کپسول استارلاینر بوئینگ به زودی به زمین باز می‌گردد

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرده است که کپسول فضایی استارلاینر ساخت شرکت بوئینگ، پس از مدتی اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، به زودی به زمین بازخواهد گشت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این کپسول در روز جمعه، ششم سپتامبر، از ایستگاه فضایی جدا شده و در ساعات اولیه روز بعد در پایگاه فضایی وایت سندز نیومکزیکو […] منبع خبر کپسول استارلاینر بوئینگ به زودی به زمین باز می‌گردد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:59
 0  2
کپسول استارلاینر بوئینگ به زودی به زمین باز می‌گردد

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرده است که کپسول فضایی استارلاینر ساخت شرکت بوئینگ، پس از مدتی اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، به زودی به زمین بازخواهد گشت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این کپسول در روز جمعه، ششم سپتامبر، از ایستگاه فضایی جدا شده و در ساعات اولیه روز بعد در پایگاه فضایی وایت سندز نیومکزیکو فرود خواهد آمد.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، ماموریت سرنشین‌دار استارلاینر که با هدف ارزیابی قابلیت‌های این کپسول فضایی برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد، با چالش‌هایی همراه بوده است. در طول این ماموریت، کپسول استارلاینر با مشکلاتی از جمله نشت هلیوم و از کار افتادن برخی از راننده‌های کنترل واکنش مواجه شد. به همین دلیل، ناسا تصمیم گرفت مدت زمان اقامت فضانوردان در ایستگاه فضایی را افزایش دهد تا بتواند علل این مشکلات را به طور دقیق بررسی کند.

با توجه به مشکلات فنی پیش‌آمده در کپسول استارلاینر، ناسا تصمیم گرفته است که فضانوردان این ماموریت، یعنی سونی ویلیامز و بوچ ویلور، با استفاده از کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس به زمین بازگردند. این تصمیم با هدف تضمین ایمنی فضانوردان اتخاذ شده است. کپسول دراگون که قرار است در ماه سپتامبر با ماموریت Crew-9 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود، برای حمل فضانوردان استارلاینر به زمین آماده‌سازی خواهد شد.

با توجه به تغییرات ایجاد شده در برنامه ماموریت، کپسول استارلاینر بدون سرنشین به زمین باز خواهد گشت. مهندسان ناسا و بوئینگ از داده‌های جمع‌آوری شده در طول این ماموریت برای بررسی دقیق مشکلات فنی و بهبود عملکرد کپسول در ماموریت‌های آتی استفاده خواهند کرد. ماموریت استارلاینر گامی مهم در جهت توسعه فناوری‌های فضایی و ایجاد قابلیت‌های جدید برای سفرهای فضایی انسان است. با وجود چالش‌هایی که در این ماموریت رخ داده است، اطلاعات به دست آمده از آن می‌تواند به بهبود طراحی و عملکرد نسل‌های آینده فضاپیماها کمک کند.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر کپسول استارلاینر بوئینگ به زودی به زمین باز می‌گردد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow