ویوو X200 با پردازنده دایمنسیتی 9400 و دوربین‌های زایس معرفی شد

شرکت ویوو (vivo) با معرفی گوشی هوشمند جدید خود، یعنی ویوو X200، باز هم توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. با اینکه معمولاً مدل‌های پرو از سری X این برند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، اما مدل معمولی ویوو X200 نیز با داشتن برخی از ویژگی‌های برجسته و پیشرفته، جایگاه خود را به […]

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  1
ویوو X200 با پردازنده دایمنسیتی 9400 و دوربین‌های زایس معرفی شد

شرکت ویوو (vivo) با معرفی گوشی هوشمند جدید خود، یعنی ویوو X200، باز هم توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. با اینکه معمولاً مدل‌های پرو از سری X این برند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، اما مدل معمولی ویوو X200 نیز با داشتن برخی از ویژگی‌های برجسته و پیشرفته، جایگاه خود را به عنوان یکی از گوشی‌های رده‌بالا تثبیت کرده است. از دوربین‌های پیشرفته زایس (Zeiss) گرفته تا تراشه قدرتمند و طراحی زیبا، این گوشی هوشمند جدید یک گزینه جذاب برای علاقه‌مندان به تکنولوژی است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا مرور کاملی بر مشخصات و ویژگی‌های این گوشی داشته باشیم.

قدرت پردازشی بالا با تراشه دایمنسیتی 9400

ویوو X200 به پردازنده دایمنسیتی 9400 مجهز شده که یکی از جدیدترین تراشه‌های مدیاتک است و توانسته رکوردهای عملکردی بسیاری را بشکند. این تراشه بر پایه فناوری نسل دوم 3 نانومتری ساخته شده و از طراحی all-big-core بهره می‌برد. در این طراحی، هسته اصلی Cortex-X925 با فرکانس 3.626 گیگاهرتز کار می‌کند. همچنین، این پردازنده با همکاری ویوو، ARM و مدیاتک توسعه یافته است. این پردازنده با حافظه‌های رم‌ تا سقف 16 گیگابایت عرضه می‌شود و امکان افزایش مجازی آن تا 32 گیگابایت نیز وجود دارد. فضای ذخیره‌سازی نیز در سه گزینه 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت موجود است و ویوو با فناوری فشرده‌سازی خود، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی را نیز فراهم کرده است.

ویوو X200

نمایشگر منحنی با کیفیت فوق‌العاده

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته ویوو X200، نمایشگر 6.67 اینچی با انحنای چهارطرفه است که از Zeiss Natural Color بهره می‌برد و دقت رنگ بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. این نمایشگر 10 بیتی LTPS از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند و تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌آورد. همچنین، نمایشگر ویوو X200 از فناوری PWM با فرکانس بالا برای کاهش نور استفاده کرده و البته، در صورت نیاز روشنایی را تا حداکثر 4500 نیت افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که نمایشگر ویوو X200 تا سه برابر بیشتر از نمایشگرهای اولد معمولی دوام داشته و مصرف انرژی کمتری نیز داشته باشد.

ویوو X200

دوربین‌های زایس؛ کیفیت در هر شرایط

دوربین‌های گوشی ویوو X200 نیز از تکنولوژی‌های پیشرفته بهره‌مند هستند. این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX921 است. اگر چه این سنسور کوچکتر از سنسورهای مدل‌های پرو این سری است، اما همچنان کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌دهد. این سنسور پشت یک لنز ساخت زایس با گشودگی دیافراگم f/1.57 و پوشش *T قرار گرفته که کمک می‌کند تا تصاویر با دقت و وضوح بالایی ثبت شوند. همچنین، دوربین تله فوتو با فاصله کانونی 70 میلی متر و گشودگی دیافراگم f/2.57 نیز در این دستگاه تعبیه شده که از سنسور 50 مگاپیکسلی IMX882 استفاده می‌کند. علاوه بر این، دوربین فوق عریض 15 میلی متری نیز با سنسور 50 مگاپیکسلی روی این گوشی موجود است که امکانات عکاسی با زاویه دید گسترده را به کاربران ارائه می‌دهد.

ویوو X200

باتری بزرگ‌تر و شارژ سریع‌تر

یکی از نقاط قوت دیگر ویوو X200، باتری 5800 میلی آمپر ساعتی آن است که نسبت به مدل قبلی 800 میلی آمپر افزایش ظرفیت داشته است. این باتری از شارژ سیمی 90 واتی پشتیبانی می‌کند، هر چند این توان در مقایسه با شارژ 120 واتی مدل قبلی کمی کمتر شده است، اما همچنان عملکرد شارژ بسیار سریع و کارآمدی ارائه می‌دهد. نکته جالب اینجاست که با وجود افزایش ظرفیت باتری، ابعاد گوشی نسبت به مدل قبلی کوچک‌تر شده است؛ به طوری که ضخامت گوشی از 8.5 میلی متر به 7.99 میلی متر کاهش یافته است.

مقاومت و ویژگی‌های جدید

ویوو X200 با بهره‌مندی از استاندارد IP69، نسبت به مدل قبلی خود که دارای گواهینامه IP68 بود، مقاومت بهتری دارد. این استاندارد جدید از گوشی در برابر پاشش آب داغ محافظت می‌کند که مقاومت گوشی در شرایط سخت را تضمین می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جذاب جدید این گوشی، قابلیت ارتباطی آفلاین است. این قابلیت که با همکاری ویوو و مدیاتک توسعه یافته، امکان ارسال پیام تا فاصله 1 کیلومتر بدون نیاز به شبکه تلفن همراه را فراهم می‌کند. این ویژگی که بر پایه بلوتوث عمل می‌کند، امکان ارسال پیام‌های SOS، برقراری ارتباط صوتی و متنی و حتی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در شرایطی که هیچ پوشش شبکه‌ای وجود ندارد، فراهم می‌آورد.

ویوو X200

نرم افزار و سیستم عامل

ویوو X200 با سیستم عامل OriginOS 5 عرضه می‌شود. از ویژگی‌های جدید این نسخه می‌توان به Origin Island اشاره کرد که عملکردی مشابه Dynamic Island در گوشی‌های دیگر دارد. این سیستم عامل همچنین از ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند جستجو از طریق “کشیدن دایره” و قابلیت‌های هوش مصنوعی برای مدیریت نوت‌برداری و نوشتن محتوا در بازار چین بهره‌مند است.

رنگ‌بندی و قیمت

مدل استاندارد ویوو X200 در رنگ‌های آبی یاقوتی، خاکستری تیتانیوم، سفید مهتابی و مشکی کربنی عرضه می‌شود. رنگ آبی یاقوتی کاملاً جدید است و ظاهری درخشان و زیبا دارد که با تغییر زاویه نور، جلوه‌های مختلفی از خود به نمایش می‌گذارد.

پیش فروش این گوشی از امروز آغاز شده و قرار است از 19 اکتبر (28 مهر) وارد بازار شود. مدل پایه 12/256 گیگابایتی با قیمت 4300 یوان چین عرضه خواهد شد که معادل حدود 605 دلار یا 555 یورو است. نسخه‌های دیگر شامل مدل 12/512 گیگابایت با قیمت 4700 یوان (663 دلار)، 16/512 گیگابایت با قیمت 5000 یوان (705 دلار) و مدل 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی با قیمت 5500 یوان (776 دلار) هستند. هنوز خبری از زمان عرضه جهانی این گوشی منتشر نشده است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow