یوتیوب از هوش مصنوعی برای تولید ایده‌ها و حتی ویدئوهای کامل استفاده خواهد کرد

یوتیوب قصد دارد از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای خودکارسازی بسیاری از مراحل تولید محتوا استفاده کند. بدین‌ترتیب، ممکن است در آینده شاهد ویدئوهایی باشیم که ایده‌ی اولیه و عنوان و حتی محتوا‌ی اصلی آن‌ها با هوش مصنوعی تولید شده است. به‌گزارش تک‌ناک‌، هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تغییر دنیای دیجیتال است و یوتیوب نیز از […] نوشته یوتیوب از هوش مصنوعی برای تولید ایده‌ها و حتی ویدئوهای کامل استفاده خواهد کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
یوتیوب از هوش مصنوعی برای تولید ایده‌ها و حتی ویدئوهای کامل استفاده خواهد کرد

یوتیوب قصد دارد از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای خودکارسازی بسیاری از مراحل تولید محتوا استفاده کند. بدین‌ترتیب، ممکن است در آینده شاهد ویدئوهایی باشیم که ایده‌ی اولیه و عنوان و حتی محتوا‌ی اصلی آن‌ها با هوش مصنوعی تولید شده است.

به‌گزارش تک‌ناک‌، هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تغییر دنیای دیجیتال است و یوتیوب نیز از این قاعده مستثنی نیست. در رویداد اخیر Made on YouTube، این پلتفرم چندین ویژگی جدید مبتنی‌بر AI معرفی کرد که نحوه‌ی کار سازندگان محتوا را بسیار متحول خواهد کرد. از‌جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به ابزارهای خودکار برای ویرایش ویدئو و تولید زیرنویس‌های دقیق و شخصی‌سازی پیشنهادهای محتوا اشاره کرد. با این ابزارها، حتی سازندگان تازه‌کار نیز می‌توانند ویدئوهایی حرفه‌ای تولید و به‌سرعت در یوتیوب رشد کنند.

ورج می‌نویسد که یوتیوب با معرفی تب جدید Inspiration در برنامه‌ی YouTube Studio، گامی بزرگ در جهت کمک به سازندگان محتوا برداشته است. این ابزار هوشمند که بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی کار می‌کند، می‌تواند ایده‌های خلاقانه‌ای برای ویدئوهای شما ارائه دهد.

از پیشنهاد عنوان و تصویر جذاب تا تهیه‌ی طرح کلی و حتی نوشتن چند خط ابتدایی، این ابزار تمامی مراحل اولیه‌ی ساخت ویدئو را پوشش می‌دهد. یوتیوب این ویژگی را به‌عنوان دستیار ایده‌پرداز معرفی کرده است؛ اما بسیاری از سازندگان معتقدند که این ابزار می‌تواند فراتر از ایده‌پردازی برود و در ساخت کل ویدئو نیز به آن‌ها کمک کند.

با استفاده از ایده‌های خلاقانه‌ی هوش مصنوعی، می‌توانید ویدئوهای خیره‌کننده‌ای با استفاده از مدل قدرتمند Veo، محصول دیپ‌مایند (DeepMind)، تولید کنید. Veo در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان بخشی از قابلیت Dream Screen یوتیوب معرفی خواهد شد. این ویژگی مفهوم پرده‌ی سبز سنتی را با پس‌زمینه‌های تولید‌شده با هوش مصنوعی ارتقا می‌دهد و به شما امکان می‌دهد ویدئوهای خود را جذاب‌تر کنید. در‌حال‌حاضر، می‌توانید ویدئوهای کوتاه حداکثر ۶ ثانیه‌ای را با Veo بسازید و از امکانات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی

سارا علی، مدیر محصول یوتیوب، می‌گوید:

Veo به‌طور مستقیم با ویرایشگر Shorts ادغام شده است و این حس را به شما می‌دهد که انگار مستقیماً از دوربین گوشی‌تان فیلمبرداری می‌کنید.

با‌این‌حال، او تأکید می‌کند که خلاقیت و ترکیب نهایی این کلیپ‌ها همچنان به سازندگان محتوا بستگی دارد. علاوه‌بر‌این، کلیپ‌های تولید‌شده با Veo با ابزار SynthID DeepMind علامت‌گذاری می‌شوند و نشان بصری نیز به آن‌ها اضافه می‌شود تا مشخص شود که این محتوا با هوش مصنوعی تولید شده است.

این دو قابلیت به‌تدریج در حال توسعه هستند و انتظار می‌رود تا پایان امسال یا اوایل سال آینده در‌اختیار سازندگان قرار بگیرند. علاوه‌بر‌این، یوتیوب در حال آماده‌سازی ویژگی‌های هوش مصنوعی دیگری است. قابلیت دوبله‌‌ی خودکار ویدئوها به چندین زبان که در‌حال‌حاضر در‌دسترس گروهی از سازندگان است، به‌زودی گسترش خواهد یافت تا سازندگان بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین، یوتیوب ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی را برای تسهیل تعامل سازندگان با مخاطبانشان از‌طریق بخش Communities ارائه خواهد کرد.

اگرچه امکانات هیجان‌انگیزی برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا وجود دارد، نگرانی‌هایی نیز درباره‌ی یکنواختی محتواهای تولید‌شده با هوش مصنوعی و کاهش اصالت در آن‌ها وجود دارد. ممکن است یوتیوب با سیل عظیمی از ویدئوهای مشابه روبه‌رو شود. درمقابل، این ویژگی‌های جدید می‌توانند ابزارهای قدرتمندی برای سازندگان محتوا باشند و به آن‌ها کمک کنند تا سریع‌تر و مؤثرتر محتوا تولید کنند. باوجوداین‌، تصمیم‌گیری درباره‌ی میزان استفاده از این ابزارها و حفظ سبک شخصی هر سازنده بسیار مهم است.

در سال‌های اخیر، یوتیوب تلاش کرده است تا تولید محتوا را برای همه آسان‌تر کند؛ به‌خصوص با معرفی Shorts و رقابت با پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام. به‌نظر می‌رسد این شرکت معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند این روند را تسریع ببخشد و به سازندگان کمک کند تا به‌طور مداوم محتوای جدید تولید کنند.

نوشته یوتیوب از هوش مصنوعی برای تولید ایده‌ها و حتی ویدئوهای کامل استفاده خواهد کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow