ورود TED به دنیای ویدئوهای کوتاه با TED Shorts

اپلیکیشن TED در پاسخ به احتمال ممنوعیت تیک‌تاک در ایالات متحده، قابلیت جدیدی به نام TED Shorts معرفی کرده است. به گزارش تک‌ناک، در‌حالی‌که آینده تیک‌تاک در ایالات متحده با ابهام روبه‌روست، پلتفرم TED با معرفی قابلیت جدیدی با عنوان TED Shorts وارد عرصه رقابت محتوای ویدئویی کوتاه شده است؛ قابلیتی که اکنون در اپلیکیشن […] نوشته ورود TED به دنیای ویدئوهای کوتاه با TED Shorts اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۰۱ خرداد , ۱۴۰۴ - 04:00
 3
ورود TED به دنیای ویدئوهای کوتاه با TED Shorts

اپلیکیشن TED در پاسخ به احتمال ممنوعیت تیک‌تاک در ایالات متحده، قابلیت جدیدی به نام TED Shorts معرفی کرده است.

به گزارش تک‌ناک، در‌حالی‌که آینده تیک‌تاک در ایالات متحده با ابهام روبه‌روست، پلتفرم TED با معرفی قابلیت جدیدی با عنوان TED Shorts وارد عرصه رقابت محتوای ویدئویی کوتاه شده است؛ قابلیتی که اکنون در اپلیکیشن رسمی TED برای کاربران سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید در دسترس قرار دارد.

کاربران با مراجعه به نوار میانی ناوبری در اپ، به فیدی عمودی و قابل پیمایش هدایت می‌شوند که در آن گزیده‌هایی کوتاه از سخنرانی‌های TED و سایر محتواهای اختصاصی نمایش داده می‌شود. همچنین، امکان پسندیدن، نظر گذاشتن و اشتراک‌گذاری ویدیوها فراهم شده است.

این قابلیت جدید با همکاری پلتفرم Genuin، شرکت فعال درزمینه ساخت تجربیات ویدئویی بدون نیاز به کدنویسی، توسعه می‌یابد و به کمک هوش مصنوعی شخصی‌سازی می‌شود. این یعنی که محتوای نمایش داده‌شده براساس علایق فردی و موضوعات روز و سایر شاخص‌ها تنظیم خواهد شد.

ویدیوهای کوتاه TED Shorts

به نقل از تک‌کرانچ، اپلیکیشن TED که از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون بیشتر به‌عنوان بستری برای مشاهده سخنرانی‌ها و انیمیشن‌های آموزشی و پادکست‌هایی با محورهای متنوعی همچون کسب‌وکار و سلامت و آب‌وهوا شناخته می‌شد. بااین‌همه، قابلیت جدید TED Shorts نخستین تلاش جدی این اپ برای تعامل مستقیم کاربران با یکدیگر محسوب می‌شود.

بر‌اساس آمار منتشرشده، TED تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بار در سراسر جهان نصب شده است و در شبکه‌های اجتماعی نیز حضور فعالی دارد؛ ازجمله ۲۶/۱ میلیون نفر دنبال‌کننده در یوتیوب و ۸/۱ میلیون نفر دنبال‌کننده در اینستاگرام و ۲/۸ میلیون نفر دنبال‌کننده در تیک‌تاک. این آمار گواهی بر محبوبیت فراوان محتوای ویدئویی کوتاه در میان مخاطبان جهانی است.

TED Shorts

راه‌اندازی TED Shorts در شرایطی صورت گرفته است که به گفته تریشیا مایا، مدیر محصول TED، این اپلیکیشن در سال‌های اخیر از اولویت توسعه خارج شده بود و این مسئله موجب کاهش رشد سالانه و کاهش تعداد کاربران فعال ماهانه شده است. داده‌های آماری نشان می‌دهد که تعداد نصب اپ در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۱۷ درصدی در مقایسه با سال پیش، به یک‌میلیون رسیده است.

TED نیز مانند سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، همچون نتفلیکس که اخیراً قابلیت مشابهی را در اپ موبایل خود آزمایش کرده، با ورود به حوزه ویدئوهای کوتاه، در پی جذب توجه کاربران است؛ خصوصاً در شرایطی که احتمال مسدودسازی تیک‌تاک در ایالات متحده همچنان وجود دارد. TED امیدوار است درصورت وقوع این اتفاق، کاربران به‌سوی محتوای تأمل‌برانگیز و باکیفیت آن جذب شوند.

مایا در‌این‌باره می‌گوید:

در دورانی که توجه کاربران به‌طور دائم پراکنده است، نیاز به راه‌هایی متفکرانه‌تر برای مواجهه با ایده‌های نو بیش‌از‌پیش احساس می‌شود. TED Shorts پاسخی به خستگی ناشی از الگوریتم‌های تکراری و محتوای سطحی است.

او افزود که TED در آینده نزدیک قصد دارد امکانات اجتماعی بیشتری به اپلیکیشن خود بیفزاید و این تجربیات را به پلتفرم وب و سایر بسترهای دیجیتال خود نیز گسترش دهد تا کاربران نه‌فقط بیننده ویدیئوها، بلکه عضو فعال جوامع موضوع‌محور جهانی باشند.

نوشته ورود TED به دنیای ویدئوهای کوتاه با TED Shorts اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow