گوشی «ریلمی P2 پرو» و تبلت «ریلمی پد 2 لایت» رونمایی شدند

ریلمی به تازگی از دو محصول جدید خود در بازار هند رونمایی کرده است: گوشی هوشمند ریلمی P2 پرو و تبلت اقتصادی ریلمی پد 2 لایت. این محصولات با ویژگی‌های جذاب و قیمتی رقابتی معرفی شده‌اند که می‌توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند. در این مقاله از دیجی رو به بررسی ویژگی‌های کلیدی […]

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  4
گوشی «ریلمی P2 پرو» و تبلت «ریلمی پد 2 لایت» رونمایی شدند

ریلمی به تازگی از دو محصول جدید خود در بازار هند رونمایی کرده است: گوشی هوشمند ریلمی P2 پرو و تبلت اقتصادی ریلمی پد 2 لایت. این محصولات با ویژگی‌های جذاب و قیمتی رقابتی معرفی شده‌اند که می‌توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند. در این مقاله از دیجی رو به بررسی ویژگی‌های کلیدی هر دو دستگاه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ریلمی P2 پرو: گوشی هوشمند با صفحه نمایش OLED منحنی و دوربین 50 مگاپیکسلی

ریلمی P2 پرو به عنوان یکی از جدیدترین اعضای سری P ریلمی، با طراحی و مشخصات فنی برجسته‌ای روانه بازار شده است. این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی اولد منحنی با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد که نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی دارد. این صفحه نمایش با شیشه مقاوم کورنینگ گوریلا گلس 7i محافظت می‌شود و حداکثر روشنایی 2000 نیت را ارائه می‌دهد که آن را به یکی از روشن‌ترین و مقاوم‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار تبدیل کرده است.

ریلمی P2 پرو

در قسمت جلویی این گوشی یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده که برای ثبت تصاویر باکیفیت و تماس‌های ویدیویی به کار می‌رود. این دوربین درون یک حفره کوچک در صفحه نمایش قرار گرفته و طراحی یکپارچه‌ای با آن ایجاد کرده است.

طراحی و ساخت

ریلمی P2 پرو در دو رنگ جذاب «سبز و خاکستری عرضه می‌شود. این گوشی دارای طراحی بیوویژن است که با تابش نور، الگوهای خاصی روی سطح آن ظاهر می‌شود و ظاهری منحصر‌ به فرد به دستگاه می‌بخشد. همچنین، بدنه گوشی به واسطه کسب استاندارد IP65 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و فریم میانی آن با طراحی ضربه‌گیر ساخته شده تا در برابر سقوط و ضربه‌های مختلف مقاومت بیشتری داشته باشد.

ریلمی P2 پرو

سیستم دوربین قدرتمند

در پشت گوشی ریلمی P2 پرو یک جزیره دوربین مربعی شکل قرار دارد که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور سونی LYT-600 در آن جای گرفته است. این سنسور با اندازه 1/1.95 اینچ و قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) به کاربران امکان می‌دهد تصاویر با وضوح و دقت بالا را ثبت کنند. در کنار دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل 16 میلی متر قرار دارد که برای عکاسی با زاویه دید گسترده به کار می‌رود. همچنین، دو بریدگی دیگر در این ماژول وجود دارد که یکی برای فلاش LED و دیگری کاربرد خاصی نداشته و بیشتر جنبه تزئینی دارد.

عملکرد و قدرت پردازش

ریلمی P2 پرو با تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 روانه بازار شده است که یکی از تراشه‌های میان‌رده قدرتمند و جدید کوالکام محسوب می‌شود. این تراشه در کنار 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی به کاربران امکان اجرای سریع برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را می‌دهد. همچنین، سیستم خنک کننده‌ای با محفظه بخار 4500 میلی متری برای کنترل دما در زمان استفاده‌های سنگین تعبیه شده است.

ریلمی P2 پرو

باتری و شارژ

ریلمی P2 پرو از یک باتری 5200 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 80 واتی SuperVOOC می‌تواند تنها در 19 دقیقه باتری گوشی را از 0 تا 50 درصد شارژ کند. این ویژگی یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی در مقایسه با رقبای خود در بازار است.

نرم‌افزار و به‌روزرسانی‌ها

گوشی ریلمی P2 پرو با رابط کاربری Realme UI 5.0 مبتنی بر اندروید 14 عرضه می‌شود. ریلمی همچنین وعده داده است که دو به‌روزرسانی بزرگ اندروید و سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این گوشی منتشر خواهد کرد. این مسئله باعث می‌شود که کاربران تا چند سال بدون نگرانی از لحاظ نرم افزاری از این دستگاه بهره ببرند.

ریلمی P2 پرو

قیمت و زمان عرضه

ریلمی P2 پرو در سه نسخه با ترکیب‌های مختلف رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود. نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 21,999 روپیه (معادل 260 دلار) به فروش می‌رسد. نسخه‌های بالاتر با 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب با قیمت‌های 24,999 و 27,999 روپیه (300 و 330 دلار) عرضه خواهند شد. فروش اولیه این گوشی از 17 سپتامبر (27 شهريور) در فروشگاه آنلاین ریلمی و خرده‌فروشی‌های معتبر آغاز خواهد شد.

ریلمی پد 2 لایت: تبلتی اقتصادی با ویژگی‌های مناسب

در کنار گوشی هوشمند ریلمی P2 پرو، ریلمی همچنین از تبلت اقتصادی خود به نام ریلمی پد 2 لایت رونمایی کرد. این تبلت با ویژگی‌های مناسبی عرضه شده و برای کاربرانی که به دنبال یک دستگاه اقتصادی و کاربردی هستند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

صفحه نمایش و طراحی

ریلمی پد 2 لایت به یک صفحه نمایش 10.95 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز شده است که نرخ تازه‌سازی 90 هرتز را ارائه می‌دهد. این تبلت همچنین دارای چهار بلندگو با فناوری صوتی OReality است که تجربه شنیداری مناسبی را به کاربران ارائه می‌دهد. در بخش پشتی تبلت نیز از طراحی دو رنگ با پوشش چرم مصنوعی (چرم وگان) استفاده شده است که ظاهر لوکسی به دستگاه می‌بخشد.

ریلمی پد 2 لایت

سخت افزار و عملکرد

این تبلت از پردازنده مدیاتک هلیو G99 بهره می‌برد که به همراه 4 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، عملکرد روان و قابل قبول را برای کارهای روزمره و اجرای برنامه‌های معمولی فراهم می‌کند. همچنین امکان افزایش حافظه از طریق کارت حافظه میکرو اس دی نیز وجود دارد.

دوربین و باتری

در بخش دوربین، ریلمی پد 2 لایت دارای یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلو است که برای مکالمات ویدیویی و عکس‌برداری مناسب هستند. این تبلت از یک باتری قدرتمند 8300 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 15 واتی بهره می‌برد که برای استفاده‌های طولانی مدت کافی است.

ریلمی پد 2 لایت

قیمت و زمان عرضه

ریلمی پد 2 لایت در دو رنگ «خاکستری فضایی» و «بنفش سحابی» عرضه می‌شود. نسخه پایه این تبلت با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 14,999 روپیه (180 دلار) و نسخه‌ای با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 16,999 روپیه (200 دلار) در دسترس خواهد بود. تاریخ دقیق فروش این تبلت به زودی اعلام خواهد شد.

جمع‌بندی

ریلمی با معرفی گوشی هوشمند P2 پرو و تبلت پد 2 لایت، نشان داده است که به دنبال ارائه محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه برای کاربران خود است. گوشی P2 پرو با طراحی زیبا، دوربین قدرتمند، و عملکرد پردازشی بالا، یکی از گزینه‌های مناسب برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی هوشمند رده‌بالا هستند و در عین حال نمی‌خواهند هزینه زیادی متحمل شوند. در مقابل، تبلت پد 2 لایت با قیمت اقتصادی و ویژگی‌های مناسب، گزینه‌ای عالی برای کاربرانی است که به دنبال یک تبلت کاربردی برای استفاده‌های روزمره هستند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow