کشف جدید تلسکوپ جیمز وب رشد عجیب کهکشان‌های اولیه را نشان می‌دهد

اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST)، به کشف شگفت‌انگیزی در مورد شکل‌گیری کهکشان‌ها در جهان اولیه دست یافته‌اند. آن‌ها مشاهده کرده‌اند که کهکشان‌هایی که تنها 700 میلیون سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته‌اند، الگوی رشد بسیار متفاوتی با کهکشان‌های امروزی دارند. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، کهکشان‌های امروزی […] منبع خبر کشف جدید تلسکوپ جیمز وب رشد عجیب کهکشان‌های اولیه را نشان می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
کشف جدید تلسکوپ جیمز وب رشد عجیب کهکشان‌های اولیه را نشان می‌دهد

اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST)، به کشف شگفت‌انگیزی در مورد شکل‌گیری کهکشان‌ها در جهان اولیه دست یافته‌اند. آن‌ها مشاهده کرده‌اند که کهکشان‌هایی که تنها 700 میلیون سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته‌اند، الگوی رشد بسیار متفاوتی با کهکشان‌های امروزی دارند.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، کهکشان‌های امروزی مانند کهکشان راه شیری، از صدها میلیارد ستاره تشکیل شده‌اند و معمولاً هسته‌ای متراکم دارند که ستارگان با چگالی بالا در آن تجمع کرده‌اند. اما مشاهدات جدید نشان می‌دهد که کهکشان‌های اولیه، برخلاف این تصور، از حاشیه شروع به رشد کرده‌اند. دانشمندان با بررسی یک کهکشان نوزاد در جهان اولیه، متوجه شدند که تشکیل ستارگان در این کهکشان بیشتر در نواحی بیرونی و دور از هسته رخ می‌دهد. به عبارت دیگر، این کهکشان‌ها از درون به بیرون رشد کرده‌اند. این یافته با مدل‌های نظری قبلی مطابقت دارد، اما تاکنون با مشاهدات مستقیم تایید نشده بود.

این کشف جدید، درک ما از چگونگی شکل‌گیری و تکامل کهکشان‌ها را متحول می‌کند. دانشمندان با مطالعه این کهکشان‌های اولیه، می‌توانند به سوالات اساسی درباره منشاء و ساختار کیهان پاسخ دهند. همچنین، این مشاهدات به تایید مدل‌های نظری موجود کمک می‌کند و راه را برای تحقیقات آینده در این زمینه هموار می‌کند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب با قدرت تفکیک بسیار بالا و حساسیت بی‌نظیر خود، به اخترشناسان اجازه می‌دهد تا به اعماق کیهان نگاه کنند و اجرام بسیار دور و کم‌نور را رصد کنند. این تلسکوپ ابزار قدرتمندی برای مطالعه جهان اولیه و درک بهتر روند شکل‌گیری کهکشان‌ها است. کشف رشد “از درون به بیرون” کهکشان‌های اولیه، یک گام بزرگ در درک ما از تکامل کیهان است. این یافته نشان می‌دهد که کهکشان‌ها در مراحل اولیه شکل‌گیری خود، بسیار پیچیده‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، بوده‌اند.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید. 

منبع خبر کشف جدید تلسکوپ جیمز وب رشد عجیب کهکشان‌های اولیه را نشان می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow