کاهش قیمت مدل‌ هوش مصنوعی OPENAI در رقابت با گوگل

شرکت OPENAI از کاهش قیمت GPT-4o، یکی از پیشرفته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مدل‌‌های هوش مصنوعی خود در رقابت با گوگل خبر داد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، GPT-40 که پیشرفته‌ترین مدل چند حالته OPENAI است و بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از GPT-4 Turbo با قابلیت‌های بصری قوی‌تری می‌باشد، با قیمت 2.5  دلار برای هر 1 میلیون... نوشته کاهش قیمت مدل‌ هوش مصنوعی OPENAI در رقابت با گوگل اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  2
کاهش قیمت مدل‌ هوش مصنوعی OPENAI در رقابت با گوگل

شرکت OPENAI از کاهش قیمت GPT-4o، یکی از پیشرفته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مدل‌‌های هوش مصنوعی خود در رقابت با گوگل خبر داد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، GPT-40 که پیشرفته‌ترین مدل چند حالته OPENAI است و بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از GPT-4 Turbo با قابلیت‌های بصری قوی‌تری می‌باشد، با قیمت 2.5  دلار برای هر 1 میلیون توکن ورودی و 10 دلار برای هر 1 میلیون توکن خروجی عرضه شده است.

بر اساس اعلام OpenAI مدل جدید GPT-4o در مقایسه با مدل قدیمی آن حدود 50 درصد در توکن‌ ورودی و 33 درصد در توکن خروجی ارزان‌تر شده است.

این درحالی است که مدل Gemini 1.5 Pro هر 1 میلیون توکن ورودی را با قیمت 3.5 دلار و هر 1 میلیون توکن خروجی را با قیمت 10.50 دلار ارائه می‌دهد.

کمپانی OPENAI در همایش روز توسعه‌دهندگان (DevDay2023) برای نخستین بار از حالت JSON، که خروجی‌های معتبر را از مدل GPT استخراج می‌کند، رونمایی کرد. روز گذشته نیز این شرکت خروجی‌های ساختاری را روی API معرفی کرد، که به گفته کارشناسان به خوبی با طرح‌های JSON ارائه شده توسط توسعه‌دهندگان تطابق دارد.

این شرکت به تازگی با پشتیبانی مدل خروجی ساختاری، برنامه‌های پایتون و Node SDKs را به‌روزرسانی کرده و خبر از اجرایی شدن خروجی‌های ساختاری در تمام APIهای خود، شامل GPT-4O، GPT-4O-MINI، GPT-4-0613 و GPT-3-5-TURBO=0613 و سایر مدل‌ها داده است.

این قابلیت در حال حاضر در CHAT COMPLETIONS API، ASSISTANTS API و BATCH APIهایی که بدون ورودی‌های بصری هستند، کاربرد دارد.

به‌روزرسانی‌ها زمانی در حال انجام است که دو شرکت OpenAI و Google در رقابت باهم قرار داشته و این جنگ قیمت مستمر میان آنها باعث تخفیف‌های قابل توجه اخیر از هر دو شرکت شده است.

فعالان این حوزه معتقد هستند که افزایش چنین رقابت‌هایی باعث نوآوری‌های بیشتر و دستیابی به مدل‌های زبان بزرگ قدرتمندتر و قابل دسترس‌تر در آینده خواهد شد.

نوشته کاهش قیمت مدل‌ هوش مصنوعی OPENAI در رقابت با گوگل اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow