هکرها از کابل  HDMI و سیگنال‌های ساطع شده برای جاسوسی استفاده می‌کنند

پژوهشگران می‌گویند هوش مصنوعی امکان شنود کابل HDMI را داشته و از طریق آن می‌توان صفحه نمایش کامپیوتر را مشاهده کرد. بدین ترتیب هکرها می‌توانند آنچه که روی صفحه نمایش کامپیوتر مشاهده می‌شود را جاسوسی کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی در اروگوئه با کمک روش جدید کشف شده اعلام کردند […] منبع خبر هکرها از کابل  HDMI و سیگنال‌های ساطع شده برای جاسوسی استفاده می‌کنند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
هکرها از کابل  HDMI و سیگنال‌های ساطع شده برای جاسوسی استفاده می‌کنند

پژوهشگران می‌گویند هوش مصنوعی امکان شنود کابل HDMI را داشته و از طریق آن می‌توان صفحه نمایش کامپیوتر را مشاهده کرد. بدین ترتیب هکرها می‌توانند آنچه که روی صفحه نمایش کامپیوتر مشاهده می‌شود را جاسوسی کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی در اروگوئه با کمک روش جدید کشف شده اعلام کردند هکرها امکان استفاده از هوش مصنوعی و به کارگیری امواج الکترومغناطیسی در کابل‌های HDMI را خواهند داشت. به گفته پژوهشگران در روش جدید می‌توان امواج مربوط به کابل HDMI در زمان اتصال به مانیتور را دریافت کرده و بدین ترتیب از اطلاعات قرار گرفته روی صفحه نمایش جاسوسی کرد.

به گفته پژوهشگران چنین حملاتی احتمالاً هم اکنون نیز در حال انجام است. البته استفاده کنندگان از کامپیوترهای خانگی نباید در این مورد نگران باشند. حملات مربوط به دریافت امواج الکترومغناطیسی کابل HDMI اغلب از طریق آنتن‌های قرار گرفته در خارج ساختمان برای دریافت سیگنال انجام می‌شود.

جاسوسی از اطلاعات نمایشگر از طریق این امواج و با کمک کابل HDMI انجام می‌گیرد. به گفته محققان یش از این این روش جاسوسی در دوران سیگنال‌های ویدیویی آنالوگ نیز وجود داشته است. اما اکنون به دلیل ایجاد روش انتقال دیجیتال و به کارگیری ویدیوهای با کیفیت پیچیدگی آن بیشتر شده است.

فدریکو لاروکا از محققان دانشگاهی در اروگوئه به همراه تیم خود توانست یک مدل هوش مصنوعی جدید توسعه دهد که با امکان بازسازی سیگنال‌های دیجیتال آنها را از فاصله چند متری کابل‌های HDMI دریافت کند. با استفاده از روش مشابه تیم لاروکا، هکر‌ها می‌توانند اطلاعات روی صفحه نمایش در زمان هنگام ورود کاربر به حساب‌های بانکی یا دیگر اطلاعات شخصی و پیام‌های رمزگذاری شده از آنها را جاسوسی کنند. برای این کار می‌توان در خارج از ساختمان ایستاد و از طریق آنتن سیگنال‌ها را جذب کرد. همچنین برای این کار می‌توان دستگاهی برای ضبط سیگنال در محیط ساخت و سپس داده‌های آن را بازیابی کرد. این محققان می‌گویند در حال حاضر نیز این حملات در محیط های صنعتی یا دولتی بسیار حساس در حال انجام است. البته به گفته لاروکا کامپیوترهای خانگی یا کسب و کارهای کوچک نباید در مورد این موضوع نگران باشند.

منبع خبر هکرها از کابل  HDMI و سیگنال‌های ساطع شده برای جاسوسی استفاده می‌کنند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow