کاهش فروش جهانی گوشیهای هوشمند تاشو در سهماهه سوم ۲۰۲۴
با وجود رضایت مشتریان از گوشیهای تاشو کتابی، میزان فروش جهانی این نوع گوشیها در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است. به گزارش تکناک، فروش جهانی گوشیهای هوشمند تاشو در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ با کاهش مواجه شده است. بااینحال، رضایت نسبی مشتریان از گوشیهای تاشو فولد همچنان باقی مانده است. این گزارش دو […] نوشته کاهش فروش جهانی گوشیهای هوشمند تاشو در سهماهه سوم ۲۰۲۴ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.
با وجود رضایت مشتریان از گوشیهای تاشو کتابی، میزان فروش جهانی این نوع گوشیها در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.
به گزارش تکناک، فروش جهانی گوشیهای هوشمند تاشو در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ با کاهش مواجه شده است. بااینحال، رضایت نسبی مشتریان از گوشیهای تاشو فولد همچنان باقی مانده است. این گزارش دو دلیل عمده برای افت بازار در این دوره ارائه میدهد.
به نقل از Wccftech، بهنظر میرسد برندهای بزرگ تولیدکننده گوشیهای هوشمند تاشو نتواستهاند در سهماهه سوم ۲۰۲۴ روند رشد خود را ادامه دهند. سامسونگ در این بازه زمانی با افت زیادی مواجه شده و ۲۱ درصد کاهش فروش گوشیها را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. در همین حال، سایر برندها موفق شدهاند سهم بیشتری از بازار کسب کنند.
گزارشها حاکی از آن است که سامسونگ، با وجود ازدستدادن بخشی از سهم بازار خود به رقبایی مانند هواوی، همچنان در صدر بازار جهانی گوشیهای تاشو قرار دارد. طبق دادههای مرکز تحقیقاتی کانترپوینت، سامسونگ در سهماهه سوم ۲۰۲۴ با ۵۶ درصد فروش جهانی همچنان در جایگاه اول قرار دارد. در مقام دوم، هواوی قرار دارد که فروشهای کلی آن از ۱۳ به ۱۵ درصد افزایش یافته است. در همین حال، شیائومی بیشترین رشد را تجربه کرده و میزان فروش گوشیهای تاشو آن در مقایسه با سهماهه سوم ۲۰۲۳ با افزایش چشمگیر ۱۸۵ درصدی روبهرو شده است.
کاهش ۱ درصدی فروشهای جهانی در مقایسه با سال گذشته
با وجود موفقیتهای برخی برندها، گزارش جدید نشان میدهد که فروش جهانی گوشیهای هوشمند تاشو در سهماهه سوم ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱ درصدی روبهرو شده است. این نخستینباری است که بازار گوشیهای تاشو در این زمان از سال با چنین افتی مواجه میشود. یکی از دلایل این مسئله، عملکرد ضعیف گوشیهای گلکسی زد فود ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ است. این دو دستگاه نتواستهاند انگیزه کافی برای ارتقا از مدلهای نسل قبلی فراهم کنند و بهنوعی با استقبال کم کاربران مواجه شدهاند.
قیمت گران؛ مانع اصلی پذیرش انبوه
به گفته تحلیلگران، مهمترین عامل کاهش فروشها همچنان قیمت گران این گوشیها است که مشتریان را از خرید آنها منصرف میکند. ژنه پارک، تحلیلگر ارشد مؤسسه کانترپوینت، میگوید که بازار گوشیهای هوشمند تاشو در حال عبور از مرحله گذار است و مشکلات زیادی را در مسیر انتقال از بخشی خاص به بازار اصلی تجربه میکند. اگرچه مشتریانی که به گوشیهای تاشو فولد ارتقا دادهاند از آنها بسیار رضایت دارند، قیمت گران بهعنوان بزرگترین مانع برای پذیرش انبوه در نظر گرفته میشود.
آینده نامشخص بازار گوشیهای تاشو
با توجه به اینکه گوشیهای هوشمند تاشو هنوز نتواستهاند بهاندازه مدلهای معمولی بازار جلب توجه کنند، پیشبینی میشود که تولیدکنندگانی همچون سامسونگ و هواوی نتوانند هزینههای قطعات را کاهش دهند و مدلهای جدید را با قیمتهای رقابتی عرضه کنند. بهطور کلی، بهنظر میرسد که گوشیهای هوشمند تاشو همچنان در سالهای آینده در حد بخشی خاص باقی خواهند ماند؛ اما با توجه به پیشرفتهای احتمالی در تکنولوژی و کاهش قیمتها، ممکن است در آینده شاهد تحولی در این بازار باشیم.
نوشته کاهش فروش جهانی گوشیهای هوشمند تاشو در سهماهه سوم ۲۰۲۴ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟