گلکسی S24 FE سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ از گلکسی S۲۴ FE با نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی، باتری بزرگ‌تر و تمرکز بر بهبود عملکرد رونمایی کرد. امسال هیچ تنوع منطقه‌ای در چیپست‌ها وجود نخواهد داشت؛ گلکسی S۲۴ FE با چیپست Exynos ۲۴۰۰e عرضه می‌شود. اگرچه سامسونگ جزئیات دقیق را مشخص نکرده است، اما به نظر می‌رسد که هسته اصلی Cortex-X4 با سرعت …

۰۷ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
گلکسی S24 FE سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ از گلکسی S۲۴ FE با نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی، باتری بزرگ‌تر و تمرکز بر بهبود عملکرد رونمایی کرد.

امسال هیچ تنوع منطقه‌ای در چیپست‌ها وجود نخواهد داشت؛ گلکسی S۲۴ FE با چیپست Exynos ۲۴۰۰e عرضه می‌شود. اگرچه سامسونگ جزئیات دقیق را مشخص نکرده است، اما به نظر می‌رسد که هسته اصلی Cortex-X4 با سرعت کلاک پایین‌تری کار می‌کند.

این ممکن است بر عملکرد اوج تأثیر بگذارد، اما عملکرد مداوم با استفاده از اتاق بخار جدید که ۱.۱ برابر بزرگتر از نسل قبلی است، بهبود یافته است. از آنجا که Exynos ۲۳۰۰ وجود نداشت، S۲۳ FE سال گذشته مجبور به استفاده از ترکیبی از Exynos ۲۲۰۰ و Snapdragon ۸ Gen ۱ (هر دو چیپست از سال ۲۰۲۲) شد. ارتقاء عملکرد از S۲۳ FE به S۲۴ FE باید بسیار چشمگیر باشد.

سامسونگ این گوشی را تنها با ۸ گیگابایت رم تجهیز کرده است – این میزان با نسخه استاندارد گلکسی S۲۴ یکسان است. نسخه‌هایی با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت وجود خواهد داشت. ظرفیت رم تأثیری بر توانایی اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI نخواهد داشت؛ جزئیات بیشتری درباره AI در ادامه ذکر می‌شود.

گلکسی S۲۴ FE دارای یک نمایشگر ۶.۷ اینچی است که ۰.۳ اینچ بزرگتر از نسل قبلی خود است. این آن را در همان اندازه قطری S۲۴+ قرار می‌دهد، اما این پنل OLED با رزولوشن FHD+ به جای QHD+ LTPO است. با این حال، سری FE به عنوان جایگزین ارزان‌تر برای مدل پلاس باقی می‌ماند (جزئیات قیمت در ادامه خواهد آمد). این نمایشگر قابلیت نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یا ۶۰ هرتز را دارد و دارای ویژگی Vision Booster برای روزهای آفتابی و روشن است.

دوربین

سامسونگ موتور ProVisual را از سری پرچمدار به خط FE آورده است. این موتور شامل Nightography (پردازشگر AI ISP که عکس‌های کم‌نور را بهبود می‌بخشد) و موتور آگاه به اشیا است که رنگ‌ها را در Super HDR بهینه‌سازی می‌کند. همچنین سیستم دوربین ۲x زوم با کیفیت اپتیکال ارائه می‌دهد.

این قابلیت‌ها از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (f/۱.۸) نشأت می‌گیرد. یک مرحله زوم بیشتر از ماژول تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی (f/۲.۴) با زوم ۳x در دسترس است یا می‌توانید با لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه ۱۲۳ درجه (f/۲.۲) تصاویر وسیع‌تری ثبت کنید. دوربین سلفی دارای سنسور ۱۰ مگاپیکسلی است. به نظر می‌رسد که سخت‌افزار مشابه سال گذشته است، اما این بار با قدرت پردازش بیشتر و موتور ProVisual بهبود یافته است.

ظرفیت باتری این گوشی نیز حالا به ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است (+۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت نسبت به S۲۳ FE). البته سرعت شارژ تغییر نکرده است، یعنی شارژ ۲۵ وات سیمی (۰ تا ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه) و ۱۵ وات بی‌سیم.

ابعاد گلکسی S۲۴ FE برابر با ۱۶۲.۰ × ۷۷.۳ × ۸.۰ میلی‌متر است و وزن آن ۲۱۳ گرم است. این مدل ۴ میلی‌متر بلندتر، کمتر از یک میلی‌متر عریض‌تر و کمی نازک‌تر از S۲۳ FE است. همچنین ۴ گرم به وزن آن اضافه شده است. گلکسی S۲۴+ باریک‌تر است، زیرا حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تری دارد و ۱۷ گرم سبک‌تر است، در حالی که باتری آن ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتری دارد.

اتصال‌ها شامل ۵G، Wi-Fi ۶E (802.11ax) و بلوتوث ۵.۳ می‌شوند. مانند قبل، بدنه دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است (تا عمق ۱.۵ متر و مدت ۳۰ دقیقه زیر آب).

سیستم عامل و قابلیت‌ها

گلکسی S۲۴ FE با اندروید ۱۴ و OneUI ۶.۱ به صورت پیش‌فرض عرضه می‌شود (زمان‌بندی مناسبی نیست، زیرا اندروید ۱۵ در راه است). خبر خوب این است که سری FE به مانند پرچمداران پشتیبانی می‌شود و در طول ۷ نسل سیستم‌عامل آپدیت دریافت خواهد کرد و ۷ سال وصله‌های امنیتی دریافت می‌کند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی شامل گزینه‌های معمول هوش مصنوعی Galaxy است. Circle to Search راهی مناسب برای جستجو در گوگل است (با فشار طولانی دکمه هوم و دایره کشیدن بر روی چیزی که به آن علاقه دارید). Live Translate یک ترجمه صوتی برای تماس‌ها است که اکنون در برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌شود. Interpreter زمانی استفاده می‌شود که به ترجمه در مکالمات حضوری نیاز دارید. Composer قابلیتی در صفحه‌کلید سامسونگ است که می‌تواند بر اساس چند کلمه کلیدی برای شما ایمیل یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی بنویسد. Note Assist خودکارسازی قالب‌بندی یادداشت‌ها، رونویسی و خلاصه‌سازی ضبط‌های صوتی را انجام می‌دهد و می‌تواند فایل‌های PDF را ترجمه کند.

پیش‌فروش گلکسی S۲۴ FE از امروز آغاز می‌شود و از ۳ اکتبر در دسترس خواهد بود. قیمت مدل پایه ۶۵۰ دلار است. لازم به ذکر است که گزینه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی در برخی مناطق در دسترس نیست.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow