گوگل پیکسل 9 معرفی شد؛ همان اندازه قبل اما با قدرت بیشتر و دوربین جدیدتر

گوگل امسال به جای اکتبر، عرضه محصولات خود را زودتر و در ماه اوت آغاز کرده و تغییراتی نیز در خط تولید محصولات پیکسل خود اعمال کرده است. مدل استاندارد همچنان در دسترس خریداران خواهد بود، اما اکنون گوگل یک مدل پرو با اندازه‌ای مشابه را معرفی کرده که به نوعی جایگزین مدل قبلی شده […]

۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 11:59
 0  4
گوگل پیکسل 9 معرفی شد؛ همان اندازه قبل اما با قدرت بیشتر و دوربین جدیدتر

گوگل امسال به جای اکتبر، عرضه محصولات خود را زودتر و در ماه اوت آغاز کرده و تغییراتی نیز در خط تولید محصولات پیکسل خود اعمال کرده است. مدل استاندارد همچنان در دسترس خریداران خواهد بود، اما اکنون گوگل یک مدل پرو با اندازه‌ای مشابه را معرفی کرده که به نوعی جایگزین مدل قبلی شده است. در این مطلب از دیجی رو به معرفی ویژگی‌های مدل معمولی پیکسل 9 خواهیم پرداخت و در مطلبی جداگانه دو نسخه پرو و پرو ایکس ال را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گوگل پیکسل 9 دارای یک صفحه نمایش 6.3 اینچی اولد با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. گوگل اسکنر اثر انگشت نوری را حذف کرده و به جای آن از نوع اولتراسونیک که قابل اعتمادتر است، استفاده کرده است. حداکثر روشنایی صفحه نمایش هم به 2700 نیت افزایش یافته است (در مقایسه با 2000 نیت در مدل قبلی).

افزایش جزئی در اندازه صفحه نمایش باعث شده که پیکسل 9 کمی بزرگتر از مدل سال گذشته باشد، اگر چه هنوز هم در زمره گوشی‌های اندرویدی کوچک‌ و جمع‌وجور قرار دارد. در مقایسه با پیکسل 9 پرو جدید، هر دو گوشی دقیقاً یک اندازه هستند (152.8 در 72.0 در 8.5 میلی متر و 198 گرم). اگر به دنبال گوشی بزرگتری هستید، پیکسل 9 پرو ایکس ال یا پیکسل 9 پرو فولد انتخاب‌های مناسبی هستند.

گوگل پیکسل 9

از لحاظ طراحی ظاهری، تفاوت قابل توجه بین مدل استاندارد و پرو در این است که مدل پرو یک لنز دوربین بیشتر از نوع پریسکوپی نیز دارا می‌باشد. پیکسل 9 استاندارد همچنان از ترکیب دوربین دوگانه (عریض و فوق عریض) استفاده می‌کند، اما در زمینه سخت افزار بهبودهایی داشته و از همان سخت افزاری استفاده می‌کند که در دو مدل دیگر استفاده شده است.

دوربین اصلی همانند مدل سال گذشته یک ماژول 50 مگاپیکسلی است که از سنسور 1/1.31 اینچی سامسونگ GNK با پیکسل‌های 1.2 میکرومتری و لنز مجهز به لرزشگیر اپتیکال (OIS) استفاده می‌کند. دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی در قسمت جلوی گوشی تقریباً همانند مدل قبلی است، اما اکنون با لنز فوکوس خودکار ارائه می‌شود.

ماژول فوق عریض ارتقاء قابل توجهی داشته و از سنسور 48 مگاپیکسلی (با لنز 123 درجه) بهره می‌برد که از ماژول 12 مگاپیکسلی سری پیکسل 8 به مراتب بهتر است.

گوگل پیکسل 9

از نظر سخت افزار داخلی، ارتقاء قابل توجهی که شاهد هستیم به قدرت پردازشی دستگاه مربوط می‌شود. پردازنده تنسور G4 شامل یک هسته Cortex-X4، سه هسته A720 و چهار هسته A520 است. همچنین مودم اگزینوس 5400 با کارایی بالاتر به این مجموعه اضافه شده است. چیپ گرافیکی Mali-G715 تغییر خاصی نکرده است و تنها شاهد افزایش جزئی در سرعت کلاک آن هستیم.

یکی از تغییرات مهم دیگر این است که امسال حتی مدل استاندارد پیکسل 9 نیز با 12 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود، که مقدار رم مشابه با مدل پرو در سال گذشته است. این افزایش رم برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی داخل دستگاه بسیار حائز اهمیت است.

همانند سال گذشته، گوگل از گوشی‌های پیکسل خود به مدت 7 سال با به‌روزرسانی‌های نرم افزاری (هم سیستم عامل و هم وصله‌های امنیتی) پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع مهم است زیرا این سری پیکسل برخلاف سنت معمول، با نسخه اندروید فعلی، یعنی نسخه 14 عرضه می‌شود و خبری از اندروید 15 نیست. احتمالاً این تصمیم به دلیل عرضه زودتر از موعد گرفته شده است؛ اندروید 15 چند ماه دیگر آماده خواهد شد و گوشی‌های پیکسل 9 از اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که آن را دریافت می‌کنند.

گوگل پیکسل 9

در حالی که گوگل هنوز به شارژ سریع علاقه‌مند نیست، اما پیکسل 9 نسبت به مدل قبلی سریع‌تر شارژ می‌شود. این گوشی می‌تواند در 30 دقیقه به 55 درصد شارژ برسد که این میزان در مدل قبلی 50 درصد بود (البته در تست‌ها، پیکسل 8 به 56 درصد در 30 دقیقه رسیده بود). این مقدار در صورتی که از شارژر 45 واتی USB-PD استفاده کنید، قابل دستیابی است. ظرفیت باتری کمی بیشتر شده و به 4700 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است (در مقایسه با 4575 میلی آمپر ساعت در مدل قبلی).

گوگل پیکسل 9 در چهار رنگ عرضه می‌شود که عبارتند از: سفید، مشکی، صورتی و سبز. فریم میانی از آلومینیوم ساخته شده و جلو و پشت گوشی با شیشه مقاوم گوریللا گلس ویکتوس 2 پوشیده شده است. همچنین، این گوشی دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب می‌باشد.

پیش‌سفارش‌های گوگل پیکسل 9 در ایالات متحده و اروپا آغاز شده است و جزئیات مربوط به عرضه متعاقباً اعلام خواهد شد. اگر گوشی را پیش‌سفارش کنید، گوگل فضای ذخیره‌سازی شما را به صورت رایگان ارتقاء خواهد داد؛ به این معنا که در صورت پیش‌سفارش، به جای مدل 128 گیگابایتی، مدل 256 گیگابایتی را دریافت خواهید کرد. قیمت تعیین شده برای نسخه 12/128 گیگابایتی برابر 800 دلار بوده و نسخه 12/256 گیگابایتی نیز به قیمت 900 دلار وارد بازار خواهد شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow