وان پلاس ۱۳؛ اولین پرچم‌دار مجهز به ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X

گوشی وان پلاس ۱۳ ممکن است با رم بسیار زیادی عرضه شود. این افزایش رم احتمالاً برای پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ ضروری است. به‌گزارش تک‌ناک، وان پلاس ۱۳ به‌عنوان یکی از اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴، قرار است با سخت‌افزاری قدرتمند وارد بازار شود. نتایج بنچمارک‌های اخیر این […] نوشته وان پلاس ۱۳؛ اولین پرچم‌دار مجهز به ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  3
وان پلاس ۱۳؛ اولین پرچم‌دار مجهز به ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X

گوشی وان پلاس ۱۳ ممکن است با رم بسیار زیادی عرضه شود. این افزایش رم احتمالاً برای پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ ضروری است.

به‌گزارش تک‌ناک، وان پلاس ۱۳ به‌عنوان یکی از اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴، قرار است با سخت‌افزاری قدرتمند وارد بازار شود. نتایج بنچمارک‌های اخیر این گوشی برتری آن را درزمینه‌ی پردازش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای درمقایسه‌با رقبا نشان می‌دهد. همچنین، شایعات حاکی از آن است که این دستگاه به ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X مجهز خواهد شد که می‌تواند نیازهای پردازشی سنگین، به‌ویژه در حوزه‌ی هوش مصنوعی مولد را به‌خوبی پاسخ‌گو باشد.

Wccftech می‌نویسد که شایعات اولیه مبنی‌بر پشتیبانی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از حافظه‌ی رم LPDDR6 با افشای مشخصات فنی وان پلاس به‌وسیله‌ی دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) تکذیب شد. براساس اطلاعات منتشرشده، این پرچم‌دار از حافظه‌ی رم LPDDR5X با ظرفیت ۲۴ گیگابایت بهره خواهد برد. اگرچه پیش‌از‌این نیز شاهد عرضه‌ی برخی گوشی‌های هوشمند با ۲۴ گیگابایت رم بودیم، به‌نظر می‌رسد هدف اصلی از این کار، نمایش توانایی‌های سخت‌افزاری دستگاه‌ها بوده است.

با گسترش روزافزون کاربرد هوش مصنوعی مولد در دستگاه‌های تلفن‌همراه، نیاز به افزایش ظرفیت حافظه‌ی رم به‌عنوان عاملی مهم در بهبود عملکرد دستگاه‌ها مطرح شده است. شواهد حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد ظرفیت رم گلکسی S25 اولترا را به ۱۶ گیگابایت افزایش دهد. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که در آینده، استاندارد حافظه‌ی رم در گوشی‌های هوشمند به ۲۰ گیگابایت ارتقا یابد تا بتوان از اجرای روان برنامه‌های سنگین و مبتنی‌بر هوش مصنوعی مطمئن شد.

OnePlus 13 با ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X

هنوز مشخص نیست که وان پلاس ۱۳ به‌صورت استاندارد به ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X مجهز خواهد شد یا نسخه‌ای با ۱۶ گیگابایت رم نیز خواهد داشت. با‌توجه‌به اطلاعات منتشر‌شده فعلی، می‌توان انتظار داشت که وان پلاس ۱۳ مشخصات فنی قدرتمندی داشته باشد.

نوشته وان پلاس ۱۳؛ اولین پرچم‌دار مجهز به ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow