گوگل پیکسل 9 پرو فولد یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو جهان خواهد بود

در حالی که سامسونگ با سری گلکسی زد فولد در زمینه کاهش ضخامت گوشی‌های تاشو کمی از رقبای چینی خود عقب مانده است، اما گوگل در نسل دوم گوشی‌های تاشو خود، قصد دارد ماه آینده پیکسل 9 پرو فولد را به عنوان یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو جهان رونمایی کند. گوشی‌های تاشوی کتابی طبیعتاً ضخیم‌تر […]

۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  3
گوگل پیکسل 9 پرو فولد یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو جهان خواهد بود

در حالی که سامسونگ با سری گلکسی زد فولد در زمینه کاهش ضخامت گوشی‌های تاشو کمی از رقبای چینی خود عقب مانده است، اما گوگل در نسل دوم گوشی‌های تاشو خود، قصد دارد ماه آینده پیکسل 9 پرو فولد را به عنوان یکی از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو جهان رونمایی کند.

گوشی‌های تاشوی کتابی طبیعتاً ضخیم‌تر از گوشی‌های معمولی هستند. چرا که در این فرم طراحی، تولید کنندگان مجبورند تمام اجزای معمول یک گوشی هوشمند را به همراه یک نمایشگر دوم کامل در دستگاهی تعبیه کنند که از وسط تا می‌شود.

گوگل سال گذشته با اولین گوشی پیکسل فولد، بلافاصله رکورد باریک‌ترین گوشی تاشو در ایالات متحده را به نام خود ثبت کرد. این دستگاه در حالت بسته تنها 12.1 میلی متر ضخامت داشت که بسیار کمتر از صخامت 15.8 میلی متری گلکسی زد فولد 4 بود و هنوز هم به شکل قابل توجهی نازک‌تر از گلکسی زد فولد 5 با ضخامت 13.4 میلی متر است. البته، این رکورد بعداً توسط وان پلاس اوپن شکسته شد که در حالت بسته تنها 11.7 میلی متر ضخامت داشت.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

با این حال، گوگل ماه آینده قصد دارد این رکورد را در بازار ایالات متحده دوباره از وان پلاس پس بگیرد. چرا که طبق اطلاعات جدید فاش شده، پیکسل 9 پرو فولد در حالت بسته تنها 10.5 میلی متر ضخامت خواهد داشت.

این اطلاعات توسط خبرگزاری Android Headlines منتشر شده و با گزارش‌های قبلی نیز مطابقت دارد. با وجود اینکه پیکسل 9 پرو فولد می‌تواند به عنوان باریک‌ترین گوشی تاشوی کتابی ایالات متحده خود را معرفی کند، اما ضخامت 10.5 میلی متری برای ثبت رکورد جهانی کافی نخواهد بود، زیرا آنر اخیراً با گوشی مجیک V3 خود توانسته ضخامت را به عدد باورنکردنی 9.2 میلی متر در حالت بسته تقلیل دهد.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

اما گوگل هنوز هم در کنار برخی از باریک‌ترین گوشی‌های تاشو موجود در بازار قرار دارد. ویوو ایکس فولد 3 پرو ضخامت 11.2 میلی متری و شیائومی میکس فولد 3 سال گذشته 10.96 میلی متری دارد. با این حال، شیائومی در مدل اخیر خود با ضخامت تنها 9.47 میلی متر، ضخامت بدنه را بسیار کاهش داده است. همچنین بسیار نازک‌تر از گلکسی زد فولد 6 سامسونگ است که ضخامت آن 12.1 میلی متر می‌باشد. حتی مدل اسلیم (Slim) آینده سامسونگ نیز که قرار است با ضخامت 11.5 میلی متر روانه بازار شود، توان مقابله با محصول گوگل را نخواهد داشت.

طبق آخرین اطلاعات فاش شده، اندازه کامل پیکسل 9 پرو فولد در حالت بسته 155.2 در 77.1 در 10.5 میلی متر و در حالت باز 155.2 در 150.2 در 5.1 میلی متر خواهد بود. این گوشی در مقایسه با نسل اول پیکسل فولد که اندازه آن 139.7 در 79.5 در 12.1 میلی متر بود، در همه ابعاد کوچک‌تر و باریک‌تر شده است.

گوگل پیکسل 9 پرو فولد

همچنین، گفته می‌شود که پیکسل 9 پرو فولد همچنان یکی از سنگین‌ترین گوشی‌های تاشو بازار بوده و وزن آن 257 گرم خواهد بود. البته،‌ این وزن نسبت به وزن غیرقابل قبول 283 گرمی پیکسل فولد کاهش یافته است، با این حال، هنوز هم کمی بیشتر از وزن 239 گرمی گلکسی زد فولد 6 و وان پلاس اوپن است. البته، در مقابل این وزن اضافی شاهد یک نمایشگر داخلی 8 اینچی خواهیم بود که بزرگ‌تر از هر دو گوشی تاشو مذکور است.

با وجود فرم طراحی باریک، پیکسل 9 پرو فولد قرار است همچنان دارای یک باتری با ظرفیت خوب 4650 میلی آمپر ساعت باشد. این عدد نسبت به ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعتی نسل اول پیکسل فولد کمی کاهش یافته است، اما هنوز هم بزرگ‌تر از باتری 4400 میلی آمپر ساعتی گلکسی زد فولد 6 است (که سال‌ها تغییر نکرده است).

پیکسل 9 پرو فولد در کنار سایر مدل‌های سری پیکسل، قرار است در تاریخ 13 اوت (23 مرداد) رونمایی شود.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow