کشف جرمی پر سرعت در حاشیه کهکشان راه شیری

در پژوهشی جدید، دانشمندان موفق به کشف جرمی پر سرعت در حاشیه کهکشان راه شیری شده‌اند. این کشف تصادفی توسط تام بیکل، دانشجوی نجوم، در حین بررسی داده‌های آسمانی صورت گرفته است. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، بیکل که در جستجوی شواهدی از سیاره نهم فرضی بود، متوجه یک نقطه نورانی متحرک در […] منبع خبر کشف جرمی پر سرعت در حاشیه کهکشان راه شیری پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  4
کشف جرمی پر سرعت در حاشیه کهکشان راه شیری

در پژوهشی جدید، دانشمندان موفق به کشف جرمی پر سرعت در حاشیه کهکشان راه شیری شده‌اند. این کشف تصادفی توسط تام بیکل، دانشجوی نجوم، در حین بررسی داده‌های آسمانی صورت گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، بیکل که در جستجوی شواهدی از سیاره نهم فرضی بود، متوجه یک نقطه نورانی متحرک در تصاویر آسمانی شد. پس از بررسی‌های بیشتر توسط ستاره‌شناسان حرفه‌ای، مشخص شد که این جرم با سرعت بسیار بالایی در فضا در حال حرکت است. این جرم یا یک ستاره کم‌جرم است یا یک کوتوله قهوه‌ای که جرم کافی برای آغاز همجوشی هسته‌ای را ندارد.

سرعت این جرم به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند از جاذبه کهکشان راه شیری رها شود. این سرعت بسیار بالا، دانشمندان را به این فکر انداخته که منشأ این جرم ممکن است بسیار متفاوت از سایر ستارگان باشد. این کشف می‌تواند به درک بهتر از قدیمی‌ترین ستارگان کهکشان، معروف به ستارگان هاله، کمک کند. ستارگان هاله برخلاف اکثر ستارگان که در مدارهای دایره‌ای به دور مرکز کهکشان می‌چرخند، مدارهای بسیار بیضی‌شکل یا حتی نامنظم دارند.

دانشمندان هنوز نمی‌توانند با قطعیت در مورد منشأ این جرم اظهار نظر کنند. برخی معتقدند که این جرم ممکن است در اثر انفجار یک ستاره ابرنواختری به بیرون پرتاب شده باشد. برخی دیگر نیز بر این باورند که این جرم ممکن است از یک خوشه ستاره‌ای جدا شده و با سرعت زیاد در فضا در حال حرکت باشد.

این کشف نشان می‌دهد که حتی افراد آماتور نیز می‌توانند در پیشرفت علم نقش مهمی ایفا کنند. پروژه Backyard Worlds: Planet 9 که به بیکل اجازه داد تا این کشف را انجام دهد، نمونه‌ای بارز از مشارکت عمومی در تحقیقات علمی است.

برای درک بهتر این جرم آسمانی، دانشمندان به مشاهدات بیشتری نیاز دارند. آن‌ها قصد دارند با استفاده از تلسکوپ‌های قدرتمند، ترکیب شیمیایی این جرم را بررسی کنند. این اطلاعات می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا منشأ و تاریخچه این جرم را بهتر درک کنند. کشف این جرم پر سرعت، یک گام مهم در شناخت بهتر کهکشان راه شیری است. این کشف نشان می‌دهد که هنوز چیزهای زیادی در مورد کیهان وجود دارد که ما نمی‌دانیم و با ادامه تحقیقات، می‌توانیم به اسرار بیشتری پی ببریم.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار نجوم رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر کشف جرمی پر سرعت در حاشیه کهکشان راه شیری پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow