چگونه با هوش مصنوعی تصاویر بهتری ایجاد کنیم؟

استفاده از مولد های تصویر هوش مصنوعی می‌تواند راهی بسیار سرگرم‌کننده و مفید برای خلق آثار هنری منحصربه‌فرد باشد. اما زمانی که آن برنامه‌ها نتایجی را که می‌خواهید به شما نمی‌دهند، می‌توانند بسیار خسته‌کننده به نظر برسند. به گزارش سرویس هوش مصنوعی تک‌ناک، در زمان بررسی بهترین تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی برای نوشتن این مقاله،صدها... نوشته چگونه با هوش مصنوعی تصاویر بهتری ایجاد کنیم؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
چگونه با هوش مصنوعی تصاویر بهتری ایجاد کنیم؟

استفاده از مولد های تصویر هوش مصنوعی می‌تواند راهی بسیار سرگرم‌کننده و مفید برای خلق آثار هنری منحصربه‌فرد باشد. اما زمانی که آن برنامه‌ها نتایجی را که می‌خواهید به شما نمی‌دهند، می‌توانند بسیار خسته‌کننده به نظر برسند.

به گزارش سرویس هوش مصنوعی تک‌ناک، در زمان بررسی بهترین تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی برای نوشتن این مقاله،صدها تصویر هوش مصنوعی ایجاد شده است. اگر یک هنرمند حرفه‌ای نیستید و پیشینه قوی در طراحی گرافیک ندارید، باید بدانید که سریع‌ترین راه برای زنده کردن دیدگاه‌های هنری شما این است که با یک Promt خوب شروع کنید.

مهندسی سریع، اصطلاحی است که کارشناسان برای توصیف استراتژی‌هایی که باید از چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای انجام آنچه می‌خواهید، استفاده کنید، بهره می‌گیرند.

زمانی که در حال تولید تصاویر هستید، این فرایند می‌تواند سخت‌تر باشد، چرا که باید تصویری را که در ذهن خود می‌بینید به کلمات واقعی تبدیل کنید. برای افراد آماتور، این به معنای ارتقای سطح زبان هنری در راستای توصیف آنچه که می‌خواهند، است. در نتیجه بهبود درخواست‌ها کمک می‌کند تا هوش مصنوعی را در مسیر درست هدایت نمایید و عیوب و ایرادات هوش مصنوعی را هنگام تولید تصویر برطرف کنید.

مواردی که در ادامه گفته می‌شود، بهترین نکات تخصصی ما برای ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی هستند تا به الهام گرفتن شما کمک کنند و راهنمای شما در مورد اشتباهات رایج باشند تا سریع‌تر به تصویری که می‌خواهید برسید.

با این سه عنصر شروع کنید

هنگامی که برای اولین بار درخواست خود را می‌نویسید، ممکن است احساس کنید خسته شده‌اید یا نمی‌دانید از کجا شروع کنید. بهترین نکته برای آغاز کار، شروع با موارد ضروری است. این سه عنصر زیر ضروری هستند که به آنها نیاز دارید. هنگامی که برای هر یک از این موارد موضوعی دارید، می‌‎توانید تصویر دلخواه خود را بسازید.

  • شخصیت‌ها و عناصر در صحنه
  • تنظیم یا مکانی که در آن اتفاق رخ می‌دهد
  • ابعاد، مانند: پرتره، منظره یا یک نسبت خاص (3:2، 16:9، و غیره)

ممکن است وسوسه شوید که برخی از ویژگی‌های استثنایی را به درخواست خود اضافه کنید، یا مواردی را که نمی‌خواهید از تصویر حذف نمایید. حتی سریع‌ترین تولیدکننده‌های هوش مصنوعی نیز احتمال دارد این موارد را نادیده بگیرند، یا بدتر از آن، دستور را اشتباه بخوانند و آنچه را که شما به‌طور خاص درخواست کرده‌اید را درج نکنند. اگر می‌خواهید عنصری را از یک تصویر حذف کنید، انجام این کار در مرحله ویرایش آسان‌تر خواهد بود تا در درخواست اصلی این کار را انجام دهید.

سبک و پالت رنگ مورد نظر خود را مشخص کنید

فراتر از «چه کسی، چه چیزی و کجا» در اعلان اصلی شما، این است که می‌خواهید تولیدکننده را به سمت یک سبک خاص هدایت کنید. در اینجا تعدادی از محبوب‌ترین سبک‌های تصاویر هوش مصنوعی آورده شده است.

  • فوتورئالیستی: تا حد امکان به زندگی واقعی نزدیک است. تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی در این کار عالی نیستند، اما ارزش امتحان کردن را دارد.
  • عکاسی استوک: مانند عکس‌های واقعی، اما براق‌تر و درخشان‌تر هستند.
  • ویژگی‌های محصول: روی پس‌زمینه یا صحنه بر عناصر تکی تأکید می‌کند.
  • کارتون: سرگرم‌کننده، روشن و اغلب با جزئیات کمتر است.
  • تصویر: مشابه نقاشی‌ها، طرح‌های با مداد هستند.
  • رابط کاربری بازی/بازی: پیشرفته‌تر از کارتونی، گاهی شبیه به انیمه است.

رنگ‌های خاصی را که تمایل دارید نیز وارد کنید. اگر در مورد سایه‌های دقیقی که می‌خواهید حساس نیستید، همچنان می‌توانید ژنراتور را با مشخص کردن رنگ‌های گرم یا سرد به سمت راست هدایت کنید.

شما برای پروژه‌های مختلف سبک‌های مختلفی می‌خواهید. تصاویر فوتورئالیستی هوش مصنوعی برای محیط‌های حرفه‌ای مناسب‌تر از تصاویر کارتونی هستند، اما ممکن است برای یک ماکت خلاقانه مناسب نباشند. همچنین امکان دارد تصاویر برای پروژه‌های خلاقانه‌تر، مانند ایجاد ایده‌های طوفان فکری، بهترین باشند و بازی برای اولین تکرار شخصیت‌ها و جهان‌های جدید خوب خواهد بود.

زیبایی‌شناسی، حس و حال و احساسات را توصیف کنید

درخواست خود را یک قدم جلوتر ببرید و توصیفی از زیبایی‌شناسی، یا حس کلی را در آن بگنجانید. این می‌تواند به ارتقای تصاویر شما و رسیدن به لایه اضافی از جزئیات کمک کند. این جزئیات یک نقطه پرش هستند تا شما را در فضایی که می‌خواهید قرار دهند. در اینجا چند گزینه متداول برای گنجاندن در درخواست شما آورده شده است.

  • انتزاعی
  • انیمه
  • قرون وسطی
  • رترو
  • روان‌گردان
  • درخشان، نئون
  • هندسی
  • نقاشی، قلم مو، رنگ روغن
  • کمیک
  • نوآر (نویر)
  • قدیمی
  • امپرسیونیست
  • ساده، مینیمالیستی
  • فانتزی، علمی-تخیلی
  • تکنولوژی بالا
  • سوررئالیست

اگر هیچ یک از این زیبایی‌شناسی‌ها درست به نظر نرسید، سعی کنید نزدیک‌ترین مورد را انتخاب نمایید و از آنجا شروع کنید، که می‌تواند شامل بافت‌ها، دوره زمانی و نشانه‌ها باشد.

اگر کمتر به سبک خاصی اهمیت می‌دهید، اما می‌خواهید از یک واکنش عاطفی خاص مطمئن شوید، به دنبال توصیف آن باشید. اغلب توصیف میزان احساسی بودن یک صحنه می‌تواند تولیدکننده هوش مصنوعی را به سمت نوع خاصی از نگاه بصری سوق دهد. به عنوان مثال، صحنه‌های شاد دارای رنگ‌های روشن و احساسی گرم هستند، تفاوتی ندارد که واقعی یا تصویرسازی شده باشند. صحنه‌های استرس‌زا نیز ممکن است دارای جزئیات بیشتر، لحن‌های سرد و احساس پیشگویی باشند، که تولیدکننده امکان دارد به شما نشان دهد که با زیبایی‌شناسی فانتزی یا غیرواقعی سازگاری بیشتری دارد.

بهترین نکات تخصصی ما برای ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی

می‌توانید از زیبایی‌شناسی خاص‌تر یا فرهنگ پاپ استفاده کنید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که سازنده آنها را درک کند و به آن پایبند باشد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ترجمه «کلبه اصلی ساحلی مادربزرگ» را به «سبک قدیمی با حسی روشن، خنک و با استفاده از رنگ‌های آبی پاستلی و رنگ‌های خنثی» در نظر بگیرید. باید بدانید که با دستورالعمل‌های خاص‌تر به همان ایده می‌رسید.

چرا تصاویر هوش مصنوعی من هنوز درست نیستند؟

حتی با یک درخواست خوب نوشته شده، تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی کامل نیستند و شما کمی گیج خواهید شد. فناوری پشت تولیدکننده‌های متن به تصویر در حال پیشرفت است، اما هنوز جای پیشرفت بسیاری وجود دارد.

بهینه‌سازی درخواست شما سریع‌ترین راه برای عیب‌یابی مشکلات بزرگ است. اما اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سعی کنید به طور دقیق مشکل را در تصاویر محدود نمایید و مشکل را به جایی که ممکن است از آنجا آمده باشد، ردیابی کنید. به عنوان مثال، اگر تصاویر شما به اندازه کافی حرفه‌ای برای ارائه نیستند، امکان دارد به این دلیل باشد که سبک یا زیبایی‌شناسی موجود در درخواست شما مناسب نیست. حتی ایجاد تغییرات کوچک‌تر در تنظیمات از پیش تعیین شده، مانند ابعاد تصویر، می تواند تفاوت زیادی در نتایج نهایی ایجاد کند.

بسیاری از سرویس‌های تصویر هوش مصنوعی، ابزارهای ویرایشی پس از تولید را ارائه می‌دهند، که می‌توانند به شما در رفع خطاهای کوچک‌تر کمک کنند. خدماتی که بیشتر برای سازندگان حرفه‌ای مانند Adobe Firefly طراحی شده‌اند، برنامه‌های مبتدی‌پسندتر این گامبیت را اجرا می‌کنند که لئوناردو بیشترین را دارد، سپس Midjourney با مقدار متوسط و Canva اغلب هیچ کدام را ندارد.

چرا تصاویر هوش مصنوعی من هنوز درست نیستند؟

با وجود این، نرسیدن به آنچه می‌خواهید بعد از کار زیاد می‌تواند خسته کننده باشد. حتی ناامیدکننده‌تر این است که گاهی اوقات بهترین کار شروع دوباره می‌باشد. بازنشانی تنظیمات به حالت پیش‌فرض، بازنگری در درخواست‌ها و شروع دوباره می‌تواند شبیه به عقب رفتن باشد، اما وقتی هیچ گزینه دیگری کار نمی‌کند، شاید همین روش به عنوان آخرین راه‌حل در نظر گرفته شود.

در پایان، تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی جایگزین سازندگان نیستند. آنها مانند سایر نرم‌افزارهای ویرایش تصویر عمل می‌کنند. شما باید زمانی را صرف شناخت برنامه خود، درک شیوه عملکرد و قابلیت‌های ویرایش آن کنید. هنگامی که برنامه خود را کنترل نمایید، درک خوبی از اینکه چه نوع دستوراتی بهترین نتایج را ارائه می‌دهند، خواهید داشت. این نکات به شما کمک می‌کند تا به آنچه می‌خواهید نزدیک شوید.

 

نوشته چگونه با هوش مصنوعی تصاویر بهتری ایجاد کنیم؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow