وان پلاس نورد 4 معرفی شد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با بدنه فلزی و شارژ فوق سریع

وان‌پلاس امروز در رویداد تابستانی خود در شهر میلان ایتالیا از گوشی هوشمند جدیدش با نام «وان پلاس نورد 4» (OnePlus Nord 4) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند برخلاف بسیاری از هم‌رده‌های خود که از طراحی شیشه‌ای بهره می‌برند، بدنه فلزی یکپارچه‌ای دارد. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا به مرور […]

۲۶ تیر , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
وان پلاس نورد 4 معرفی شد؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با بدنه فلزی و شارژ فوق سریع

وان‌پلاس امروز در رویداد تابستانی خود در شهر میلان ایتالیا از گوشی هوشمند جدیدش با نام «وان پلاس نورد 4» (OnePlus Nord 4) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند برخلاف بسیاری از هم‌رده‌های خود که از طراحی شیشه‌ای بهره می‌برند، بدنه فلزی یکپارچه‌ای دارد. در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید تا به مرور مشخصات و ویژگی‌های این محصول جدید بپردازیم.

مشخصات فنی وان پلاس نورد 4

قلب تپنده وان پلاس نورد 4 تراشه قدرتمند اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 می‌باشد که با 8، 12 یا 16 گیگابایت حافظه رم همراه شده است. فضای ذخیره‌سازی داخلی نیز بسته به مدل انتخابی، 128 گیگابایت از نوع UFS 3.1 یا 256 و یا حتی 512 گیگابایت از نسل سریع‌تر UFS 4.0 خواهد بود.

نمایشگر این گوشی 6.74 اینچی از نوع Super Fluid AMOLED است که نرخ تازه‌سازی آن تا 120 هرتز و رزولوشن آن 1240 در 2772 پیکسل می‌باشد. در بالای این نمایشگر تنها یک حفره کوچک برای تعبیه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

وان پلاس نورد 4

در پنل پشتی شاهد دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر الکترونیکی (EIS) هستیم که توسط یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین اصلی می‌تواند با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته وان پلاس نورد 4 باتری حجیم و 5500 میلی آمپر ساعتی آن است که از شارژ سیمی فوق‌العاده سریع 100 وات پشتیبانی می‌کند. این فناوری شارژ می‌تواند باتری گوشی را در کمتر از 30 دقیقه به طور کامل شارژ کند. با این حال، توجه داشته باشید که شارژر اختصاصی این فناوری به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و درون جعبه گوشی قرار ندارد.

وان پلاس ادعا می‌کند که باتری نورد 4 حتی پس از 1600 چرخه شارژ کامل، همچنان قادر به نگهداری حداقل 80 درصد از ظرفیت اولیه خود خواهد بود. این موضوع می‌تواند خیال کاربرانی که نگران فرسایش سریع باتری به دلیل شارژ سریع هستند را آسوده کند.

طراحی نوآورانه و بدنه فلزی وان پلاس نورد 4

وان پلاس نورد 4

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد وان پلاس نورد 4 طراحی بدنه آن است. وان پلاس برای رسیدن به بدنه فلزی یکپارچه، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را به کار گرفته است. مهندسین این شرکت آنتن‌های گوشی را به شکل U درآورده‌اند و ستون‌های کوچک خاصی را در داخل قاب پشتی تعبیه کرده‌اند که به نصف شدن اندازه آنتن‌ها و تقویت سیگنال آنتن‌دهی کمک می‌کند.

این طراحی جدید با نام Nordtones شناخته می‌شود و گوشی جدید وان پلاس در رنگ‌های نقره‌ای (Mercurial Silver)، سبز (Oasis Green) و مشکی (Obsidian Midnight) عرضه خواهد شد.

هوش مصنوعی پیشرفته در وان پلاس نورد 4

وان پلاس نورد 4 به عنوان اولین گوشی هوشمند میان‌رده در سطح بین‌المللی معرفی شده که از یک تراشه مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد. قابلیت‌هایی که این تراشه اختصاصی هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • خلاصه صوتی هوش مصنوعی (AI Audio Summary): این ویژگی به طور خودکار مکالمات صوتی کاربر را ضبط و خلاصه‌ای از آن‌ها را استخراج می‌کند.
  • خلاصه یادداشت هوش مصنوعی (AI Note Summar): این قابلیت به طور خودکار یادداشت‌های کاربر را خلاصه‌سازی می‌کند تا او بتواند به راحتی به نکات کلیدی دست پیدا کند.
  • تقویت‌کننده ارتباط هوش مصنوعی (AI Linkboost):‏ این فناوری به اتصال مجدد سریع‌تر به شبکه تلفن همراه کمک می‌کند.
  • سلفی گروهی هوش مصنوعی (AI Groupfie): این ویژگی به طور خودکار و به صورت هوشمند، چشمان افراد حاضر در عکس‌های گروهی را اصلاح می‌کند تا هیچ کس در عکس پلک نزده باشد.

وان پلاس نورد 4

نرم افزار و به‌روزرسانی‌های وان پلاس نورد 4

سیستم عامل وان پلاس نورد 4 نسخه 14.1 از Oxygen OS مبتنی بر اندروید 14 است. وان پلاس وعده انتشار 4 به‌روزرسانی اصلی اندروید و 6 سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این گوشی داده است و این یعنی تا سال 2030 از نظر نرم افزاری پشتیبانی خواهد شد.

قیمت و تاریخ عرضه

در اروپا، قیمت وان پلاس نورد 4 برای مدل 12/256 گیگابایتی 499 یورو و برای مدل 16/512 گیگابایتی 599 یورو تعیین شده است. پیش‌سفارش‌ها برای این گوشی در حال حاضر آغاز شده‌اند و کسانی که پیش‌سفارش نورد 4 را انجام دهند، هدست بی‌سیم «نورد بادز 3 پرو» (Nord Buds 3 Pro) را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد و در صورت انتخاب مدل 512 گیگابایتی، 50 یورو تخفیف نیز خواهند گرفت. عرضه عمومی این گوشی قرار است از 8 اوت (18 مرداد) آغاز شود.

وان پلاس نورد 4

جمع‌بندی

وان پلاس نورد 4 با ترکیب طراحی منحصر به فرد، سخت افزار قدرتمند، نرم افزار به‌روز و قیمت مناسب، به عنوان یک میان‌رده جذاب در بازار گوشی‌های هوشمند مطرح می‌شود. بدنه فلزی یکپارچه، باتری حجیم با شارژ سریع، دوربین‌های باکیفیت و تراشه مجهز به هوش مصنوعی از جمله نقاط قوت این گوشی هستند. با این حال، فقدان شارژر در جعبه و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی می‌توانند جزو نقاط ضعف نورد 4 به حساب آیند.

در نهایت، انتخاب این گوشی به نیازها و سلیقه کاربر بستگی دارد. اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده قدرتمند با طراحی زیبا و قیمتی مناسب هستید، وان پلاس نورد 4 می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow