کشف دنیای مجازی با متا کوئست: حالا بازی‌های ویدیویی واقعاً زنده هستند

متا اپلیکیشن Meta Quest HDMI Link را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد هدست های خود را به دستگاه های HDMI و DisplayPort متصل کنند. این برنامه از هدست های متا کوئست ۲، ۳ و پرو پشتیبانی می کند و محتوای با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل با تأخیر کم ارائه می دهد. البته راه‌اندازی […] منبع خبر کشف دنیای مجازی با متا کوئست: حالا بازی‌های ویدیویی واقعاً زنده هستند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  4
کشف دنیای مجازی با متا کوئست: حالا بازی‌های ویدیویی واقعاً زنده هستند

متا اپلیکیشن Meta Quest HDMI Link را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد هدست های خود را به دستگاه های HDMI و DisplayPort متصل کنند. این برنامه از هدست های متا کوئست ۲، ۳ و پرو پشتیبانی می کند و محتوای با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل با تأخیر کم ارائه می دهد. البته راه‌اندازی این ویژگی به یک کارت ضبط سازگار با UVC و UAC نیاز دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا یک برنامه جدید به نام Meta Quest HDMI Link را منتشر کرده است که برای گسترش قابلیت‌های هدست‌های VR آن طراحی شده است. این برنامه برای مدل‌های متا کوئست ۲، کوئست ۳ و کوئست پرو در دسترس است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا هدست‌های خود را به دستگاه‌های مختلف مجهز به HDMI یا DisplayPort مانند کنسول‌های بازی، لپ‌تاپ‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند متصل کنند و در واقع هدست را به یک نمایشگر مجازی تبدیل کنند.

هدست‌های کوئست به طور عادی به عنوان دستگاه‌های مستقل برای تجربه‌های VR معرفی شده‌اند. با HDMI Link، این شرکت به خواسته کاربران برای دسترسی به محتوا از دستگاه‌های دیگر در محیط VR خود پایخ داده است. HDMI Link از محتوای ۱۰۸۰ پیکسل با تأخیر کم پشتیبانی می‌کند و یک تجربه صفحه نمایش مجازی قابل تنظیم را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند اندازه و موقعیت این صفحه را در محیط VR تغییر دهند و آن را برای بازی، تماشای فیلم یا حتی کار کردن خصوصی مناسب کنند.

با این حال، راه‌اندازی HDMI Link به سادگی وصل کردن یک کابل USB به تلفن یا کنسول بازی شما نیست. این کار به یک کارت ضبط سازگار نیاز دارد – یک دستگاه کوچک که منبع HDMI شما را از طریق USB به هدست شما متصل می‌کند – که یک لایه پیچیدگی و هزینه اضافی ایجاد می‌کند. متا در پست وبلاگ خود به این موضوع اذعان می‌کند و به کاربران هشدار می‌دهد که این کار به اندازه انتظارشان ساده نیست.

یکی دیگر از معایب مهم HDMI Link عدم توانایی آن در نمایش محتوای محافظت شده توسط HDCP است که در بسیاری از سرویس‌های پخش رایج است. این محدودیت بدان معنی است که اگرچه این ویژگی همه کاره است، اما کاربرد آن برای پخش فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ممکن است محدود باشد.

متا تأکید می‌کند که HDMI Link جایگزین ویژگی‌های موجود مانند Air Link یا Xbox Cloud Gaming که گزینه‌های پخش بی‌سیم را در شرایط شبکه ایده‌آل ارائه می‌دهند، نیست. در عوض، هدف آن ارائه راه حلی برای شرایطی است که وای فای غیرقابل اعتماد یا در دسترس نیست یا زمانی که کاربران می‌خواهند دستگاه‌هایی را متصل کنند که توسط روش‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. این برنامه در حال حاضر در App Lab در دسترس است که نشان می‌دهد هنوز در حال توسعه است و ممکن است برای رفع برخی مشکلات نیاز به کار داشته باشد.

منبع خبر کشف دنیای مجازی با متا کوئست: حالا بازی‌های ویدیویی واقعاً زنده هستند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow