کاشت موفقیت آمیز دومین تراشه مغزی Neuralink در انسان

شرکت Neuralink با کاشت موفقیت‌آمیز چیپ ایمپلنت مغزی خود در دومین بیمار، نقطه عطف مهمی را رقم زد. به گزارش تک‌ناک، این پیشرفت بخشی از مأموریت شرکت برای افراد مبتلا به آسیب نخاعی است تا فقط با استفاده از افکار خود با دستگاه‌های دیجیتال تعامل داشته باشند. Neuralink یک استارت‌آپ رابط مغز و کامپیوتر می‌باشد... نوشته کاشت موفقیت آمیز دومین تراشه مغزی Neuralink در انسان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
کاشت موفقیت آمیز دومین تراشه مغزی Neuralink در انسان

شرکت Neuralink با کاشت موفقیت‌آمیز چیپ ایمپلنت مغزی خود در دومین بیمار، نقطه عطف مهمی را رقم زد.

به گزارش تک‌ناک، این پیشرفت بخشی از مأموریت شرکت برای افراد مبتلا به آسیب نخاعی است تا فقط با استفاده از افکار خود با دستگاه‌های دیجیتال تعامل داشته باشند.

Neuralink یک استارت‌آپ رابط مغز و کامپیوتر می‌باشد که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است. به گفته ماسک، این دستگاه به اولین بیمار اجازه داده است تا در فعالیت‌های مختلفی از جمله بازی‌های ویدیویی، مرور در اینترنت، پست‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی و کنترل مکان‌نمای لپ‌تاپ شرکت کند.

این اعلامیه در بحبوحه آزمایش‌های بالینی در حال انجام این شرکت بود، که پتانسیل فناوری Neuralink را برای تغییر زندگی افراد دارای اختلالات حرکتی شدید نشان می‌دهد.

ماسک در طول پادکستی که اواخر روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که بیمار دوم دچار آسیب نخاعی نیز از این ایمپلنت سود می‌برد. در حالی که جزئیات در مورد این شرکت‌کننده جدید پراکنده است، اما ماسک در پادکست خود این مورد را به اشتراک گذاشت که 400 الکترود از 1024 الکترود دستگاه در حال حاضر فعال هستند و به خوبی کار می‌کنند.

ایلان ماسک در پادکست خود گفت:

«این چیپ بسیار ایمن است و می‌توانید با استفاده از آن توانایی‌های مافوق بشری داشته باشید، فکر می‌کنم بسیاری از مردم Neuralink را انتخاب می‌کنند.»

نوآوری‌ها و چالش‌ها

ایمپلنت Neuralink نشان‌دهنده یک جهش به جلو در فناوری رابط مغز و کامپیوتر می‌باشد. این دستگاه برای پر کردن شکاف بین مغز و دستگاه‌های خارجی، طراحی شده است. این ایمپلنت به کاربران امکان می‌دهد تا رابط‌های دیجیتال را تنها با فکر کنترل کنند.

اولین بیمار که نولاند آرباو نام داشت، ایمپلنت خود را در ژانویه دریافت کرد و تجربیات خود را در مورد این فناوری به اشتراک گذاشته است. قبل از کاشت، آرباو از یک چوب در دهان خود برای کار با تبلت استفاده می‌کرد.

اکنون او می‌تواند کامپیوتر خود را فقط با فکر کردن کنترل کند، که به او سطح جدیدی از استقلال را بخشیده و اتکای او به اعضای خانواده را کاهش داده است.

Neuralink چیپ ایمپلنت مغزی خود را با موفقیت در دومین بیمار کاشت

با وجود این، کار برای آرباو بدون چالش نبوده است و مشکلات فنی در ایمپلنت مغزی او ایجاد شد. به عنوان مثال پس از جراحی اولیه، آرباو با مشکلاتی مواجه گردید. سیم‌های ریز ایمپلنت او جمع شدند که باعث کاهش قابل توجه در تعداد الکترودهایی شد که قادر به اندازه‌گیری سیگنال‌های مغز بودند. به گزارش رویترز، این مشکل بر اساس آزمایش‌های حیوانی Neuralink پیش‌بینی شده بود.

Neuralink با تنظیم الگوریتم ایمپلنت برای افزایش حساسیت و بازیابی عملکرد آن پاسخ داد. ماسک تأکید کرد که با وجود این مشکل، حتی با وجود تنها 10 تا 15 درصد از الکترودها آرباو رکورد جهانی قبلی خود را برای سرعت کنترل مکان‌نمای لپ‌تاپ بهبود بخشیده است. این بازیابی هم انعطاف‌پذیری فناوری و هم تعهد شرکت به غلبه بر موانع را نشان می‌دهد.

چشم‌انداز آینده و تأثیر گسترده‌تر

اکنون Neuralink قصد دارد آزمایش‌های بالینی خود را به طور قابل توجهی گسترش دهد. ماسک می‌گوید که این شرکت قصد دارد دستگاه را در طول سال روی هشت بیمار دیگر کاشت کند. این گسترش نشان‌دهنده گامی حیاتی در اعتبارسنجی اثربخشی و ایمنی فناوری در مقیاس بزرگ‌تر است.

همچنین نظرات ماسک به دیدگاه گسترده‌تر او برای نوآوری، از جمله تغییرات نظارتی اشاره کرد. او به گفت‌وگو با دونالد ترامپ درباره تشکیل کمیسیونی برای بهبود کارایی دولت از طریق کاهش مقررات تجاری اشاره کرد، که ماسک معتقد است می‌تواند نوآوری بیشتری را تقویت کند.

پیشرفت‌های Neuralink علاوه بر نویدبخش بودن بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به آسیب نخاعی، به طور بالقوه زمینه فناوری کمکی را نیز متحول می‌کند. موفقیت ایمپلنت دوم و پیشرفت‌های مداوم در این دستگاه بر تعهد Neuralink برای پیش‌ بردن مرزهای آنچه که با رابط‌های مغز و کامپیوتر امکان‌پذیر است، تأکید می‌کند.

نوشته کاشت موفقیت آمیز دومین تراشه مغزی Neuralink در انسان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow