گوگل داکز قابلیت جدیدی برای سازماندهی اسناد معرفی کرد

گوگل داکز با اضافه‌کردن قابلیت «تب‌ها»، گامی بزرگ در جهت سازماندهی اسناد برداشته است. با ایجاد تب‌های مختلف در یک سند، حالا می‌توان ساختار پیچیده‌تری به آن‌ها داد. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل داکز در به‌روزرسانی جدید خود، قابلیتی به نام «تب‌ها» را معرفی کرده است تا کاربران اسناد خود را بهتر سازماندهی کنند. این ویژگی جدید […] نوشته گوگل داکز قابلیت جدیدی برای سازماندهی اسناد معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۸ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  4
گوگل داکز قابلیت جدیدی برای سازماندهی اسناد معرفی کرد

گوگل داکز با اضافه‌کردن قابلیت «تب‌ها»، گامی بزرگ در جهت سازماندهی اسناد برداشته است. با ایجاد تب‌های مختلف در یک سند، حالا می‌توان ساختار پیچیده‌تری به آن‌ها داد.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل داکز در به‌روزرسانی جدید خود، قابلیتی به نام «تب‌ها» را معرفی کرده است تا کاربران اسناد خود را بهتر سازماندهی کنند. این ویژگی جدید که در نسخه تحت‌وب Google Docs در‌دسترس است، هم برای نویسندگان و هم برای افرادی که سند را مطالعه می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. قابلیت یادشده تا حدودی برپایه ویژگی قبلی «نمایش طرح کلی سند» طراحی شده است که اکنون با نام «نمایش تب‌ها و طرح کلی‌ها» شناخته می‌شود.

با استفاده از تب‌ها کاربران می‌توانند به شما نشان دهند که ساختار سندتان چقدر منظم و مرتب است. همچنین با استفاده از تب‌های مختلف، می‌توانید به‌راحتی در بخش Docs جابه‌جا شوید و بخش مدنظرتان را پیدا کنید.

Google Docs با اضافه کردن قابلیت "تب‌ها"، گامی بزرگ در جهت بهبود تجربه کاربری برداشته است

به‌طور پیش‌فرض، اسناد جدید در گوگل داکز با تبی به نام «تب ۱» آغاز می‌شوند. کاربران می‌توانند با استفاده از پنل کناری، تب‌های جدیدی به سند اضافه کنند. این ویژگی مشابه داشتن چندین ورک‌شیت در یک فایل اسپردشیت است و به کاربران اجازه می‌دهد تا ساختار سند پیچیده‌تری ایجاد کنند.

امکان سازماندهی مجدد تب‌ها در گوگل داکز از‌طریق کشیدن و رها‌کردن وجود دارد. همچنین پشتیبانی از حداکثر سه سطح زیرتب، به کاربران اجازه می‌دهد تا سلسله‌مراتب اطلاعات را به‌صورت دقیق‌تری سازماندهی کنند. علاوه‌براین، امکان تکثیر و تغییر نام تب‌ها با استفاده از ایموجی فراهم شده است.

9to5google می‌نویسد که یکی از قابلیت‌های جالب این ویژگی امکان ایجاد لینک مستقیم به هر‌یک از این تب‌ها است. این یعنی می‌توانید به‌طور مستقیم به بخش مدنظر در سند خود یا سند دیگران بروید. همچنین، وقتی سندی با چند تب ایجاد می‌کنید یا سندی جدید می‌سازید، پنل کناری به‌طور خودکار باز می‌شود تا بتوانید به‌راحتی تب‌های خود را مدیریت کنید.

قابلیت جدید تب‌ها در گوگل داکز برای سازماندهی اسناد به‌زودی برای همه کاربران در‌دسترس قرار می‌گیرد. چه از حساب گوگل شخصی خود استفاده کنید، چه از حساب گوگل ورک‌اسپیس، می‌توانید از این ویژگی جدید برای سازماندهی بهتر اسناد خود بهره ببرید.

نوشته گوگل داکز قابلیت جدیدی برای سازماندهی اسناد معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow