گزارش جدید IDC: سلطه هواوی بر بازار جهانی پوشیدنی های هوشمند و رتبه سوم اپل
بر اساس تازهترین گزارش منتشر شده از سوی IDC چین، غول فناوری چینی، هواوی، در سه ماهه اول سال جاری میلادی (ژانویه تا مارس 2025)، موفق شد با اقتدار جایگاه نخست بازار جهانی پوشیدنی های هوشمند را به خود اختصاص دهد. این شرکت توانست با عرضه چشمگیر 10 میلیون دستگاه، سهم قابل توجه 21.9 درصدی […]

بر اساس تازهترین گزارش منتشر شده از سوی IDC چین، غول فناوری چینی، هواوی، در سه ماهه اول سال جاری میلادی (ژانویه تا مارس 2025)، موفق شد با اقتدار جایگاه نخست بازار جهانی پوشیدنی های هوشمند را به خود اختصاص دهد. این شرکت توانست با عرضه چشمگیر 10 میلیون دستگاه، سهم قابل توجه 21.9 درصدی از کل بازار را از آن خود کند که نشان دهنده عملکرد فوقالعاده آن است.
نکته حائز اهمیت این است که این آمار، رشد شگفتانگیز 42.4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به نمایش میگذارد. در سه ماهه اول سال گذشته، هواوی حدود 7 میلیون دستگاه روانه بازار کرده بود و سهم 17 درصدی از این بازار را در اختیار داشت. این رشد قابل توجه، نشان دهنده استراتژیهای موفق هواوی در جذب مشتریان و نوآوری در محصولات پوشیدنی است. با دیجی رو همراه باشید.
شیائومی و اپل در جایگاههای بعدی: رقابت تنگاتنگ در بازار پوشیدنی ها
پس از هواوی، شرکت چینی شیائومی در رتبه دوم این رقابت تنگاتنگ قرار گرفته است. شیائومی موفق شد با عرضه 8.7 میلیون دستگاه پوشیدنی، 19 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. این شرکت نیز شاهد رشد چشمگیری بوده و با افزایش 42.6 درصدی نسبت به سال گذشته، بیشترین رشد سال به سال را در میان بازیگران اصلی این بازار به ثبت رسانده است. در سه ماهه اول سال گذشته، شیائومی 6.1 میلیون دستگاه روانه بازار کرده بود و سهم 14.7 درصدی از بازار را در اختیار داشت. این عملکرد درخشان نشان دهنده محبوبیت فزاینده محصولات شیائومی و گسترش نفوذ آن در بازارهای جهانی است.
در ادامه، شرکت اپل، با وجود سابقه درخشان در نوآوری، در رتبه سوم بازار جهانی پوشیدنی های هوشمند جای گرفته است. اپل در این دوره زمانی 7 میلیون دستگاه پوشیدنی را عرضه کرده و سهم 15.5 درصدی از کل بازار را به خود اختصاص داده است. این شرکت نیز رشد قابل قبولی را تجربه کرده و نسبت به عملکرد خود در سه ماهه اول سال 2024 که 5.1 میلیون دستگاه و 12.5 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت، 37.2 درصد افزایش یافته است. هر چند اپل در مقایسه با هواوی و شیائومی جایگاه پایینتری دارد، اما همچنان یکی از بازیگران کلیدی و تأثیرگذار در این صنعت محسوب میشود.
وضعیت سامسونگ: تنها شرکت با کاهش فروش در میان بزرگان
در نهایت، شرکت کرهای سامسونگ در جایگاه چهارم این رتبهبندی قرار دارد. سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری 3.4 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه کرده و سهم 7.5 درصدی از کل بازار را به دست آورده است. نکته نگران کننده برای سامسونگ این است که فروش آن با کاهش 5.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. در سه ماهه اول سال گذشته، سامسونگ موفق به عرضه 3.6 میلیون دستگاه شده بود و سهم 8.8 درصدی از بازار را در اختیار داشت. این کاهش فروش میتواند زنگ خطری برای سامسونگ باشد و نیاز به بازنگری در استراتژیهای تولید و بازاریابی محصولات پوشیدنی خود را بیش از پیش نمایان سازد تا بتواند در رقابت فشرده این بازار، جایگاه خود را حفظ کرده و ارتقاء دهد.
با نگاهی به جایگاه پنجم در این رتبهبندی، شرکت گارمین (Garmin) موفق شده است با عرضه 2.1 میلیون دستگاه پوشیدنی، سهم 4.7 درصدی از کل بازار را به خود اختصاص دهد. این شرکت نیز شاهد رشد قابل توجهی بوده و نسبت به سال گذشته، عملکرد خود را 29.5 درصد بهبود بخشیده است. در مدت مشابه سال قبل، گارمین 1.6 میلیون دستگاه روانه بازار کرده بود و سهم 4 درصدی از بازار را در اختیار داشت. این رشد پایدار نشان دهنده توانایی گارمین در حفظ جایگاه خود در بازار رقابتی پوشیدنی های هوشمند و جذب مشتریان وفادار است.
نمای کلی بازار جهانی پوشیدنی ها: افزایش چشمگیر عرضه و سهم ساعتهای هوشمند
در مجموع، بازار جهانی پوشیدنی های هوشمند در سه ماهه اول سال جاری میلادی، شاهد عرضه 45.6 میلیون دستگاه بوده است که این آمار نشان دهنده رشد 10.5 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال 2024 است؛ در آن دوره زمانی، تعداد کل دستگاههای عرضه شده 41.2 میلیون واحد بود. از این میزان، سهم عمدهای به ساعتهای هوشمند اختصاص دارد که با 34.81 میلیون دستگاه، بخش قابل توجهی از بازار را در بر میگیرد. در مقابل، دستبندهای هوشمند با 10.76 میلیون دستگاه عرضه شده، جایگاه بعدی را به خود اختصاص دادهاند. این جدول آماری نشان دهنده تمایل فزاینده مصرفکنندگان به ساعتهای هوشمند با قابلیتهای پیشرفتهتر است.
بازار چین: موتور محرک رشد جهانی و تأثیر یارانههای دولتی
از میان 45.6 میلیون دستگاه پوشیدنی عرضه شده در سطح جهان، سهم قابل توجه 17.62 میلیون دستگاه، به تنهایی مربوط به بازار چین است. این آمار نشان دهنده رشد چشمگیر 37.6 درصدی بازار چین نسبت به سال گذشته است که آن را به یکی از مهمترین محرکهای رشد بازار جهانی تبدیل کرده است. در بازار ساعتهای هوشمند چین، 11.4 میلیون دستگاه عرضه شده که نسبت به سال قبل 25.3 درصد رشد داشته است. در بخش دستبندهای هوشمند چین نیز 6.21 میلیون دستگاه روانه بازار شده که با رشد حیرتانگیز 67.9 درصدی همراه بوده است.
این رشد بیسابقه در بازار چین عمدتاً ناشی از طرح یارانه ملی است که توسط دولت چین اجرا شده است. این طرح دولتی با هدف حمایت از مصرفکنندگان و ترویج استفاده از فناوریهای پوشیدنی، نقش حیاتی در افزایش تقاضا و رشد بازار ایفا میکند. پیشبینی میشود که این سیاستها همچنان به رونق بازار دستگاههای پوشیدنی در این کشور ادامه دهند. IDC نیز در گزارش خود پیشبینی کرده است که تعداد کل دستگاههای پوشیدنی عرضه شده در چین در سال 2025، 36.9 درصد بیشتر از سال 2024 خواهد بود که نشان دهنده چشمانداز روشن و رشد پایدار این بازار در آینده نزدیک است. این یارانهها به طور مستقیم بر قدرت خرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارند و آنها را به خرید دستگاههای پوشیدنی جدید ترغیب میکنند، که به نوبه خود منجر به افزایش حجم فروش و گسترش بازار میشود.
واکنش شما چیست؟






