گوگل لنز با قابلیت جست‌وجوی صوتی روی ویدئو هوشمندتر می‌شود

گوگل لنز در به‌روزرسانی جدیدش به کاربران اجازه می‌دهد تا برای افزودن زمینه صوتی به جست‌وجوهای خود، ویدئو ضبط و اطلاعات بیشتری به جست‌وجوی خود اضافه و نتایج دقیق‌تری دریافت کنند. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در آوریل ۲۰۲۲، قابلیت جست‌وجوی چندگانه (Multisearch) را به گوگل لنز اضافه و این قابلیت را در فوریه‌ی ۲۰۲۳ برای کاربران... نوشته گوگل لنز با قابلیت جست‌وجوی صوتی روی ویدئو هوشمندتر می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
گوگل لنز با قابلیت جست‌وجوی صوتی روی ویدئو هوشمندتر می‌شود

گوگل لنز در به‌روزرسانی جدیدش به کاربران اجازه می‌دهد تا برای افزودن زمینه صوتی به جست‌وجوهای خود، ویدئو ضبط و اطلاعات بیشتری به جست‌وجوی خود اضافه و نتایج دقیق‌تری دریافت کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در آوریل ۲۰۲۲، قابلیت جست‌وجوی چندگانه (Multisearch) را به گوگل لنز اضافه و این قابلیت را در فوریه‌ی ۲۰۲۳ برای کاربران سراسر جهان منتشر کرد. جست‌وجوی چندگانه امکان افزودن پرس‌و‌جوی تکمیلی به جست‌وجوی اولیه برای دقیق‌تر‌کردن نتایج را فراهم می‌کند.

بااین‌حال، فرایند افزودن متن همواره پیچیده بوده است؛ زیرا تنها پس از انجام جست‌وجو با گوگل لنز، می‌توانستید متن را اضافه کنید. گوگل اکنون در حال بهبود قابلیت‌های جست‌وجوی چندگانه‌ی گوگل لنز با ویژگی Speak Now to Ask About This Image است.

هنگام فعال‌سازی گوگل لنز، آیکون جست‌وجو برای جلب توجه کاربر روشن و متحرک می‌شود. ضربه‌زدن روی آن، راهنمای «جست‌وجو با صدا» (Search With Voice) را نمایش می‌دهد و کاربر را از این تغییر آگاه می‌کند.

به‌جای کلیک‌کردن روی تصویر و سپس انجام جست‌وجو، کاربر می‌تواند با فشردن و نگه‌داشتن دکمه‌ی جست‌وجو، ویدئویی با گوگل لنز ضبط و با صدا زمینه‌ی مرتبط را اضافه کند. نتایج جست‌وجو متن اضافه‌شده را در نظر خواهند گرفت.

با گوگل لنز برای افزودن زمینه صوتی به جستجوهای خود، ویدیو ضبط کنید
اندرویدپلیس می‌نویسد که این ویژگی در ماه ژوئن سال جاری در مرحله‌ی توسعه مشاهده شد؛ بنابراین، گوگل آن را سریعاً به‌صورت عمومی منتشر کرده است.

درحال‌حاضر، این ویژگی روی تمام گوشی‌های اندرویدی فعال است که نشان می‌دهد به‌روزرسانی‌ای سمت سرور است. اگر این ویژگی روی گوشی شما فعال نیست، مطمئن شوید که جدیدترین نسخه‌های برنامه گوگل و لنز را روی گوشی خود نصب کرده‌اید.

در یک سال گذشته، گوگل روش‌های نوآورانه‌ای برای آغاز جست‌وجو در اندروید با افزودن زمینه معرفی کرده است. این بهبود در گوگل لنز نیز به این فهرست اضافه می‌شود.

اهالی مانتین‌ویو اخیراً نمای شبکه‌ای مناسبی به لنز اضافه کرده‌اند تا بتوانید به‌راحتی تاریخچه‌ی جست‌وجوی تصویر خود را مرور کنید. همچنین، گزارش شده است که این شرکت در حال افزودن قابلیت Circle to Search به لنز گوگل است.

نوشته گوگل لنز با قابلیت جست‌وجوی صوتی روی ویدئو هوشمندتر می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow