کشف تراشه تایوانی در محصول هواوی؛ نقض احتمالی تحریم‌ها

شرکت تایوانی TSMC، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان، به مقامات آمریکایی اطلاع داده است که یکی از تراشه‌های ساخت این شرکت در یک محصول هواوی پیدا شده است. این کشف نشان می‌دهد که شرکت چینی هواوی ممکن است قوانین تحریم آمریکا را دور زده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، […] منبع خبر کشف تراشه تایوانی در محصول هواوی؛ نقض احتمالی تحریم‌ها پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  5
کشف تراشه تایوانی در محصول هواوی؛ نقض احتمالی تحریم‌ها

شرکت تایوانی TSMC، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان، به مقامات آمریکایی اطلاع داده است که یکی از تراشه‌های ساخت این شرکت در یک محصول هواوی پیدا شده است. این کشف نشان می‌دهد که شرکت چینی هواوی ممکن است قوانین تحریم آمریکا را دور زده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، تحقیقات شرکت TechInsights نشان داده است که تراشه مذکور در چیپ هوش مصنوعی پیشرفته هواوی، Ascend 910B، استفاده شده است. این تراشه یکی از قدرتمندترین تراشه‌های هوش مصنوعی تولید شده توسط یک شرکت چینی است. [در این قسمت می‌توان به طور مختصر به کاربردهای تراشه Ascend 910B اشاره کرد، مانند استفاده در مراکز داده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین.]

یافتن تراشه TSMC در محصول هواوی در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های آمریکایی از سال 2019 تحت تحریم‌های شدیدی قرار دارند و فروش فناوری‌های پیشرفته به این شرکت چینی ممنوع شده است. این موضوع نشان می‌دهد که دور زدن تحریم‌ها و انتقال فناوری به صورت مخفیانه چقدر دشوار است. شرکت TSMC اعلام کرده است که از اواسط سال 2020 هیچ تراشه‌ای به هواوی فروخته نشده است. با این حال، کشف این تراشه نشان می‌دهد که ممکن است راه‌های دیگری برای دور زدن تحریم‌ها وجود داشته باشد.

این رویداد نشان می‌دهد که رقابت فناوری بین آمریکا و چین همچنان ادامه دارد و هر دو کشور به دنبال دستیابی به برتری در حوزه فناوری‌های پیشرفته هستند.  این رویداد می‌تواند تنش‌ها بین دو کشور را افزایش دهد و منجر به اعمال تحریم‌های بیشتر شود. همچنین ممکن است کشورهای دیگر نیز قوانین صادراتی خود را برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها سختگیرانه‌تر کنند.

 

منبع خبر کشف تراشه تایوانی در محصول هواوی؛ نقض احتمالی تحریم‌ها پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow