پایان جام جهانی ورزش های الکترونیک با ثبت ۵۰۰ میلیون بیننده!
مراسم اختتامیه جام جهانی ورزش های الکترونیک (EWC) با تاجگذاری تیم Falcons به عنوان نخستین قهرمان باشگاهی این رقابتها به پایان رسید. به گزارش تکناک، این رویداد تاریخی، که توسط بنیاد جام جهانی Esports (EWCF) برگزار شد، به عنوان بزرگترین مسابقه و جشنواره بازی در جهان شناخته میشود و اختتامیه آن، پایانبخش یکی از بزرگترین... نوشته پایان جام جهانی ورزش های الکترونیک با ثبت ۵۰۰ میلیون بیننده! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.
مراسم اختتامیه جام جهانی ورزش های الکترونیک (EWC) با تاجگذاری تیم Falcons به عنوان نخستین قهرمان باشگاهی این رقابتها به پایان رسید.
به گزارش تکناک، این رویداد تاریخی، که توسط بنیاد جام جهانی Esports (EWCF) برگزار شد، به عنوان بزرگترین مسابقه و جشنواره بازی در جهان شناخته میشود و اختتامیه آن، پایانبخش یکی از بزرگترین آخر هفتههای تاریخ Esports بود.
در این مراسم، تیم Falcons موفق شد با کسب ۵۶۶۵ امتیاز و دو قهرمانی در بازیهای Call of Duty: Warzone و Free Fire، عنوان قهرمانی را از آن خود کند و جایزه نقدی هفت میلیون دلاری را از دستان شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و نخستوزیر عربستان سعودی، دریافت کند.
در این رقابتها، تیم «لیکوید» از هلند با دو هزار و 545 امتیاز در جایگاه دوم و تیم «بیدیاس» از سوئیس با دو هزار امتیاز در رده سوم قرار گرفتند.
تیم فالکونز سعودی به رهبری مساعد الدوسری، که پیشتر قهرمان جام جهانی بازی ویدیویی فوتبال (فیفا) شده بود، این بار نیز با قهرمانی در این رقابتها جایزه هفت میلیون دلاری را از آن خود کرد.
نخستین دوره مسابقات جام جهانی ورزشهای الکترونیکی، برای اولین بار به مدت 8 هفته و با حضور 30 تیم بینالمللی و بیش از 1500 ورزشکار حرفهای در 21 بازی کامپیوتری مختلف، از سوم ژوئیه تا 25 اوت در ریاض برگزار شد.
شاهزاده فیصل بن همران، رئیس فدراسیون Esports عربستان، در این مراسم گفت: “جام جهانی Esports تأثیر بینظیر این صنعت را در فرهنگها و جوامع سراسر جهان به نمایش گذاشت و جامعه بینالمللی بازیها را به شکلی بیسابقه به هم پیوند داد.
این رویداد تاریخی که تابستان امسال در ریاض برگزار شد، لحظهای به یادماندنی برای عربستان سعودی و جهان خواهد بود.”
جام جهانی Esports در طول 8 هفته برگزاری خود، بیش از ۵۰۰ میلیون بیننده را به خود جلب کرد و به پرمخاطبترین رویداد Esports در سال ۲۰۲۴ تبدیل شد. این رویداد در فینال بزرگ League of Legends، با بیشترین تعداد بیننده همزمان ۳.۵ میلیون نفر، شاهد پیروزی تیم T1 به رهبری ستاره افسانهای Lee “Faker” Sang-hyeok بود.
جام جهانی Esports بیش از ۱۵۰۰ نفر از بهترین بازیکنان Esports جهان را از بیش از ۱۰۰ کشور به رقابت دعوت کرد.این رقابتها شامل ۲۲ مسابقه در ۲۱ بازی مختلف بود.
فهرست بازیها به ترتیب حروف الفبا شامل موارد زیر بود:
-
- Apex Legends
- Call of Duty: Modern Warfare III
- Call of Duty: Warzone
- Counter-Strike 2
- Dota 2
- EA Sports FC 24
- Fortnite
- Free Fire
- Honor of Kings
- League of Legends
- Mobile Legends: Bang Bang
- Overwatch 2
- PUBG Battlegrounds
- PUBG Mobile
- ESL R1
- Rocket League
- StarCraft II
- Street Fighter 6
- Teamfight Tactics
- TEKKEN 8
- Tom Clancy’s Rainbow 6 Siege
مراسم اختتامیه با حضور چهرههای برجستهای از سراسر جهان از جمله جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، و کریستیانو رونالدو که با پیراهن عربی در کنار شاهزاده محمد بن سلمان حضور داشت، برگزار شد.
بنیاد جام جهانی Esports همچنین اعلام کرد که این رویداد در ماههای جولای و اوت ۲۰۲۵ به ریاض بازخواهد گشت.
جام جهانی Esports در سال ۲۰۲۴، بیش از ۶۰ میلیون دلار جایزه نقدی به تیمهای برتر اهدا کرد که ۲۰ میلیون دلار آن به قهرمانی باشگاهی اختصاص یافت. در این رقابتها، بیش از ۱۵۰۰ بازیکن از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در ۲۲ مسابقه مختلف حضور داشتند و بیش از ۲ میلیون طرفدار از جشنواره جام جهانی Esports در Boulevard City ریاض بازدید کردند.
Ralf Reichert، مدیرعامل بنیاد جام جهانی Esports، گفت: “جام جهانی Esports در سال اول موفقیت باورنکردنی داشت و Esports جهانی را به ارتفاعات جدیدی رساند. من به دستاوردهای خود افتخار میکنم. گردهم آوردن بهترین بازیها، باشگاهها و بازیکنان، ارائه یک جایزه تحولآفرین و ساختن بزرگترین جشنواره Esports در جهان را رقم زد.
او ادامه داد: تبریک به تیم Falcons که به خاطر برتری رقابتی و سرمایهگذاری در بسیاری از بازیهای جدید با عنوان اولین قهرمان باشگاهی جام جهانی Esports پاداش گرفتند. نمیتوانم صبر کنم تا در سال ۲۰۲۵ دوباره بهترینهای صنعت را برای یک EWC حماسی دیگر گردهم آورم!”
بزرگترین آخر هفته Esports همچنین شامل مراسم اهدای جوایز Esports 2024 بود، که در آن بهترینهای صنعت، از جمله تیمها، ورزشکاران، تولیدکنندگان محتوا و بازیها مورد تقدیر قرار گرفتند. علاوه بر این، کنفرانس جهانی ورزش جدید 2024 نیز برگزار شد که در آن رهبران Esports و بازیهای ویدیویی به بررسی آینده هواداری در این صنعت پرداختند.
نوشته پایان جام جهانی ورزش های الکترونیک با ثبت ۵۰۰ میلیون بیننده! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟