گوگل گوشی‌های سری پیکسل ۹ پرو را رونمایی کرد

گوگل امشب در رویداد Made By Google به‌طور رسمی گوشی‌های پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال را رونمایی کرد. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل با برگزاری رویدادی به نام Made By Google از گوشی‌های سری پیکسل ۹ پرو پرده برداشت. این برای اولین‌بار است که مدل پرو در دو اندازه عرضه می‌شود: پیکسل ۹... نوشته گوگل گوشی‌های سری پیکسل ۹ پرو را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
گوگل گوشی‌های سری پیکسل ۹ پرو را رونمایی کرد

گوگل امشب در رویداد Made By Google به‌طور رسمی گوشی‌های پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال را رونمایی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل با برگزاری رویدادی به نام Made By Google از گوشی‌های سری پیکسل ۹ پرو پرده برداشت. این برای اولین‌بار است که مدل پرو در دو اندازه عرضه می‌شود: پیکسل ۹ پرو با صفحه‌نمایش ۶/۳ اینچی و پیکسل ۹ پرو ایکس ال با صفحه‌نمایش ۶/۸ اینچی. هر دو صفحه‌نمایش نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارند.

سری پیکسل ۹ درمقایسه‌با پیکسل ۸ طراحی بهبود‌یافته‌ای دارد که به‌طور ویژه‌ روی دوربین متمرکز است. نوار دوربین به‌روزرسانی شده است و ساختاری شیک و مقاوم را به‌نمایش می‌گذارد. قاب‌های کناری تخت و روکش‌های مات در چهار رنگ مختلف عرضه می‌شوند: سیاه، چینی، فندقی و رز کوارتز.

این دو مدل از‌نظر مشخصات فنی یکسان هستند و از پردازنده‌ی تنسور G4 بهره می‌برند. این پردازنده امکان اجرای محلی هوش مصنوعی جمنای نانو (Gemini Nano) را فراهم می‌کند و به پیکسل ۹ پرو امکان درک متن و تصویر و صدا را می‌دهد. ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی پردازنده‌ی تنسور G4 را همراهی می‌کنند.

به‌دلیل ابعاد متفاوت، پیکسل ۹ پرو از باتری ۴,۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پیکسل ۹ پرو ایکس ال از باتری ۵,۰۶۰ میلی‌آمپرساعتی نیرو می‌گیرد. نکته‌ی مهم این است که این گوشی‌ها نخستین گوشی‌های گوگل هستند که از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. طبق ادعای گوگل، شارژ ۰ تا ۷۰ درصد این گوشی‌ها تنها در ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال از مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی با عنوان Google AI بهره می‌برند. این ویژگی‌ها شامل Gemini Live هستند که به شما امکان می‌دهد تا آزادانه با دستیار صوتی پیشرفته گفت‌وگو کنید. Gemini Live همچنین ۱۰ صدای جدید دارد که تجربه‌ی استفاده از دستورهای بدون دست را مستقیماً ازطریق دستگاه یا با کمک Pixel Buds را می‌توانید شخصی‌سازی کنید.

برنامه‌ی جدید Pixel Studio نیز به‌طور اختصاصی برای سری پیکسل ۹ طراحی شده است. با استفاده از مدل متن به تصویر Imagen 3، می‌توانید تصاویر خود را با دستورالعمل‌های خاص ایجاد و ویرایش کنید و جلوه‌های خلاقانه‌ای به عکس‌های دانلود‌شده‌ی خود بدهید.

گوگل درباره‌ی بهبود تماس‌های واضح در پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال و ویژگی جدیدی به نام «یادداشت تماس» نیز صحبت کرده است که پس از پایان تماس تلفنی، خلاصه‌ای خصوصی و رونوشت کامل از تماس را در‌اختیار شما قرار می‌دهد؛ البته به‌شرطی که تماس حداقل ۳۰ ثانیه طول کشیده باشد.

اسکرین‌شات‌های پیکسل از Gemini و سایر الگوریتم‌های داخلی برای استخراج اطلاعات از اسکرین‌شات‌های ذخیره‌شده استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید بپرسید: «رمز‌عبور وای‌فای پدرم چه بود؟» و پیکسل ۹ پرو می‌تواند اطلاعات مهم و مرتبط را به شما ارائه دهد.

در ایالات متحده، پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال از‌جمله اولین دستگاه‌هایی هستند که از SOS ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا در مناطقی که خدمات سلولی محدود است یا اصلاً در‌دسترس نیست، با اتصال به ماهواره‌های مدار پایین، با خدمات اضطراری تماس بگیرند. این عملکرد برای دو سال اول بدون هزینه‌ی اضافی و بدون محدودیت اپراتور در‌دسترس است.

برنامه‌ی جدید هواشناسی مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیز برای سری پیکسل ۹ عرضه می‌شود که پیش‌بینی‌های دقیق‌تری ارائه می‌دهد. Gemini Nano که به‌صورت محلی اجرا می‌شود، می‌تواند گزارش‌های سفارشی هوش مصنوعی را در ابتدای روز یا در طول روز تولید کند.

سری پیکسل ۹ پرو به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ عرضه می‌شود و گوگل وعده داده است که ۷ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و پچ‌های امنیتی را برای آن منتشر کند. ناگفته نماند که اندروید ۱۵ در ماه‌های آینده در‌دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

نوار دوربین به‌روزرسانی‌شده در پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال شبیه یکدیگر است. هر دو گوشی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسی با زوم ۵ برابری دارند که تا ۳۰ برابر زوم را پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی نیز از ۱۰/۵ مگاپیکسل در پیکسل ۸ پرو به دوربین ۴۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۰۳ درجه ارتقا یافته است.

دوربین‌های سری پیکسل ۹ پرو گوگل ویدئو را با کیفیت 8K و حداکثر ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند و با قابلیت ویدئو بوست پشتیبانی می‌شود. سوپر زوم اکنون برای اولین‌بار در حالت‌های ویدئویی تا ۲۰ برابر در‌دسترس است. ویدئو بوست، نایت سایت ویدئو، حذف‌کننده‌ی جادویی صدا، ویدئو ماکرو فوکوس و ویژگی‌های دیگر نیز از نسل قبلی به این مدل‌ها بازگشته‌اند. گفته می‌شود که نایت سایت ویدئو پس از آپلود در گوگل فوتوز تا ۲ برابر سریع‌تر پردازش می‌شود.

گوگل عملکرد ویژگی پانوراما را در نور کم بهبود بخشیده است. ویرایشگر جادویی شامل ابزارهای بیشتری برای بهبود عکس‌ها پس از ثبت عکس است؛ در‌حالی‌که قاب خودکار به شما کمک می‌کند تصاویر را برای نتیجه‌ی بهتر قاب‌بندی کنید. ویژگی Reimagine مانند Sketch to Image در Galaxy Z Fold 6 عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا با وارد‌کردن پیام‌های صوتی، تصاویر خود را بهبود دهید.

پیش‌سفارش پیکسل ۹ پرو با قیمت پایه‌ی  ۹۹۹ دلار و پیکسل ۹ پرو ایکس ال با قیمت پایه‌ی ۱,۰۰۹ دلار به‌همراه یک سال برنامه‌ی پریمیوم Google One از امروز آغاز می‌شود. این گوشی‌ها از ۴ سپتامبر دردسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

نوشته گوگل گوشی‌های سری پیکسل ۹ پرو را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow