پردازنده های سری Ryzen AI Pro 300 شرکت AMD معرفی شد

AMD پردازنده های جدید Ryzen AI Pro 300 را برپایه معماری Zen 5 و با ۱۲ هسته و ویژگی‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت AMD پردازنده‌های سری Ryzen AI Pro 300 را برای کامپیوترهای تجاری و شرکتی رونمایی کرد. این پردازنده‌ها با تمرکز بر بهره‌وری و امنیت، امکانات کم‌سابقه‌ای را برای کسب‌وکارها فراهم […] نوشته پردازنده های سری Ryzen AI Pro 300 شرکت AMD معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ مهر , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
پردازنده های سری Ryzen AI Pro 300 شرکت AMD معرفی شد

AMD پردازنده های جدید Ryzen AI Pro 300 را برپایه معماری Zen 5 و با ۱۲ هسته و ویژگی‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت AMD پردازنده‌های سری Ryzen AI Pro 300 را برای کامپیوترهای تجاری و شرکتی رونمایی کرد. این پردازنده‌ها با تمرکز بر بهره‌وری و امنیت، امکانات کم‌سابقه‌ای را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند. خانواده Ryzen AI Pro 300 شامل پردازنده‌هایی با هسته‌های قوی و پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته و موتورهای پردازش عصبی (NPU) با گواهی کوپایلت‌پلاس مایکروسافت است که تجربه هوش مصنوعی را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

تامزهاردور می‌نویسد این پردازنده‌های جدید که با استفاده از معماری میکرو Zen 5 طراحی شده‌اند، علاوه‌بر قدرت پردازشی فراوان، از گرافیک RDNA 3.5 و NPU پیشرفته با توانایی پردازش ۵۵ تاپس بهره می‌برند. با این ترکیب، پردازنده Ryzen AI Pro 300 نه‌تنها عملکرد عمومی و گرافیکی بهتری از نسل‌های قبلی ارائه می‌دهد؛ بلکه قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای پشتیبانی از هوش مصنوعی و برنامه‌های وابسته به آن فراهم می‌کند.

مشخصات پردازنده‌های سری Ryzen AI Pro 300

ویژگی‌های اصلی پردازنده Ryzen AI Pro 300

سری جدید پردازنده‌های AMD از سیلیکون استریکس پوینت (Strix Point) بهره می‌برند که حداکثر از ۱۲ هسته Zen 5 و گرافیک RDNA 3.5 با ۱,۰۲۴ پردازنده جریانی و جدیدترین نسخه NPU (XDNA 2) با توانایی پردازش ۵۰ تا ۵۵ تاپس برخوردار است. این پردازنده‌ها از مجموعه‌ای از امکانات امنیتی و مدیریتی نیز استفاده می‌کنند که برای محیط‌های تجاری بسیار ضروری هستند. امکاناتی مانند مدیریت از راه دور، رمزگذاری حافظه، بوت امن و پردازنده ایمن AMD 2.0 فقط بخشی از ویژگی‌های امنیتی این سری پردازنده‌ها هستند.

ویژگی های پردازنده‌های سری Ryzen AI Pro 300

خط تولید پردازنده‌های جدید

در‌حال‌حاضر، پردازنده سری Ryzen AI Pro 300 شامل سه مدل است:

  • Ryzen AI 9 HX Pro 375: با ۱۲ هسته و NPU با توان ۵۵ تاپس
  • Ryzen AI 9 HX Pro 370: با ۱۲ هسته و NPU با توان ۵۰ تاپس
  • Ryzen AI 7 Pro 360: با ۸ هسته و NPU با توان ۵۰ تاپس

این پردازنده‌ها برای دستگاه‌هایی با کارایی قدرتمند طراحی شده‌اند و توان حرارتی (TDP) آن‌ها از ۱۵ تا ۵۵ وات متغیر است. این انعطاف‌پذیری در تنظیمات، به کاربران امکان می‌دهد تا بسته به نیازهای خود، از قدرت پردازشی بیشتری برخوردار شوند.

پشتیبانی از کوپایلت‌پلاس و قابلیت‌های جدید ویندوز

یکی از ویژگی‌های جذاب پردازنده سری Ryzen AI Pro 300، پشتیبانی از قابلیت‌های جدید کوپایلت‌پلاس مایکروسافت است. در به‌روزرسانی جدید ویندوز که در نوامبر منتشر خواهد شد، این پردازنده‌ها قابلیت‌هایی نظیر زیرنویس زنده و ترجمه هم‌زمان و ویژگی Cocreator را فعال می‌کنند. ویژگی‌های یادشده که به‌واسطه پردازنده‌های هوش مصنوعی تقویت می‌شوند، امکان تجربه کاربری روان‌تر و بهتری برای کاربران فراهم می‌کنند. ویژگی بحث‌برانگیز Recall نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات را با دقت بیشتری بازبینی کنند.

ویژگی های پردازنده‌های سری Ryzen AI Pro 300

همکاری با شرکت‌های معتبر نرم‌افزاری

AMD با شرکت‌های بزرگی مانند Adobe، Bitdefender و Blackmagic Design و Grammarly همکاری کرده است تا با به‌کارگیری NPU، برنامه‌های هوش مصنوعی را تقویت کنند. این همکاری‌ها باعث می‌شود تا کاربران تجاری از مزایای بهبود‌یافته این نرم‌افزارها و قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده‌های جدید بهره‌مند شوند.

طراحی‌های برنده و استقبال تولیدکنندگان

AMD اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۰ محصول با پردازنده Ryzen AI Pro روانه بازار خواهد شد. اچ‌پی و لنوو جزو اولین تولیدکنندگانی خواهند بود که پردازنده‌های سری Ryzen AI Pro 300 را در محصولات تجاری خود به‌کار خواهند گرفت. این استقبال از پردازنده‌های جدید نشان‌دهنده قابلیت‌های فراوان این سری در زمینه هوش مصنوعی و امنیت تجاری است.

نوشته پردازنده های سری Ryzen AI Pro 300 شرکت AMD معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow