وان پلاس هفته آینده از OxygenOS 15 رونمایی خواهد کرد

شرکت وان پلاس به زودی از نسخه جدید سیستم عامل خود، OxygenOS 15 رونمایی خواهد کرد. این رونمایی رسمی قرار است در تاریخ 24 اکتبر (3 آبان) انجام شود و شعار اصلی این نسخه جدید «سرعت با هوش مصنوعی ملاقات می‌کند» خواهد بود. OxygenOS 15 بر اساس اندروید 15 ساخته شده و انتظار می‌رود که […]

۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  5
وان پلاس هفته آینده از OxygenOS 15 رونمایی خواهد کرد

شرکت وان پلاس به زودی از نسخه جدید سیستم عامل خود، OxygenOS 15 رونمایی خواهد کرد. این رونمایی رسمی قرار است در تاریخ 24 اکتبر (3 آبان) انجام شود و شعار اصلی این نسخه جدید «سرعت با هوش مصنوعی ملاقات می‌کند» خواهد بود. OxygenOS 15 بر اساس اندروید 15 ساخته شده و انتظار می‌رود که از ویژگی‌های هوش مصنوعی فراوانی بهره‌مند باشد. با دیجی رو همراه باشید.

تمرکز بر هوش مصنوعی

همان‌طور که اوپو امروز سیستم عامل جدید خود یعنی ColorOS 15 را معرفی کرد، به نظر می‌رسد وان پلاس نیز به دنبال آن است تا در OxygenOS 15 تمرکز زیادی بر هوش مصنوعی داشته باشد. هوش مصنوعی در دنیای فناوری روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شرکت‌ها به دنبال استفاده از آن برای بهبود تجربه کاربری هستند. از همین رو گرایش شرکت‌هایی مانند اوپو و وان پلاس نیز اصلاً دور از انتظار نیست.

شرکت وان پلاس چندین ماه است که روی ویژگی‌های هوش مصنوعی کار می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ابزار AI Eraser اشاره کرد که در ماه آوریل معرفی شد و همچنین می‌توان از پروژه‌های جدیدتری مانند Gemini و نسخه گفتگویی آن یعنی Gemini Live نیز نام برد. این ابزارها به کاربران اجازه می‌دهند تا با استفاده از هوش مصنوعی، وظایف مختلفی مانند پاک‌سازی تصاویر، مکالمات طبیعی با هوش مصنوعی و حتی انجام دستورات پیچیده را به سادگی انجام دهند.

OxygenOS 15 و رقابت با ColorOS 15

در حالی که وان پلاس همچنان از برند OxygenOS برای دستگاه‌های جهانی خود استفاده می‌کند، ColorOS که محصول اوپو است، در چین و برخی مناطق دیگر نقش مهمی در بازار گوشی‌های هوشمند ایفا می‌کند. هر دو شرکت (وان پلاس و اوپو) زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ BBK Electronics هستند و به همین دلیل، انتظار می‌رود که شباهت‌های زیادی بین ویژگی‌های ColorOS 15 و OxygenOS 15 وجود داشته باشد.

وان پلاس هفته آینده از OxygenOS 15 رونمایی خواهد کرد

ColorOS 15 که اخیراً رونمایی شد، به شدت بر هوش مصنوعی تمرکز دارد و ابزارهایی مانند Aurora Engine و Tidal Engine را برای بهبود رندر کردن و اجرای انیمیشن‌ها معرفی کرده است. همچنین، این سیستم عامل از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد سیستم و روان‌تر کردن تجربه کاربری استفاده می‌کند. احتمالاً OxygenOS 15 نیز از چنین ویژگی‌هایی بهره خواهد برد و تمرکز مشابهی بر هوش مصنوعی خواهد داشت.

دستگاه‌های جدید و OxygenOS 15

طبیعی است که انتظار می‌رود گوشی‌های جدید وان پلاس با سیستم عامل OxygenOS 15 از ابتدا به بازار عرضه شوند. یکی از این دستگاه‌ها که احتمالاً با این سیستم عامل عرضه خواهد شد، وان پلاس 13 است که انتظار می‌رود در ماه اکتبر در چین رونمایی شود. البته، عرضه جهانی این گوشی ممکن است تا اوایل سال 2025 به تأخیر بیفتد. این گوشی از جدیدترین تراشه شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد؛ تراشه‌ای که قرار است چند روز قبل از رونمایی وان پلاس 13 معرفی شود.

زمان عرضه و انتظارات

رونمایی از OxygenOS 15 یک گام بزرگ برای وان پلاس است، به خصوص با توجه به این که این شرکت تمرکز زیادی بر بهبود تجربه کاربری و استفاده از هوش مصنوعی دارد. کاربران منتظر هستند تا ببینند که چه ویژگی‌های جدیدی در این سیستم عامل ارائه خواهد شد و چگونه این ویژگی‌ها می‌تواند عملکرد دستگاه‌های وان پلاس را بهبود ببخشند.

با این وجود، رونمایی رسمی در تاریخ 24 اکتبر (3 آبان) انجام خواهد شد و تا آن زمان مسلماً اطلاعات بیشتری از ویژگی‌های دقیق OxygenOS 15 منتشر خواهد شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow