گوگل مشغول کار روی ویژگی مدیریت پنجره‌های اپلیکیشن‌ها در تبلت‌های اندرویدی است

گوگل در حال آزمایش قابلیتی به نام Desktop Windowing برای تبلت‌های اندرویدی است که امکان تغییر اندازه‌ی آزادانه‌ی اپلیکیشن‌ها و مدیریت هم‌زمان چندین اپلیکیشن را فراهم می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل روی قابلیت جدیدی برای تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند که مدیریت هم‌زمان چند اپلیکیشن را ساده‌تر می‌کند. این ویژگی Desktop Windowing نام دارد و در‌حال‌حاضر، به‌‌صورت […] نوشته گوگل مشغول کار روی ویژگی مدیریت پنجره‌های اپلیکیشن‌ها در تبلت‌های اندرویدی است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
گوگل مشغول کار روی ویژگی مدیریت پنجره‌های اپلیکیشن‌ها در تبلت‌های اندرویدی است

گوگل در حال آزمایش قابلیتی به نام Desktop Windowing برای تبلت‌های اندرویدی است که امکان تغییر اندازه‌ی آزادانه‌ی اپلیکیشن‌ها و مدیریت هم‌زمان چندین اپلیکیشن را فراهم می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل روی قابلیت جدیدی برای تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند که مدیریت هم‌زمان چند اپلیکیشن را ساده‌تر می‌کند. این ویژگی Desktop Windowing نام دارد و در‌حال‌حاضر، به‌‌صورت نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده دردسترس است و انتظار می‌رود در آینده برای عموم کاربران منتشر شود.

درحال‌حاضر، پیش‌نمایش ویژگی Desktop Windowing برای توسعه‌دهندگان در‌دسترس است و برای برنامه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، امکان باز‌کردن چندین نمونه از یک اپلیکیشن وجود دارد.

در‌حال‌حاضر، برنامه‌ها در تبلت‌های اندرویدی به‌طور پیش‌فرض به‌صورت تمام‌صفحه باز می‌شوند. هنگامی‌که حالت جدید فعال شود، هر برنامه در یک پنجره با کنترل‌هایی ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا برنامه را جابه‌جا و بزرگ کنید یا ببندید. همچنین نوار‌وظیفه را در پایین صفحه‌نمایش خود با برنامه‌های در حال اجرای خود مشاهده خواهید کرد.

Desktop Windowing شبیه ویژگی Stage Manager آیپد است که به شما امکان می‌دهد تا پنجره‌ها را در صفحه‌نمایش خود یا تقریباً هر سیستم‌عامل دسکتاپی تغییر اندازه دهید و جابه‌جا کنید. سامسونگ سال‌هاست که با ارائه‌ی قابلیت DeX، مدیریت پنجره‌های مشابه دسکتاپ را برای برنامه‌های اندرویدی در گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی فراهم کرده است.

پس از انتشار عمومی ویژگی Desktop Windowing ، کاربران می‌توانند با نگه‌داشتن دکمه بالای یک برنامه، آن را فعال کنند. اگر صفحه‌کلید متصل باشد، می‌توان با استفاده از میان‌بر کلید Meta (ویندوز، Command یا جست‌وجو) + Ctrl + Down حالت دسکتاپ را فعال کرد. برای خروج از این حالت، کافی است تا همه‌ی برنامه‌های فعال را ببندید یا پنجره‌ای را به بالای صفحه بکشید.

گوگل اشاره کرده است حتی اندازه‌ی برنامه‌هایی که به حالت عمودی قفل شده‌اند، می‌توان تغییر دارد. البته ممکن است در‌صورت بهینه‌سازی‌نشدن برخی برنامه‌ها، ظاهر نامناسبی ایجاد کند. با‌این‌حال، گوگل قصد دارد در به‌روزرسانی‌های آینده با مقیاس‌بندی رابط کاربری برنامه‌هایی که اندازه‌شان تغییر‌ناپذیر است، ضمن حفظ ابعاد آن‌ها این مشکل را حل کند.

در‌حال‌حاضر، کاربران می‌توانند به نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در جدیدترین نسخه‌ی بتای دوم اندروید ۱۵ QPR1 برای تبلت‌های پیکسل گوگل دسترسی داشته باشند. هنوز مشخص نیست این ویژگی چه زمانی برای همه‌ی کاربران منتشر می‌شود یا دردسترس پیکسل ۹ پرو فولد گوگل نیز قرار می‌گیرد یا نه.

نوشته گوگل مشغول کار روی ویژگی مدیریت پنجره‌های اپلیکیشن‌ها در تبلت‌های اندرویدی است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow