چند شرکت آمریکایی به معامله شویی و دستکاری در بازار رمزارزها متهم شدند

مقامات عالی ناظر بر بازار ایالات متحده آمریکا توانسته‌اند با ثبت و راه‌اندازی یک شرکت صوری، چندین نفر را که فعالانه مشغول به معامله شویی و دستکاری در بازار رمزارزها بوده‌اند، شناسایی و دستگیر کنند و تحویل نهاد قضایی بدهند. به‌گزارش تک‌ناک، نهادهای قانونی ایالات متحده در پی بازرسی‌های خود دریافته‌اند که سه فقره از […] نوشته چند شرکت آمریکایی به معامله شویی و دستکاری در بازار رمزارزها متهم شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ مهر , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  4
چند شرکت آمریکایی به معامله شویی و دستکاری در بازار رمزارزها متهم شدند

مقامات عالی ناظر بر بازار ایالات متحده آمریکا توانسته‌اند با ثبت و راه‌اندازی یک شرکت صوری، چندین نفر را که فعالانه مشغول به معامله شویی و دستکاری در بازار رمزارزها بوده‌اند، شناسایی و دستگیر کنند و تحویل نهاد قضایی بدهند.

به‌گزارش تک‌ناک، نهادهای قانونی ایالات متحده در پی بازرسی‌های خود دریافته‌اند که سه فقره از شرکت‌های فعال در حوزه دادوستد رمزارزها با راه‌انداختن موجی از معاملات کاذب، به‌دنبال افزایش صوری قیمت توکنی به نام «نکست‌فاندای‌آی» (NexFundAI) بوده‌اند.

از قرار معلوم، این توکن متعلق به شرکتی به همین نام بوده، اما شرکتی که به‌طور صوری از سوی دادستان فدرال ایالات متحده ثبت شده تا مچ متخلفانی را که مشغول به معامله‌شویی و دستکاری در بازار بوده‌اند، بگیرد.

به‌نقل از بلومبرگ، مقامات قضایی بوستون موفق شده‌اند برپایه سرنخ‌های اطلاعاتی ارائه‌شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ردپای متخلفان و شرکت‌های معامله‌شویی را پیدا کنند.

در فهرست‌ این شرکت‌ها نام‌هایی همچون «زی‌ام کوانت» (ZM Quant)، «سی‌ال‌اس گلوبال» (CLS Global) و «مای‌ترید» (MyTrade) به چشم می‌خورد. علاوه‌براین شرکت‌ها چندین فرد حقیقی دیگر نیز که در حوزه ترویج معاملات رمزارزی فعال بوده‌اند، با اتهام معامله‌شویی مواجه شده‌اند.

این شرکت‌ها و افراد حقیقی به‌طور گسترده‌ای، در قالب انجام معاملات صوری و دستکاری قیمت‌ها در بازار رمزارزها اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرده‌اند.

اما شاید بپرسید که معامله‌شویی چیست؟ معامله‌شوی نوعی کلاهبرداری است که در آن یک فرد یا نهاد با استفاده از حساب‌های معاملاتی در اختیار خود دست به انجام معاملات خریدوفروش صوری می‌زند تا به‌طور کاذب، حجم معاملات را در یک نماد معاملاتی افزایش دهد.

در اسناد مندرج در پرونده این کلاهبرداران ویدئویی به چشم می‌خورد که در آن یکی از بازارسازهای متخلف طی تماسی به مشتریان خود می‌گوید:

اگر نیاز دارید که قیمت دارایی دلخواه خود را مثلاً از یک دلار به دو دلار برسانید، کافیست به ما بگویید تا روش کار را برایتان توضیح دهیم.

دادستانی فدرال ایالات متحده می‌گوید که در این پرونده دست‌کم ۱۵ فرد حقیقی و حقوقی به عناوین مختلف متهم شده‌اند و بیش از ۲۵ میلیون دلار دارایی در قالب رمزارز ضبط شده است. علاوه‌براین، چندین ربات معاملاتی به‌دلیل دادوستد ماشینی دست‌کم ۶۰ رمزارز مختلف غیرفعال شده‌اند.

یکی از وکلای فعال در حوزه بازارهای مالی در این باره می‌گوید:

معامله‌شویی مدت‌هاست که به‌عنوان یکی از فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه معاملات دارایی‌ها در قوانین آمریکا جرم‌انگاری شده است.

این وکیل در بخش دیگری از اظهارات خود می‌افزاید:

از دیگر فعالیت‌های مجرمانه در حوزه رمزارزها می‌توان به طرح‌هایی مانند «پامپ و دامپ» اشاره کرد. در این روش، کلاهبرداران ابتدا با خرید انبوه، قیمت یک رمزارز را به‌یک‌باره افزایش می‌دهند و پس از راه‌انداختن موجی تبلیغاتی، رمزارز یادشده را در بالاترین قیمت به معامله‌گران ازهمه‌جا‌بی‌خبر می‌فروشند.

نوشته چند شرکت آمریکایی به معامله شویی و دستکاری در بازار رمزارزها متهم شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow