پرورش موش‌هایی که بیشترین شباهت را از نظر سیستم ایمنی با انسان دارند

دانشمندان موفق به پرورش موش‌هایی شدند که از نظر سیستم ایمنی شباهت زیادی با بدن انسان داشته و در آینده می‌توانند در ساخت واکسن‌های جدید و یا ابداع درمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار دانشمندان موش‌هایی مجهز به سیستم ایمنی کاملا مشابه انسان پرورش دادند. […] منبع خبر پرورش موش‌هایی که بیشترین شباهت را از نظر سیستم ایمنی با انسان دارند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۶ تیر , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  1
پرورش موش‌هایی که بیشترین شباهت را از نظر سیستم ایمنی با انسان دارند

دانشمندان موفق به پرورش موش‌هایی شدند که از نظر سیستم ایمنی شباهت زیادی با بدن انسان داشته و در آینده می‌توانند در ساخت واکسن‌های جدید و یا ابداع درمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار دانشمندان موش‌هایی مجهز به سیستم ایمنی کاملا مشابه انسان پرورش دادند. به گفته این پژوهشگران حیوانات شبیه انسان می‌توانند در ساخت داروهای جدید موثر باشند. این موش های انسانی شده نیز در صورتی که با یک عفونت مواجه شوند می‌توانند سلول‌های ایمنی تولید کنند که امکان تقلید از ساختار و تنوع سلول‌های ایمنی ساخته شده توسط انسان در آنها وجود دارد.

محققان با تزریق یک ماده شیمیایی مسئول التهاب در بدن موش ها را به نسخه‌ای از بیماری خود ایمنی لوپوس دچار کردند که یک بیماری در انسان‌ها است. البته پیش از این نیز موش های انسانی شده پرورش یافته بودند. این موش های آزمایشگاهی به دانشمندان کمک می‌کنند تا بتوانند ویژگی‌های مربوط به سیستم ایمنی انسان را درون بدن حیوان زنده مورد بررسی قرار دهند. همچنین از این ویژگی برای آزمایش ایمنی و اثربخشی داروها، واکسن‌های جدید و قابلیت‌های آنان در برابر بیماری‌های عفونی پیش از آزمایش‌های انسان استفاده می‌شود.

این محققان برای مشاهده نحوه واکنش بدن موش‌های انسانی شده به واکسن‌هایی نظیر کووید ۱۹ این واکسن را به موش‌ها تزریق کردند. در مقابل موش‌ها نیز آنتی‌بادی‌های انسانی علیه ویروس کرونا تولید کرده بودند. همچنین بدن این موش‌ها در زمان قرارگیری در معرض باکتری  سالمونلا تیفی یا همان باکتری هسته توانستند آنتی بادی‌هایی را علیه این پاتوژن تولید کنند.

موش های جدید ابزاری ارزشمند برای پژوهش‌های زیست پزشکی محسوب شده و می‌توانند در آینده برای ساخت واکسن سودمند باشند. همچنین پژوهشگران می‌توانند از آنها برای آزمایش رفتار واکسن در بدن انسان استفاده کنند.  امکان دستکاری فعالیت سیستم ایمنی موش های انسانی شده برای ابداع روش‌های درمانی جدید نیز وجود دارد.

منبع خبر پرورش موش‌هایی که بیشترین شباهت را از نظر سیستم ایمنی با انسان دارند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow