گوگل کروم اندروید به قابلیت پخش پس‌زمینه برای متن‌ها مجهز شد

گوگل کروم اندروید میزبان قابلیت جدیدی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا متن‌های صفحات وب را حتی در پس‌زمینه گوش دهند. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل به تازگی قابلیت جدیدی به مرورگر کروم اندروید اضافه کرده است. این قابلیت با نام «گوش‌دادن به این صفحه» (Listen to this page) شناخته می‌شود. ماه گذشته قابلیت مذکور […] نوشته گوگل کروم اندروید به قابلیت پخش پس‌زمینه برای متن‌ها مجهز شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  1
گوگل کروم اندروید به قابلیت پخش پس‌زمینه برای متن‌ها مجهز شد

گوگل کروم اندروید میزبان قابلیت جدیدی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا متن‌های صفحات وب را حتی در پس‌زمینه گوش دهند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل به تازگی قابلیت جدیدی به مرورگر کروم اندروید اضافه کرده است. این قابلیت با نام «گوش‌دادن به این صفحه» (Listen to this page) شناخته می‌شود. ماه گذشته قابلیت مذکور به‌عنوان بخشی از ویژگی‌های جدید فصل پاییز اندروید معرفی شد. در تازه‌ترین به‌روزرسانی گوگل کروم اندروید که این هفته منتشر شده، امکان پخش در پس‌زمینه نیز به این ویژگی اضافه شده است.

این ویژگی در ابتدا در ماه ژوئن دردسترس قرار گرفت و عملکرد آن بدین‌صورت بود که با بستن مرورگر کروم، پخش صدا متوقف می‌شد. تنها استثنا زمانی بود که مرورگر در پیش‌زمینه قرار داشت و کاربر دستگاه خود را قفل می‌کرد. در این شرایط، پخش صدا حتی با قفل‌شدن دستگاه نیز ادامه می‌یافت؛ البته اگر کاربر در حال مرور تب‌های دیگر بود.

درحال‌حاضر، با انتشار کروم نسخه ۱۳۰ کاربران می‌توانند از این قابلیت حتی زمانی‌که مرورگر بسته و برنامه دیگری در اندروید باز است، استفاده کنند. همچنین، این نسخه جدید پخش‌کننده رسانه در بخش اعلان‌ها فراهم کرده است که شامل نام مقاله، وب‌سایت و کنترل‌های بازگشت و جلو رفتن ۱۰ ثانیه‌ای به‌همراه نوار زمانی است.

9to5google می‌نویسد که با ارائه پخش در پس‌زمینه، کروم تلاش می‌کند تا قابلیت «گوش دادن به این صفحه» را با اپلیکیشن Reading mode گوگل هم‌سطح کند. این اپلیکیشن برای کاربرانی مناسب است که فقط به صدای متنی نیاز داشتند و علاقه‌ای به نمای ساده شده‌ی خواننده نداشتند.

این ویژگی در کروم به کاربران اجازه می‌دهد تا سرعت پخش را از ۰/۵ تا ۴ برابر تنظیم و از بین ۱۰ صدای مختلف انتخاب و گزینه «برجسته‌سازی متن و اسکرول خودکار» را فعال کنند. کنترل‌های مرتبط با این ویژگی در مینی‌پلیر که در پایین کروم قرار دارد، در‌دسترس کاربران است.

برای کاربرانی که به‌طور مداوم از این ویژگی استفاده می‌کنند، امکان قرار‌دادن دکمه پخش بین نوار آدرس و تعویض تب فراهم شده است. این تغییر باعث می‌شود تا دسترسی به قابلیت پخش سریع‌تر از قبل و بدون نیاز به باز‌کردن منو سه‌نقطه‌ای پیچیده باشد. کاربران می‌توانند این تنظیمات را در بخش Toolbar shortcut تنظیمات کروم در قسمت پایینی پیدا کنند.

این نسخه جدید کروم ۱۳۰ برای اندروید به‌طور گسترده از این هفته منتشر شده است و انتظار می‌رود که کاربران با استفاده از این قابلیت، تجربه بهتری از مرورگر خود کسب کنند.

نوشته گوگل کروم اندروید به قابلیت پخش پس‌زمینه برای متن‌ها مجهز شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow