پژوهشگران از فناوری جدیدی به عنوان سریع‌ترین نمونه در ذخیره سازی کربن رونمایی کردند

پژوهشگران آمریکایی فناوری جدیدی را معرفی کردند که می‌توان آن را سریع‌ترین نمونه در ذخیره‌سازی کربن به شمار آورد. با استفاده از این روش جدید می‌توان به راحتی کربن گرفته شده از اتمسفر را ذخیره سازی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین روش جدیدی را ابداع کردند […] منبع خبر پژوهشگران از فناوری جدیدی به عنوان سریع‌ترین نمونه در ذخیره سازی کربن رونمایی کردند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۶ تیر , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  1
پژوهشگران از فناوری جدیدی به عنوان سریع‌ترین نمونه در ذخیره سازی کربن رونمایی کردند

پژوهشگران آمریکایی فناوری جدیدی را معرفی کردند که می‌توان آن را سریع‌ترین نمونه در ذخیره‌سازی کربن به شمار آورد. با استفاده از این روش جدید می‌توان به راحتی کربن گرفته شده از اتمسفر را ذخیره سازی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین روش جدیدی را ابداع کردند که می‌تواند بسیار سریع‌تر از روش‌های کنونی فاقد مضرات مربوط به شتاب‌دهنده‌های شیمیایی باشد. گروه پژوهشی مورد نظر برای تشکیل فوق سریع هیدرات‌های دی اکسید کربن روش جدیدی را به کار گرفتند. در این روش از مواد منحصر به فردی به شکل یخ استفاده خواهد شد که می‌توانند دی اکسید کربن را در اقیانوس دفن کرده و از انتشار آن در جو جلوگیری کنند.

ویپهاو بهادر از دپارتمان مهندسی مکانیک در دانشگاه تگزاس و سرپرست پژوهش در این مورد می‌گوید: در حال حاضر یافتن راهی برای حذف ایمن کربن از جو و هیدرات‌ها به عنوان یک چالش بزرگ شناخته می‌شود. همچنین روش‌های جدید می‌تواند یک راه حل جهانی برای ذخیره کربن باشد. حذف دی اکسید کربن از جو به فناوری‌هایی نیاز دارد تا بتواند ذخیره عنصر اصلی را به سرعت و در مقیاس بزرگ ارائه کند. در این پژوهش نشان داده شد که می‌توان با استفاده از مواد شیمیایی عامل خنثی شدن مزایای زیست محیطی در جذب کربن، به سرعت هیدرات‌ها را پرورش داد.

در حال حاضر دی اکسید کربن به عنوان رایج‌ترین گاز گلخانه‌ای باعث تغییرات اقلیمی شده است. جذب و جداسازی آن در اتمسفر باعث می‌شود بتوان آن را به طور دائم ذخیره کرد. همچنین به نظر می‌رسد این روش می‌تواند به عنوان یک جنبه حیاتی در کربن زدایی سیاره به کار رود. امروزه رایج‌ترین روش ذخیره کربن استفاده از تزریق دی اکسید کربن به مخازن زیرزمینی است. این روش می‌تواند با دو مزیت به دام انداختن کربن و افزایش تولید نفت همراه باشد. البته مشکلات مهمی نظیر نشت دی اکسید کربن یا آلودگی آب‌های زیرزمینی و خطرات لرزه‌ای نیز با این روش همراه است. همچنین امکان استفاده از برخی نقاط جهان به دلیل عدم وجود ویژگی‌های زمین‌شناسی برای تزریق وجود ندارد.

منبع خبر پژوهشگران از فناوری جدیدی به عنوان سریع‌ترین نمونه در ذخیره سازی کربن رونمایی کردند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow