چرخه بعدی خورشید با کمک امواج صوتی شناسایی شد

دانشمندان با استفاده از امواج صوتی درونی خورشید، موفق به شناسایی زودهنگام چرخه خورشیدی 11 ساله بعدی شدند. به گزارش تک‌ناک، شناسایی چرخه‌ بعدی خورشید که در داده‌ها مشخص شده است، می‌تواند به درک بهتر از تغییرات مغناطیسی و فعالیت‌های خورشیدی کمک کند. این چرخه موجود تا اواسط سال 2025 در اوج خود، یا بیشنیه... نوشته چرخه بعدی خورشید با کمک امواج صوتی شناسایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  0
چرخه بعدی خورشید با کمک امواج صوتی شناسایی شد

دانشمندان با استفاده از امواج صوتی درونی خورشید، موفق به شناسایی زودهنگام چرخه خورشیدی 11 ساله بعدی شدند.

به گزارش تک‌ناک، شناسایی چرخه‌ بعدی خورشید که در داده‌ها مشخص شده است، می‌تواند به درک بهتر از تغییرات مغناطیسی و فعالیت‌های خورشیدی کمک کند.

این چرخه موجود تا اواسط سال 2025 در اوج خود، یا بیشنیه فعالیت خورشیدی قرار دارد، یعنی زمانی که میدان مغناطیسی خورشید و قطب‌های آن جای خود را تغییر می‌دهند.

چرخه کنونی باعث اثرگذاری فعالیت‌های مختلف روی سطح خورشید می‌شود، به شکلی که لکه‌های خورشیدی، شعله‌ها و پرتاب جرم تاجی در بیشینه فعالیت خورشید بسیار شایع‌تر است. این پدیده باعث موجی در انرژی الکترومغناطیسی و سرازیری به سمت زمین می‌شود و شفق‌های قطبی را بیشتر و در ارتفاعات پایین‌تر قابل مشاهده می‌کند.

افزایش لکه های خورشید یکی از نشانه های چرخه خورشیدی

چرخه 25: مشاهدات مداوم

چرخه کنونی خورشیدی که چرخه 25 نامگذاری شده است، به دلیل اینکه بیست و پنجمین دوره از سال 1755 بود، که ثبت گسترده فعالیت لکه‌های خورشیدی آغاز شد و شروع این چرخه در سال 2019 بود.

انتظار نمی‌رود که تا شش سال دیگر این چرخه پایان یابد، اما اولین نشانه‌ها در زمینه آغاز چرخه بعدی خورشیدی توسط محققان دانشگاه بیرمنگام مشاهده و در نشست ملی نجوم انجمن سلطنتی نجوم در هال ارائه شده است.

یکی از نشانه‌ها این است که کمربندهای با چرخش سریع‌تر قبل از شروع رسمی چرخه خورشیدی بعدی ظاهر می‌شوند.

ظاهر شدن کمربندهای با چرخش سریع‌تر در چرخه خورشیدی

چگونگی تشخیص چرخه خورشیدی

دکتر راشل هاو و همکاران بین‌المللی او نشانه‌ای ضعیف پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد چرخه خورشیدی بعدی در داده‌هایی که از نوارهای چرخشی تجزیه و تحلیل می‌کنند، شروع به نمایان شدن کرده است.

دکتر هاو گفت: «ما به احتمال زیاد اولین آثار چرخه 26 را می‌بینیم که تا سال 2030 به طور رسمی شروع نمی‌شود.»

سیگنال‌های نوسان پیچشی خورشیدی با استفاده از داده‌های هلیوزیسمی از گروه شبکه نوسان جهانی (GONG)، تصویرگر داپلر مایکلسون (MDI) روی رصدخانه خورشیدی و هلیوسفر، و تصویرگر هلیوزیسمی و مغناطیسی (HMI) روی رصدخانه دینامیک خورشیدی از سال 1995 مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

داده‌ها اکنون چهار سال اول چرخه‌های خورشیدی 23، 24 و 25 را پوشش می‌دهند و محققان می‌توانند تا مراحل رو به رشد این چرخه‌ها را با هم مقایسه کنند.

هیجان برای اکتشافات آینده

دکتر هاو حدود 25 سال است که تغییرات چرخش خورشید را دنبال می‌کند، زمانی که دانشمندان تنها بخشی از داده‌های چرخه خورشیدی 23 را از GONG و MDI داشتند.

آنها می‌توانستند الگوی مواد با حرکت سریع‌تر را ببینند که همراه با لکه‌های خورشیدی به سمت استوا حرکت می‌کنند. از آن زمان، آنها تکرار الگو را تماشا کردند (اما نه به طور دقیق) همان‌طور که چرخه 24 آمد و رفت و دوباره با رشد چرخه 25 آغاز شد.

دیدن اولین اشاره به تکرار این الگو در چرخه 26، که قرار است حدود شش سال دیگر آغاز شود، هیجان‌انگیز است.

دکتر هاو بیان کرد: «با داده‌های بیشتر، امیدوارم بتوانیم در مورد نقش این جریان‌ها در حرکت پیچیده پلاسما و میدان‌های مغناطیسی که چرخه خورشیدی را تشکیل می‌دهند، بیشتر اطلاعات کسب کنیم.»

نوشته چرخه بعدی خورشید با کمک امواج صوتی شناسایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow