیه و تحلیل ویدیوهای ثبت شده از بیماران پرداخته و روش عینی‌تری را برای تعیین کمیت علائم مربوط به مشکلات حرکتی در بیماران پارکینسون به وجود آوردند.

منبع خبر هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow