پتنت جدید اپل سطوح فلزی شاسی مک بوک پرو را مجهز به قابلیت لمسی نشان می‌دهد

اپل ممکن است در آینده قسمت‌های مختلفی از بدنه‌ی فلزی مدل‌های مک بوک پرو نظیر ترک‌پد بزرگ‌تر و کلیدهای لمسی اضافی را با فناوری صفحه‌های لمسی تولید کند. به‌گزارش تک‌ناک، اپل همچنان از تولید مک بوک با صفحه‌نمایش لمسی سر باز می‌زند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که در حال بررسی افزودن نمایشگرهای حساس به لمس به... نوشته پتنت جدید اپل سطوح فلزی شاسی مک بوک پرو را مجهز به قابلیت لمسی نشان می‌دهد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
پتنت جدید اپل سطوح فلزی شاسی مک بوک پرو را مجهز به قابلیت لمسی نشان می‌دهد

اپل ممکن است در آینده قسمت‌های مختلفی از بدنه‌ی فلزی مدل‌های مک بوک پرو نظیر ترک‌پد بزرگ‌تر و کلیدهای لمسی اضافی را با فناوری صفحه‌های لمسی تولید کند.

به‌گزارش تک‌ناک، اپل همچنان از تولید مک بوک با صفحه‌نمایش لمسی سر باز می‌زند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که در حال بررسی افزودن نمایشگرهای حساس به لمس به تمام سطوح اطراف کیبورد مک بوک پرو است.

در سال ۲۰۱۶، اپل برای اولین‌بار نوار لمسی (Touch Bar) را در نسخه‌ی پرو لپ‌تاپ‌هایش معرفی کرد. این نوار حساس به لمس در بالای کیبورد مک بوک پرو قرار داشت. تاچ بار ظاهر نسبتاً زیبایی داشت؛ اما با استقبال چندانی مواجه نشد. بااین‌حال، پایان عمر تاچ بار در اکتبر ۲۰۲۳ ممکن است به‌معنای مرگ قطعی آن نباشد.

اپل اینسایدر می‌نویسد با اینکه تاچ بار در طول هفت سال حضور در بازار به‌روز نشد، پتنتی جدید نشان می‌دهد که این تنها بخشی از برنامه‌ای بزرگ‌تر برای استفاده‌ی بیشتر از شاسی لپ‌تاپ بوده است. این پتنت با عنوان «کامپیوتر قابل‌حمل با رابط نمایشگر داینامیک»، لپ‌تاپی را توصیف می‌کند که پوشش انتقال‌دهنده‌ی نور دارد و منطقه‌ی ورودی حساس به لمس اول را در امتداد یک سمت کیبورد و منطقه‌ی ورودی حساس به لمس دوم را در امتداد سمت دیگر کیبورد تعریف می‌کند.

همچنین، ممکن است شاسی مک بوک پرو شامل نمایشگر دوم در زیر ناحیه‌ی ورودی حساس به لمس دوم باشد. سپس نمایشگر حساس به لمس سوم می‌تواند در امتداد ضلع سوم کیبورد قرار گیرد.

در این طرح پیشنهادی، تقریباً تمام قسمت‌های شاسی مک بوک پرو به نمایشگر لمسی تبدیل می‌شوند. به‌نظر نمی‌رسد جایگزینی کیبورد با نمایشگر لمسی مدنظر باشد؛ اما قطعاً تغییر ترک‌پد به نمایشگر لمسی پیشنهاد شده است.

اپل می‌گوید:

اندازه و شکل یا سایر ویژگی‌های ناحیه‌ی ترک‌پد می‌تواند بسته به حالت لپ‌تاپ تغییر کند. این امکانی را فراهم می‌کند که تجربه‌ی تعامل کاربر برای برنامه‌ها یا عملکردهای مختلف لپ‌تاپ سفارشی‌سازی شود.

مک بوک پرو کنترل‌های لمسی را برای ویژگی‌هایی مانند کپی و جای‌گذاری ارائه می‌کندمک بوک پرو کنترل‌های لمسی را برای ویژگی‌هایی مانند کپی و جای‌گذاری ارائه می‌کند

جزئیات پتنت لمسی اپل برای مک بوک پرو

اپل گاهی تا سه نمایشگر مجزا را توصیف می‌کند؛ اما در برخی مواقع نمایشگر پویا ممکن است کاملاً اطراف کیبورد را احاطه کند. نکته‌ی جالب اینکه حتی این توصیف به‌نظر نمی‌رسد قصد داشته باشد به احاطه‌ی کامل کیبورد اشاره کند.

درعوض، ناحیه‌ای که پیش‌تر محل قرارگیری نوار لمسی بود، به‌عنوان یکی از گزینه‌ها ذکر نشده است. این ممکن است به‌دلیل ثبت اختراع در سال ۲۰۱۹ باشد؛ زمانی‌که نوار لمسی هنوز وجود داشت.

همچنین، ممکن است اپل از واکنش منفی کاربران به Touch Bar ترسیده باشد. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد انتقادهای اصلی واردشده به تاچ بار در‌باره‌ی ایده‌ی جدید استفاده از چندین نمایشگر در مک بوک پرو نیز صدق می‌کند.

با وجود قابلیت‌های زیاد، تاچ بار فاقد بازخورد لمسی بود. در‌نتیجه، ازآنجاکه کنترل‌های نمایش‌داده‌شده بر‌اساس اپلیکیشن در حال اجرا تغییر می‌کردند، امکان یافتن کنترل‌ها بدون نیاز به نگاه‌کردن وجود نداشت.

شاید یک نمایشگر بتواند تصویر کامل را در حالی که کاربر روی بخشی از صفحه اصلی زوم می کند، نشان دهد

به‌طور مشابه، خدمات کنترل نمایشگر پراکنده در اطراف کیبورد و تکیه‌گاه دست به‌نظر می‌رسد برای تمرکز بر کار مناسب نیست. با‌این‌همه‌، مشکل فقدان بازخورد لمسی در تاچ بار برطرف شده است.

در این پتنت آمده است:

رابط نمایشگر پویا می‌تواند از خروجی‌های لمسی برای ارائه‌ی بازخورد لمسی به کاربر استفاده کند.

ایده‌ی اصلی این است که کاربر بتواند هنگام کشیدن انگشت از ناحیه‌ای به ناحیه‌ی دیگر، کنترل‌های در حال تعامل را تشخیص دهد. بنابراین، ورودی‌های لمسی یا فشاری اعمال‌شده به منطقه‌ی ترک‌پد می‌توانند توابع یا عملیات دیگر دستگاه را نیز کنترل کنند.

در سال ۲۰۱۸، اپل پتنتی را ثبت کرد که کل سطح شاسی مک بوک پرو را به سطح حساس به لمس تبدیل می‌کرد. در آن زمان، هدف این بود که بتوان کیبوردهای مختلفی را برای تطبیق با هر برنامه‌ای نمایش داد.

اپل هر‌ساله تعداد زیادی پتنت ثبت می‌کند و این به‌معنای تولید محصول نهایی نیست. بااین‌حال، بازگشت مداوم اپل به این ایده حداقل نشان می‌دهد که درزمینه‌ی استفاده‌ی بیشتر از شاسی مک بوک پرو جدی است.

نوشته پتنت جدید اپل سطوح فلزی شاسی مک بوک پرو را مجهز به قابلیت لمسی نشان می‌دهد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow