گوگل برای فروش بیشتر پیکسل 9، اینفلوئنسرها را تحت فشار گذاشت

گوگل تهدید کرد که اگر اینفلوئنسرهای حوزه فناوری، گوشی پیکسل 9 را در بررسی های خود مورد تعریف و تمجید قرار ندهند با آن‌ها برخورد خواهد کرد! سال‌هاست که دنیای بررسی فناوری پر از معاملات مبهم بین شرکت‌ها و اینفلوئنسرها بوده است اما به نظر می‌رسد گوگل سرانجام با پیکسل 9 خط قرمز را رد […] منبع خبر گوگل برای فروش بیشتر پیکسل 9، اینفلوئنسرها را تحت فشار گذاشت پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  3
گوگل برای فروش بیشتر پیکسل 9، اینفلوئنسرها را تحت فشار گذاشت

گوگل تهدید کرد که اگر اینفلوئنسرهای حوزه فناوری، گوشی پیکسل 9 را در بررسی های خود مورد تعریف و تمجید قرار ندهند با آن‌ها برخورد خواهد کرد!

سال‌هاست که دنیای بررسی فناوری پر از معاملات مبهم بین شرکت‌ها و اینفلوئنسرها بوده است اما به نظر می‌رسد گوگل سرانجام با پیکسل 9 خط قرمز را رد کرده است. برنامه دعوت‌فقط تیم پیکسل این شرکت که محصولات پیکسل را قبل از عرضه عمومی به اینفلوئنسرها ارائه می‌کند تصریح کرد که شرکت‌کنندگان در این برنامه مجاز به نمایش محصولات پیکسل در کنار رقبای آن نیستند و کسانی که ترجیح خود را برای تلفن‌های رقیب نشان دهند خطر اخراج از برنامه را داشتند. برای کسانی که امیدوار بودند وارد دنیای بررسی‌های فناوری شوند شرایط جدید به معنای انتخاب بین حفظ دسترسی یا حفظ صداقت آن‌ها بود.

به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه فناوری تکنا، اسکرین‌شات‌هایی از بند این توافقنامه تیم پیکسل به بیرون درز کرده است که اینفلوئنسرهای مختلف شب گذشته در ایکس و تردز منتشر کردند . این توافقنامه به شرکت‌کنندگان می‌گوید که انتظار می‌رود دستگاه گوگل پیکسل را به جای هر دستگاه تلفن همراه رقیب به نمایش بگذارند. همچنین خاطرنشان می‌کند که اگر به نظر برسد که برندهای دیگر نسبت به پیکسل ترجیح داده می‌شوند باید رابطه بین برند و سازنده را قطع کنیم. لینک به فرم ظاهرا از آن زمان بسته شده است.

هنگامی که از کیلا گایر مدیر ارتباطات گوگل سوال شد او به خبرگزاری ها گفت که تیم پیکسل یک برنامه متمایز و جدا از برنامه‌های بررسی مطبوعاتی و سازنده ما است. هدف از تیم پیکسل رساندن دستگاه‌های پیکسل به دست سازندگان محتوا نه مطبوعات و منتقدان فناوری است. ما با این زبان جدید که دیروز در فرم تیم پیکسل ظاهر شد اشتباه کردیم و حذف شده است.

این شرایط مطمئنا باعث سردرگمی آنلاین شد زیرا برخی تصور می‌کردند که چنین شرایطی برای همه بازبینان محصول اعمال می‌شود. با این حال اینطور نیست.

پس تیم پیکسل دقیقا چیست؟ به طور رسمی این برنامه‌ای است که توسط آژانس روابط عمومی هزار سر اداره می‌شود و واحدهای اولیه را به اینفلوئنسرها و طرفداران پر و پا قرص برای ایجاد علاقه به عنوان سفیران برند ارائه می‌دهد. در حالی که گوگل با هزار سر همکاری می‌کند اما این برنامه را مستقیما اجرا نمی‌کند و تفاوت‌های مشخصی با برنامه بررسی سنتی دارد. به عنوان مثال روزنامه‌نگاران و اینفلوئنسرهای برنامه رسمی بررسی اغلب قبل یا در طول یک رویداد تحت توجیه قرار می‌گیرند و محصولات به آن‌ها داده می‌شود. شرکت‌کنندگان تیم پیکسل دستگاه‌ها را کمی پس از عرضه اما قبل از عموم دریافت می‌کنند که همه این‌ها در ازای پوشش رسانه‌های اجتماعی است. برای سازندگان کوچک این می‌تواند یک مزیت بزرگ از نظر دسترسی باشد.

آدام متلاک سازنده‌ای که فناوری را در کانال یوتیوب تک اودیسی خود بررسی می‌کند می‌گوید من بیش از پنج سال پیش به این برنامه پیوستم زیرا راه خوبی برای دریافت تلفن نسبتا زود یا به موقع بود که در دنیای بررسی‌ها بزرگ است. متلاک می‌گوید قبلا هیچ الزامی وجود نداشت جز استفاده از هشتگ‌های تیم پیکسل یا هدیه از گوگل برای رعایت الزامات افشای FTC. متلاک و دیگران تیم پیکسل را به عنوان وسیله‌ای برای رشد کانال‌های خود یا مسیری برای تبدیل شدن به بازبینان و روزنامه‌نگاران آینده دیدند اما شرایط جدید تیم پیکسل به نظر می‌رسد به شیوه‌ای جدید تهاجمی باشد که بسیاری آن را ناخوشایند می‌دانند – به خصوص از آنجایی که رویکرد گوگل برای تعریف مطبوعات، بازبین فناوری و سازنده محتوا خودسرانه به نظر می‌رسد.

مارکز براونلی یوتیوبر معروف فناوری در ایکس پستی منتشر کرد و توضیح داد که او بخشی از برنامه تیم پیکسل نبوده و تحت این شرایط نبوده است. برای افراد گروه دوم این شرط جدید تهدیدی برای صداقت و معیشت آن‌ها است. متلاک می‌گوید که از آن زمان به دلیل شرایط جدید از برنامه تیم پیکسل خارج شده است.

یوتیوبر کوین نتر که کانال تکنیک نینجا را اداره می‌کند نیز می‌گوید این بند او را به ترک برنامه تیم پیکسل واداشته است. او می‌گوید به عنوان کسی که برای امرار معاش فناوری را بررسی می‌کند با بسیاری از برندها کار می‌کند. محدود شدن به استفاده از یک محصول برای من کار نمی‌کند و چیزی نیست که بخواهم در آن شرکت کنم.

نتر تاکید می‌کند که قبلا چنین شرطی را در نظرسنجی‌های تیم پیکسل ندیده است. او می‌گوید معمولا این نظرسنجی علاقه یک سازنده را به موضوعات مختلف مانند ورزش یا مد برای شناسایی زمینه‌های همکاری سنجش می‌کند. او می‌گوید در گذشته به نمایندگان تیم پیکسل واضح کرده است که خارج از یک پست اجباری دستگاه را به صورت عادی بررسی خواهد کرد. نتر همچنین می‌گوید این شرط انحصاری غیرمعمول است. معمولا زمانی که برندها از سازندگان یا سفیران برند انحصار می‌خواهند به آن‌ها پرداخت می‌کنند قوانین افشای واضح دارند و محدودیت زمانی دارند.

 

منبع خبر گوگل برای فروش بیشتر پیکسل 9، اینفلوئنسرها را تحت فشار گذاشت پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow